A Red Bull elveszítette az engedményét, Vettel így is az élen

Vágólapra másolva!
2011.07.09. 10:57
null
Sebastian Vettel a kipufogós korlátozással is a leggyorsabb volt szombat délelőtt Silverstone-ban (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel annak ellenére az élen zárta a Brit Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését, hogy a Red Bull-istállót reggel megfosztották pénteken kapott engedményétől a kipufogó-ügyben. A vb-éllovas istálló pénteken a motor megbízhatóságának növelése érdekében elérte, hogy 10 helyett 50 százalékra korlátozzák a kipufogójából gázelvételkor kiömlő gáz erősségét, de az FIA szombatra újra meggondolta magát, és maradt a 10 százalék.


Az edzés száraz, napsütéses időben, 17 fokos levegőben kezdődött meg, de sötét felhők közelítettek a pálya fölé.

HUZAVONA A KIPUFOGÓKRÓL

Az esős pénteki szabadedzések után senki sem az eredményekkel volt elfoglalva Silverstone-ban, a Brit Nagydíj helyszínén, hanem a trükkös kipufogók korlátozásával – vagyis annak hiányával. Az edzések után ugyanis kiderült, hogy a motorok alapjáratán, gázelvételkor a kipufogókból az előzetesen megbeszélt 10 százalékos hatékonyság helyett 20 százalékkal áramolhat ki a gáz a diffúzorra, sőt a Renault esetében – megbízhatósági okokra hivatkozva ez a szám 50-re nőtt. Szombat reggel viszont ismét 10-re csökkentették.

Az ügyről ide kattintva olvashat részleteket.

A versenyzők azonnal kimentek ellenőrző körükre. A versenyzők először használhatják a száraz pályára való, sima felületű slick-gumikat, amelyeket pénteken az esőben nem tettek fel az autókra. Mindenki a kemény keveréket használta, a lágyat az edzés végére tartogatták.

Az edzés 8. percében a mezőnyből utolsóként Michael Schumacher is a pályára hajtott.

A 10. perc után többen is megkezdték második menetüket, Heikki Kovalainen esőcseppeket jelentett a pálya egyes pontjain. Jaime Alguersuari 1:38.936 perces körrel a hétvége legjobbját teljesítette, ami a Bruit Nagydíj során először száraz pályán nem meglepő. Schumacher 1:36.228-cal átvette a vezetést.

A német ezután az egyre intenzívebb esőben megcsúszott, keresztbe pördült, de folytatni tudta. A mezőny nagy része kiment a pályára, hogy még mielőtt nagyobb eső lenne, menjenek néhány kört.

Mark Webber elsőre csak megközelíteni tudta Schumachert, de utána javított, és 1:34.699-cel az élre állt. A 22. percben Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is kihajtott a pályára, az eső szemerkélt, nem volt szükség intermediate gumikra.

Sőt, Nick Heidfeld a lágyat is feltetette a Renault-ra, de az eső miatt mindenki bement a boxba, egy kör megtétele után a német is így tett. A 27. percben elcsendesedett a pálya.

Az eső pár perccel később elállt, a versenyzők újra a pályára hajtottak, és a Nico Rosberg 1:33.044-gyel átvette a vezetést. A Mercedes pilótája a száraz időt kihasználva a lágy gumikon száguldott.Rosberg mögé Pérez, Alonso, Sutil és Vettel zárkózott fel.

Közben Schumacher és Webber autóját a boxban szerelték.

Alonso a kemény keverékű gumin 183 ezredre megközelítette Rosberg legjobbját. Pérez és Di Resta lágy gumis körökkel állt a spanyol mögött, Vettel keményen megtett köreivel volt az 5.

Alonso a 44. percben 1:32.843 perces körével átvette a vezetést.

Horner és Adrian Newey, a Red Bull műszaki vezetője az edzés 45. percében hagyta el a versenyigazgató irodáját, nem nyilatkoztak az újságíróknak, de láthatóan dühösek voltak a szombat délelőtt bejelentett szabályértelmezési módosítás miatt.

Kobajasi a lágy gumikon feljött a 2. helyre, miközben a Mercedes garázsában továbbra is Schumacher autójának váltóján dolgoztak. Webber autója sem készült el a Red Bullnál.

Az utolsó tíz percben a használható autóban ülő élpilóták is feltették a lágy gumikat, Maldonado ugyan 1:32.496-tal az élre állt, Alonso 1:31.464-gyel válaszolt neki.

A pályán óriási volt a forgalom, többeket is feltartottak. Az időeredmények azért sem tükrözhették teljesen hűen az erőviszonyokat, mert többen megtankolt autóval mehettek ki a pályára. A korábbi eső miatt nem volt lehetőség arra, hogy üres és teli tankolt autós köröket is megtegyenek a lágy gumival, mint általában szokták.

Webber a megjavított autójával feljött a második helyre, 7 tizedre volt Alonsótól. A következő körében megfelezte a hátrányát, Vettel pedig 1:31.401-gyel az élre állt.

A hajrában Schumacher is kijött a pályára, a két McLaren-Mercedes viszont a boxban maradt.

Vettel végül 63 ezreddel verte meg Alonsót, Schumacher a 11. helyre jött fel az edzés végén lágy gumikon. Az edzés utolsó pillanatiban ismét eleredt az eső.

BRIT NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:31.401 átlag: 232.028 km/ó 17 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.464 0.063 mp h. 20
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:31.829 0.428 12
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.169 0.768 20
5. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:32.496 1.095 20
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:32.956 1.555 18
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:33.014 1.613 20
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.044 1.643 23
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.264 1.863 21
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.423 2.022 22
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.551 2.150 11
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.660 2.259 22
13. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:33.842 2.441 16
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:33.905 2.504 21
15. Vitalij Petrov orosz Renault 1:34.042 2.641 22
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:34.329 2.928 20
17. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:34.799 3.398 20
18. Nick Heidfeld német Renault 1:34.822 3.421 21
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:35.225 3.824 21
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:36.905 5.504 21
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:37.614 6.213 18
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:38.068 6.667 20
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:38.289 6.888 19
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:38.568 7.167 17
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik