KÉT MAGYAR A MEZŐNYBEN
2019-ben is a Hyundai támogatását leginkább élvező BRC-istálló színeiben láthatjuk versenyezni Michelisz Norbertet, aki a szezon előtti felkészítés során elárulta, hogy egyértelműen a bajnoki címre hajt idén. Tavaly rengeteg balszerencse érte a 34 éves magyar versenyzőt, akinek matematikailag még volt esélye a bajnoki címre a szezonzárón, csak az összetett negyedik helyén végzett – 60 pontos hátrányban a bajnoki trófeát megszerző csapattársával, Gabriele Tarquinivel szemben. A Hyundai egyébként ezen a pilótafelálláson nem változtatott az új szezonra.
Michelisz mellett egy másik magyar tagja is lesz a mezőnynek: Tassi Attila a KCMG versenyzőjeként egy Honda Civickel áll rajthoz az új idényben. A 19 éves pilóta újoncnak mondható a WTCR-ben, pedig egy versenyhétvégén már láthattuk akció közben. Tassi szabadkártyás pilótaként indult a hungaroringi versenyeken, legjobb eredménye egy 15. hely volt a harmadik futamról, de karrierje fénypontja talán eddig a 2017-es év volt, amikor Michelisz csapatának, az M1RA-nak a versenyzőjeként hajszállal maradt le a bajnoki címről a TCR International Seriesben.
Michelisz és az M1RA később Hondáról Hyundaira váltott, Tassi azonban maradt az előbbi márkánál, és ennek köszönhetően válhatott a WTCR-es mezőny állandó tagjává. Csapattársa ráadásul nem akárki lesz, hiszen Tiago Monteiróval egy istállóban készülhet a marrákesi szezonnyitóra.
Rövid ideig azt hihettük, hogy Michelisz Norbert lesz a mezőny egyetlen magyar tagja az idénynyitó marrákesi hétvégén, Tassi Attila Instagram-oldalán ugyanis tudatta a rajongóival, hogy a Hondának nem sikerült megoldania a szezont megelőző teszteken fellépő technikai problémákat, így kénytelen kihagyni az első hétvégét. A fiatal magyar versenyző később elárulta, csak áprilisi tréfáról volt szó, és mindenképp ott lesz a pályán a hétvégén Marrákesben. |
ÚJ GYÁRTÓ, ÚJ SZABÁLYOK
Tavaly októberben jelentette be a kínai Lynk & Co, hogy 2019-bencsatlakozik a WTCR mezőnyéhez.Ezzel nyolcra nőhetett volna a sorozatban jelen lévő gyártók száma, ám ez mégis maradt hét, mivel a Peugeot az első idény után a másodikban már nem kíván részt venni. A Lynk & Co a pilótákat tekintve is beerősített: négy versenyzőjéből – Yvan Muller, Thed Björk, Andy Priaulx és Yann Ehrlacher – három világbajnok, így már az első szezonjában a bajnoki címet célozhatja meg.
Nem csak a kínai gyártó érkezése jelent újdonságot 2019-ben, mivel az első idény után alakítottak kissé a szabályokon is. Ennek egyik legfontosabb pontja talán a mezőny összeállításának a változtatása volt, de többek között a versenyhétvégék lebonyolításán és a pontrendszeren is módosítottak némiképp. A szabályváltoztatásokrólbővebben ide kattintva olvashatnak!
MIÉRT NINCS OTT A ZENGŐ A NEVEZÉSI LISTÁN?
A szabályváltozások és főként az egy gyártó által indítható csapatok és versenyzők számának korlátozása nem jött jól a Zengő Motorsport számára, amely 2018-ban Cuprákkal vett részt a versenyeken, és idén sem szeretett volna más gyártóval nevezni. A Cupra azonban a Comtoyou DHL Teammel és a PWR Racinggel áll rajthoz 2019-ben, versenyzőinek pedig Aurélien Panist, Tom Coronelt, Daniel Haglöföt és Mikel Azconát választotta.
A Zengő Motorsport számára így sokáig kérdéses volt az indulás, végül egy nappal az idény kezdete előtt egy Instagram-bejegyzésben közölte, hogy bár nem lesz állandó tagja a 2019-es mezőnynek, Francois Ribeiróval (a sorozat promóterével) sikerült kitalálni egy számára is kedvező megoldást. Ennek köszönhetően több versenyhétvégén is részt vehet, és ismét lehetőséget adhat fiatal magyar versenyzőknek.
„Sokat beszéltünk Ribeiro úrral, és arra jutottunk, hogy szabadkártyával lehetőségünk lesz indulni annyi versenyen, amennyin csak szeretnénk, és nem kell két autóval, ha nincs meg rá a költségvetés” – olvasható az istálló Instagram-oldalán.
Azt, hogy a csapat autóit ki fogja vezetni, egyelőre nem tudni. Szabó Zsolt, aki 2018-ban állandó versenyzője volt a Zengő Motorsportnak, a napokban hozta nyilvánosságra, hogy 2019-ben nem teljesít teljes szezont, és a következő időszakban elsősorban a tanulmányaira koncentrál. Tavalyi csapattársa, Nagy Norbert idei terveiről egyelőre nem sokat tudni – egyedül néhány sejtelmes Instagram-bejegyzéssel borzolta a kedélyeket.
SZOMBAT |
A Zengőnél úgy számolták, hogy gyári támogatás nélkül 350 000 euróra lenne szükségük, hogy két autóval (amit a szabályok előírnak) induljanak, ráadásul erre jönnének még rá a versenyeztetés költségei, így emiatt a fentit találják a legjobb megoldásnak.
A WTCR második szezonja Marrákesben veszi kezdetét a hétvégén, a program az első szabadedzéssel indul (magyar idő szerint) szombat 10 órakor.
A WTCR 2019-es mezőnye
HYUNDAI: Michelisz Norbert (magyar), Gabriele Tarquini (olasz); Augusto Farfus (brazil), Nicky Catsburg (holland)
HONDA: Tassi Attila (magyar), Tiago Monteiro (portugál); Néstor Girolami (argentin), Esteban Guerrieri (argentin)
VOLKSWAGEN: Robert Huff (brit), Mehdi Bennani (marokkói); Johan Kristoffersson (svéd), Benjamin Leuchter (német)
AUDI: Niels Langeveld (holland), Frédérich Vervisch (belga); Gordon Shedden (brit), Jean-Karl Vernay (francia)
CUPRA: Aurélien Panis (francia), Tom Coronel (holland); Daniel Haglöf (svéd), Mikel Azcona (spanyol)
LYNK & CO: Yvan Muller (francia), Thed Björk (svéd); Yann Ehrlacher (francia), Andy Priaulx (brit)
ALFA ROMEO: Kevin Ceccon (olasz), Ma Csing-hua (kínai)
A WTCR 2019-es versenynaptára
április 6–7.: Marrákes, Marokkó
április 26–28. – Hungaroring, Magyarország
május 10–12. – Slovakia Ring, Szlovákia
május 17–19. – Zandvoort, Hollandia
június 20–22. – Nürburgring, Németország
július 5–7. – Vila Real, Portugália
szeptember 13–15. – Ningbo, Kína
október 25–27. – Szuzuka, Japán
november 14–17. – Makaó
december 13–15. – Sepang, Malajzia