Az első versenyen a repülőrajtot követően a három Chevrolet fokozatosan elhúzott a mezőnytől, és Alain Menu, Yvan Muller, Robertt Huff sorrendben vonatozott be a célba. Mögöttük Tiago Monteiro az élmezőny egyetlen sikeres manőverével az első körben maga mögé utasította Gabriele Tarquinint, aztán megőrizte pozícióját a veterán olasszal szemben.
Michelisz a rajt után a volvós Robert Dahlen mögött maradt, és hiába üldözte kitartóan, a svéd nem hibázott, és így nehéz lett volna előzni – nem is sikerült, Michelisz 8. lett.
„A fő cél az volt, hogy célba érjek az autóval – mondta Michelisz. – Nagyon sokat változtattunk rajta, visszataláltunk megint a helyes ösvényre, bár ez a versenyen nem nagyon látszott a köridőkben, mert az első 2-3 kört leszámítva folyamatosan be voltam ragadva a Volvo mögé. A hétvége sajnos az időmérőn úszott el, az a fő cél, hogy a hétvégén a lehető legtöbb pontot gyűjtsük."
A második futamot Huff nyerte meg, miután bevállalta a szinte lehetetlent: megpróbálta megelőzni Mullert, aki az egyik sikán előtt kicsit meglökte, ezért a britnek le kellett vágnia a sikánt. Nem adta vissza a pozícióját, ami még sok vitát válthat ki a későbbiekben...
A harmadik helyet Monteiro szerezte meg a portói közönség hatalmas örömére, az egykori F1-es portugál sikeresen verte vissza Michelisz támadásait, a magyar pilótának így meg kellett elégednie a 4. helyezéssel, ami a 7. rajtkockát tekintve egyáltalán nem rossz eredmény. Michelisz a rajtnál nyert két pozíciót, amikor lefulladt Dahlgrent kerülgették, majd a pole-ból induló Strefano d'Aste korai rajt miatt kiszabott boxutcai áthajtásos büntetése után is előre tudott ugrani.
A privát versenyzők között kétszer is a legjobb volt, a külön pontversenyükben (Yokohama Drivers' Throphy) Michelisz átvette a vezetést a betliző dán Kristian Poulsentől, akt az összetett vb-pontversenyben is megelőzött.
„Természetesen nagyon örülök az eredménynek, nagyon jó verseny volt – mondta Michelisz a 2. verseny után. – A rajt pillanatában választanom kellett a bal és a jobb oldal között, de észrevettem, hogy nincs jobbra hely, ezért becsuktam a szemem és balra mentem. Néha olyan volt az előttem lévő csatát nézni, mintha moziban lettem volna, de aztán a saját versenyemre kellett koncentrálnom, mert elkezdtem hibákat elkövetni. Nagyon boldog vagyok, mert az időmérő után nem is kívánhattam volna jobb eredményt, mivel értékes pontokat gyűjtöttem, az összetett versenyben és átvettem a vezetést a Yokohama Trophyban is, így ez szinte tökéletes zárás a számomra.”
1. FUTAM (11 kör) | |
1. Alain Menu (svájci, Chevrolet Cruze) | 23:22.763 |
2. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) | 1.262 mp h. |
3. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) | 1.519 mp h. |
…8. Michelisz Norbert (magyar, BMW 320 TC) | 17.256 mp h. |
2. FUTAM (11 kör) | |
1. Huff | 23:24.533 |
2. Muller | 1.797 mp h. |
3. Tiago Monteiro (portugál, Sunred León TDI) | 8.728 mp h. |
4. Michelisz | 9.752 mp h. |
A vb élcsoportja: 1. Huff 227 pont, 2. Muller 198, 3. Menu 167, 4. Monteiro 101, 5. Coronel (holland, BMW 320 TC) 100, 6. Tarquini (olasz, Sunred León TDI) 99, 7. Michelisz 66 |