Akkor elfogadták (kénytelen-kelletlen), hiszen az év elején valóban nagyon elhúzott a Hyundai a többiektől, de azt hitték, a szezon végén véget ér a „vesszőfutásuk”. Ehhez képest ott folytatják (legalábbis BoP szempontjából), ahol tavaly abbahagyták.
„Csalódott voltam, amikor megláttam, miként alakul a BoP – mondta Michelisz Norbert. – A tavalyi szezon második felével összehasonlítva is hátrányban vagyunk. Mindenki láthatta, az utolsó versenyeken még az is gondot okozott, hogy dobogóra álljunk, nemhogy az, hogy harcoljunk a győzelemért. A történtek fényében nehéz szezonkezdetre számítok, és egy kicsit sportszerűtlennek tartom a döntést. Nyilván vannak események és döntések, amelyeket versenyzőként nem befolyásolhatsz, úgyhogy megpróbálom elfogadni, ami történt, és arra koncentrálni, ami a feladatom. Kis szerencsével szerzünk néhány pontot Marrákesben, de elnézve ezt a BoP-t, még ez sem lesz könnyű.”
Ugyanígy vélekedik a korábbi Formula–1-es pilóta, a WTCR-címvédő Gabriele Tarquini is. Sőt, ő még azt is elárulta a barcelonai teszt pénteki napjának reggelén, hogy miben látja a különbséget.
„A végsebességre van nagyon rossz hatással a BoP – mondta a vehemens olasz, aki nem véletlenül kapta a vaddisznó becenevet pályafutása elején. – A tegnapi adatokból az látszik, hogy hiába nyomtuk padlóig a gázpedált, voltak autók, amelyek tíz-tizenegy kilométer/órával gyorsabbak voltak nálunk az egyenesben. Hogyan harcolhatnánk így a győzelemért? Tavaly talán tényleg kiegyenlítette az esélyeket a BoP, de valójában nem igazán voltunk versenyképesek a szezon második felében. Éppen ezért valami sokkal kedvezőbb döntésre számítottam.”
A BRC-alakulat vezetője, Gabriele Rizzo is meglepődött, mert hiába a mezőny egyik legjobb autója a Hyundai i30, az év végi BoP-val nem volt a mezőny leggyorsabbja. Ezért tartja ő is sportszerűtlennek a döntést, amely az ő autójuk teljesítményét jelentősen befolyásolja, a riválisokét azonban sokkal kevésbé: „Ezzel elveszítjük a lehetőséget, hogy olyan szinten versenyezzünk, amilyen szintet a pilótáink képviselnek. Attól tartok, hogy ez a nagy demokrácia oda vezet, hogy egyetlen csapat sem tud egymást követő két évben diadalmaskodni. Tíz kilométer per órával alacsonyabb az autónk végsebessége, mint a leggyorsabb versenygépé, a miénk a második legnehezebb kocsi és a legmagasabb hasmagasságú, ráadásul még a motorerőből is elvettek…”
Sovány vigasz a Hyundai-nak, hogy az újonnan bemutatkozó, Yvan Muller, Thed Björk és Andy Priaulx fémjelezte Lynk & Co alakulatot legalább annyira hátrányosan érinti a BoP táblázat, mint a Micheliszéket.