A katari versenypályán először láttuk világosban a túraautó-világbajnokság versenyzőit, s a nagy kérdés az volt, vajon ugyanazok lesznek-e az erőviszonyok a napsütésben, jóval melegebb aszfalton, mint előző este a hűvösben. A magyar drukkerek reménykedtek benne, hogy igen, hiszen előző nap Michelisz Norbert mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt, a másodikat ráadásul körrekorddal nyerte meg.
Nos, az időmérés jól kezdődött, a Honda gyári csapat magyar pilótája az első helyen jutott tovább a Q1-ből, természetesen a nyakán ott loholt két Volvo, jelesül Yvan Muller és Nicky Catsburg. Ami a közvetlen rivális Thed Björköt illeti, ő a hatodik helyen jutott tovább.
Aztán...
„A gyors körömben, a hetes, nyolcas kanyarban éreztem, hogy valami gond van a fékkel, így a gyors körből lassú lett, bejöttem a boxba, de már nem volt esély kimenni újra. A tizenegyedik hely nem az a pozíció, ahonnan indulni akartam, de azért vagyok itt, hogy harcoljak és harcolni is fogok” |
Aztán valami olyasmi történt, amire senki sem számított. Már az gyanús volt, hogy Michelisz túl sokáig készülődött az utolsó menetre a Q2-ben, aztán csak azt lehetett látni, hogy az autó körül szorgos hangyaként szaladgálnak a szerelők, hogy kimehessen. De valami gond lehetett. Egyre jobban rohantak, egyre reménytelenebbnek tűnt a helyzet. Michelisz kivárt, hogy hátha, ült még egy ideig a Civicben, aztán csalódottan kiszállt...
Utóbb kiderült, a fékkel voltak gondok, így a magyar pilóta a tizenegyedik helyről várja mindkét versenyfutam startját. Nos, egyvalami biztos: nem lesz könnyű dolga mindkétszer a „darálóból indulva”.
Közben a paddockban keltett némi indulatot, hogy Yvan Muller nagyon kiakadt a magyar szurkolókra. A tavaly visszavonuló négyszeres világbajnok ugye azért tért vissza erre az utolsó hétvégére, hogy segítsen világbajnoki címet szerezni Thed Björknek, ezzel azonban nyilván a magyar szurkolók célpontja lett.
A Michelisz-drukkerek, ugye, még élénken emlékeznek arra, hogy tavaly az idényzárón direkt elengedte Monteirót, így megfosztva a magyart az év végi harmadik helytől. A szurkolók üzenetei egy ponton eldurvultak, és ezt már Muller sem kezelte olyan higgadtan, ahogy az ilyen eseteket szokta.
„Tudom kezelni, hogy a szurkolók célpontja lettem, hiszen a drukkerek néha túlságosan szenvedélyesek. De amikor személyessé válnak az üzenetek, és azt írják, hogy meg fognak ölni, a feleségemet megerőszakolják és megölik a lányomat... Nos, szerintem ezzel túl messzire mentek. Ez csak egy sport, és a végén csak egy játék, szeretném, ha ezt Norbi is hallaná, és apaként biztos vagyok benne, hogy megérti majd és segít tenni ellene.”
Nos, Michelisznek ezen a délutánon (és estén) kicsit fontosabb dolga is akadt, mint ezzel foglalkozni, hiszen éppen élete első világbajnoki címéért szállt harcba, s ha őszinték akarunk lenni, bár megértjük Muller kiakadását (valóban szörnyű, és elítélendő, ha valakinek a családját fenyegetik), eléggé szokatlan, hogy egy profi sportoló szurkolói kommenteket olvas.
A Q3-ban Björk végül a negyedik helyen végzett, amivel tovább két pontot gyűjtött, így előnye már 8.5 pont a magyar pilótával szemben a világbajnoki pontversenyben.A pole-t Michelisz csapattársa, az argentin Esteban Guerreri szerezte meg, ami jelzi, hogy Michelisz autójában is megvolt a potenciál egy jó eredmény elérésére.
Apró öröm az ürömben: miután Rob Huff nem szerezte meg a pole pozíciót, így Michelisz Norbert lett az idény edzéskirálya.
TÚRAAUTÓ-VB, KATAR
AZ IDŐMÉRŐ EREDMÉNYE
1. Esteban Guerreri (argentin, Honda Civic) 2:00.893
2. Nicky Catsburg (holland, Volvo S60) 2:01.307
3. Rob Huff (brit, Citroën) 2:01.311
4. Thed Björk (svéd, Volvo S60) 2:01.557
5. Yvan Muller (franci, Volvo S60) 2:01.893
...
11. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 2:03.554
...
15. Szabó Zsolt (magyar, Zengő Honda) 2:05.300
16. Nagy Dániel (magyar, Zengő Honda) 2:05.343
Az állás a 19. futam előtt: 1. Thed Björk (svéd, Volvo S60) 257.5 pont, 2. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 249, 3. Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée) 216, …17. Nagy Dániel (magyar, Honda Civic) 1, 18. Szabó Zsolt Dávid (magyar, Honda Civic) 1
Katarban maximum 60 pont szerezhető a pilóták versenyében: az időmérő edzésen a Q3-ba jutó öt versenyző kap pontot (5-4-3-2-1), majd a nyitó versenyen a top tíz szerez pontot (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), csakúgy, mint a főversenyen (30-23-19-16-13-10-7-4-2-1).
KATARI VERSENY TOVÁBBI PROGRAMJA
PÉNTEK
13.40–14.00: csapatidőfutam (MAC3)
19.20: 1. futam (10 kör)
20.35: 2. futam (12 kör)