Amiről szombaton még csak álmodoztunk, az vasárnap valósággá vált – Michelisz Norbert nem csak hogy dobogóra állhatott a második versenyen, hanem meg is nyerte azt!
Az álló rajtok során mindig szenzációs Michelisz ezúttal is úgy gázolt át az előtte indulókon, mint forró kés a vajon, és némi izmozás után már az első kanyarban az élre állt. A lelátókon tomboló 35 ezres szurkolótábor (a hivatalos adatok szerint vasárnap ennyien voltak kint a lelátókon, a három nap alatt 52 ezren látogattak ki a Hungaroringre ) majd felrobbant, amikor a magyar pilóta újra meg újra elsőként haladt el a célegyenesben, ráadásul nem csupán megőrizte előnyét, hanem növelte is azt.
A nyolcadik kör végére már 4.2 másodperccel vezetett Pepe Oriola előtt, és az is az ő malmára hajtotta a vizet, hogy a spanyol és Mehdi Bennani is feltartotta a szélvész gyorsan száguldó Alain Menut. Menu aztán előzött és feljött a második helyre, ám már csupán három kör volt hátra a versenyből, ami a svájcinak nem volt elég, hogy ledolgozza 4.4 másodperces hátrányát.
Amikor Micheliszt leintette a kockás zászló, valóságos népünnepély vette kezdetét a lelátón, ilyen volumenű hazai sikernek ugyanis még sohasem örülhetett a Hungaroring közönsége. „Ez életem legboldogabb napja, egyszerűen nem tudom, mit mondjak, vagy hogyan köszönhetném meg ezt a fantasztikus támogatást. Továbbra is olyan, mintha álmodnám az egészet" – mondta a leintés után Michelisz, aki ezzel feljött a vb-pontverseny hatodik helyére.
„A makaói győzelmem is különleges volt, de ez mindent felülmúl. Az autó szombaton és vasárnap is tökéletesen ment, ez volt a siker kulcsa. A rajtnál nem igazán értettem, mi van a többiekkel, nem számítottam rá, hogy rögtön az élre állhatok, de ha már kaptam egy ilyen ajándékot, kihasználtam, onnantól pedig csak a versenyre koncentráltam. Megpróbáltam okos versenyt futni, tehát nem végig száz százalékon mentem, egyedül a második körben adtam bele mindent, hogy ki tudjak autózni némi előnyt. Amikor ez sikerült, már csak kontrolláltam a versenyt – persze nem azt mondom, hogy sima győzelem volt, de erre odafigyeltem. Nem néztem a tükröket, ezért fogalmam sem volt, épp ki haladt mögöttem, csak a saját versenyemre koncentráltam. Hihetetlen érzés, hiszen a túraautózásnak nincs nagy hagyománya Magyarországon, mégis több ezren szurkoltak nekem. Végtelenül boldog vagyok."
A délelőtti futamon a 10. helyen célba érő Wéber Gábor a rajtnál karambolba keveredett, majd büntetést is kapott, így 45 másodperces hátránnyal a 17. helyen ért célba. Három ponttal a vb-pontverseny 20. helyén áll.
2. FUTAM (12 KÖR) | ||||
1. | Michelisz Norbert | magyar | BMW 320 | 23:37.603 perc |
2. | Alain Menu | svájci | Chevrolet Cruze | 1.805 mp h. |
3. | Mehdi Bennani | marokkói | BMW 320 | 4.998 mp h. |
4. | Pepe Oriola | spanyol | Seat León | 6.221 mp h. |
5. | Tiago Monteiro | portugál | Seat León | 8.020 mp h. |
6. | Gabriele Tarquini | olasz | Seat León | 8.641 mp h. |
… | ||||
17. | Wéber Gábor | magyar | BMW 320 | 45.913 mp h. |
Az élcsoport 10 futam után: 1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) 180 pont, 2. Alain Menu 157, 3. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) 150, …6. Michelisz Norbert 78, …20. Wéber Gábor 3 | ||||
Yokohama Drivers' Throphy: 1. Pepe Oriola 74 pont, 2. Michelisz Norbert 67, 3. Stefano D'Aste (olasz, BMW 320) 58, …10. Wéber Gábor 9 |