Nem az a Red Bull-tanonc remekelt, akitől várták

Vágólapra másolva!
2011.07.03. 15:06
null
Jean-Eric Vergne szombat után vasárnap is győzött (fotó: Fuszek Gábor)
Címkék
Bár a Renault-világsorozat magyarországi állomása előtt mindenki Daniel Ricciardóról beszélt, a hétvége főszereplője a Red Bull másik fiatal tehetsége, a francia Jean-Eric Vergne volt, a Carlin pilótája ugyanis szombaton és vasárnap is győzött, és ezzel a pontverseny élére állt. A több tízezer látogatót a Hungaroringre csalogató esemény tökéletes időben zajlott, a hőség elmaradt, de az eső nem esett.

 

Az első, szombati verseny nem úgy alakult az F1-be frissen előléptetett Ricciardónak, ahogy tervezte, a felvezető körben kicsúszott a kisebb zápor után még helyenként vizes pályáról, és el sem tudott rajtolni. Távollétében a Red Bull másik nagy reménysége, a francia Vergne a rajt után visszaverte az orosz Danyiil Move próbálkozását, és vissza sem nézve, magabiztosan nyerte meg a versenyt a száradó pályán az amerikai Alexander Rossi előtt.

„Az előző futamon Rossival együtt a falban kötöttünk ki, most pedig mindketten a dobogóra álltunk, ami fantasztikus – mondta Vergne. – Örülök, hogy Daniel lehetőséget kap az F1-ben, remélem, most majd én következem a Red Bull listáján. Egyelőre csak a csapat szimulátorában dolgozom, meglátjuk, hogy felhívnak-e, tegyek valami mást is."

Movét az új-zélandi Brandon Hartley előzte meg agresszívan, a két autó össze is ért. Move később kiesett, Hartley sérült autóját megelőzte Rossi, sőt az új-zélandit meg is büntették, így csak 8. lett. A pontversenyt a magyarországi hétvége előtt vezető kanadai Robert Wickens csak az ötödik lett, de ő vasárnap kipróbálhatta a Renault F1-es autóját, amellyel bemutató köröket tett meg a Hungaroringen.

ERDEI A CSALÁDJÁVAL ÉRKEZETT

A Hungaroring szokás szerint megtelt emberekkel a hétvégén, a nem éppen nyárias idő kedvezett az autósport szerelmeseinek, akik, ha már a strandra nem mehettek ki, remek időtöltést találhattak maguknak. A családi eseménynek meghirdetett versenyre a több tízezer néző között rengeteg gyerek is kilátogatott, és nemcsak a versenyeket, hanem a nekik szóló programokat is élvezhették. Erdei Zsolt profi ökölvívó is kijött a családjával, részt vett a Renault versenykamionjainak bemutatóján („Hihetetlen, hogy ahhoz képest, milyen hatalmasak ezek a gépek, mennyire mozgékonyak tudnak lenni, milyen erős fékjeik vannak, a kanyarokat pedig olykor a pályán keresztbe állva vettük be, hiszen a hátsó kerekeken alig van teher" – mondta Erdei.) és kipróbálta a tűzoltóság egyik toronydaruját is – utóbbira a nézőknek is lehetőségük volt, és várhatóan jövőre is lesz, a WSR ugyanis visszatér hazánkba.

Vasárnap délelőtt a második futamra a saját és csapata első dobogós helyezését szombaton megszerző spanyol Sergio Canamasas szerezte meg a pole pozíciót.

A rajt után visszaesett Vergne mögé, és a Red Bull-tanonc árnyékában maradt. A rajtnál kisebb baleset történt, s a törmelékek eltakarítása idejére a pályára hajtott a biztonsági autó. Az újraindulásnál nem volt változás az élmezőnyben, sőt a kötelező kerékcserék során is megingathatatlan maradt a francia, aki az idén elsőként egy helyszínen két futamgyőzelmet aratott.

A további helyezéseket illetően kisebb kavarodás történt, a pályán másodikként és harmadikként célba érő Canamasas és Wickens ugyanis nem állhatott fel a dobogóra, mert 10-10 másodperces büntetést kaptak a boxutcában elkövetett szabálytalanságukért (veszélyesen indultak tovább a kerékcsere után). Így a spanyol Albert Costa és a sorozatban most bemutatkozó brit Adam Carroll vehetett részt a díjátadón.

Ricciardo a 12. lett, vagyis ezúttal is pont nélkül maradt. Az egyébként pénteken vált hivatalossá, hogy a Red Bull kölcsönadja a Hispania Formula–1-es csapatának, és a jövő heti Brit Nagydíjtól már az autósport királykategóriájában szerepel. Az ausztrált meg is rohanták a sajtó munkatársai, s a hirtelen megnövekedett figyelem miatt az édesapja le is tiltotta a nyilatkozatadásról.

A túlzott megóvás nem tett jót a tavalyi első viadal győztesének, vagy talán akarata ellenére is már Silverstone-on járt az esze. Nála is kellemetlenebb eset részese volt Fairuz Fauzy, a Renault F1-es csapatának malajziai tesztpilótája, aki Wickensszel együtt az F1-es autóval tett meg bemutatóköröket, és szombaton csúnyán összetörte a fekete-arany négykerekűt.

WSR-VERSENYHÉTVÉGE, HUNGARORING, A FŐBB VERSENYEK
RENAULT-VILÁGSOROZAT (3.5 liter)
1. FUTAM (29 kör)
1. Jean Eric Vergne (francia, Carlin) 47:07.493
2. Alexander Rossi (amerikai, Fortec) 17.437 mp h.
3. Sergio Canamasas (spanyol, BVM Target) 27.035 mp h.
2. FUTAM (28 kör)
1. Vergne 46:37.271
2. Albert Costa (spanyol, Epic) 11.738 mp h.
3. Adam Carroll (brit, P1) 14.105 mp h.
FORMULA RENAULT EURÓPA-KUPA (2 liter)
1. FUTAM (14 kör)
1. Robin Frijns (holland, Kaufmann) 25:48.734
2. Oscar Andrés Tunjo (kolumbiai, Kaufmann) 2.314 mp h.
3. Danyiil Kvjat (orosz, Koiranen) 4.423 mp h.
2. FUTAM (15 kör)
1. Timmy Hansen (svéd, Interwetten)
28.15.335
2. Frijns
2.113 mp h.
3. Stoffel Vandoorne (belga, KTR)
2.825 mp h.
MÉGANE TROPHY EURÓPA-KUPA
1. FUTAM (22 kör)
1. Niccolo Nalio (olasz, Oregon) 42:33.437
2. Stefano Comini (svájci, Oregon) 10.486 mp h.
3. David Dermont (belga, TDS) 30.036 mp h.
2. FUTAM (22 kör)
1. Comini
42:07.418
2. Bas Schothorst (holland, TDS)
0.369 mp h.
3. Dermont
11.769 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik