Csak azért nem mondhatjuk, hogy Sebastian Vettel a nap hőse volt, mert a címvédő a szezon eddigi részében olyan simán utasította maga mögé az ellenfeleit, hogy lassan osztálykülönbség alakul ki, így ezúttal is „csak” a papírformát igazolta. Edzésen, de főként versenyen – az eddig megrendezett két nagydíjat megnyerte – a német elé kerülni hovatovább a bravúr kategóriájába tartozik. A pénteki nap után a német visszafogottan nyilatkozott, pedig lassan el is szállhatna magától...
VETTEL: EZ CSAK PÉNTEK
„Jó napunk volt a mai, de ez csak péntek, itt még korai a versennyel kapcsolatban bármit mondani – nyilatkozta Vettel. – Megtaláltuk a jó ritmust, és boldog lehettem az autóval. Viszont még mindig sok tennivalónk akad, ezért úgy gondolom, hogy feszes holnap és vasárnap vár ránk, így keresnünk kell azokat a dolgokat, amelyeken még javítani tudunk. Ma viszont nekünk nem voltak nagy kérdéseink.”
WEBBER: MA NAGYON SOKAT TANULTUNK
Mark Webber a tizedik helyen végzett a második tréningen, így az ausztrál nemcsak csapattársától, Vetteltől maradt el jelentősen – másfél másodperccel –, hanem az élmezőnybe kerülő többi riválisától is.
„Nem volt valami fényes a második szabadedzésem. Az új gumik különösen rövid távon jelentettek hátrányt, de hosszabb távon a lágy keverék majd jó választás lesz – értékelte a teljesítményét az ausztrál pilóta. – Majd este megnézzük a KERS-t, ezen a hétvégén már természetesen szeretnénk kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Általánosságban még így is jó pénteket zártunk, ma nagyon sokat tanultunk, az autó pedig egyébként is megbízható.”
A Red Bull KERS-e egyelőre nem az igazi, viszont ezt kiküszöbölendő a csapat nagyszabású fejlesztésekkel érkezett meg Kínába.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
BUTTON: NEM VOLT EGY TÖKÉLETES DÉLUTÁN
„A reggelünk kimondottan jól sikerült, az autó jól működött” – mondta Jenson Button, aki a harmadik helyen zárta a második szabadedzést.
A McLaren-Mercedes pilótája – csapattársával együtt – ott liheg a mindkét edzésen első Sebastian Vettel nyakán, sőt a folytatásra azt ígéri: még jobban megközelítik a címvédőt.
„Délután kipróbáltunk néhány változtatást, de ennek következményeként nem igazán sikerült megtalálni az egyensúlyt. Most azt kell kiértékelnünk, hogy ez miért nem jött össze. Az autót a kemény gumival erősebbnek éreztem, mint a lággyal. Tehát ez nem volt egy tökéletes délután, viszont begyűjtöttünk egy csomó információt a változtatásokkal kapcsolatban, ami remélhetőleg majd segíti holnap a munkánkat. Az időjárás nem volt olyan meleg, mint Malajziában, így szerintem a gumik kevésbé lesznek előtérben, mint akkor. Amennyiben megtaláljuk az egyensúlyt, még közelebb kerülünk a Red Bullhoz.”
Az időmérő edzésre szombat reggel magyar idő szerint 8 órakor kerül sor, a verseny vasárnap 9-kor rajtol. Kövesse a Kínai Nagydíj további eseményeit is az NSO-val! |
HEIDFELD: CSÚNYÁN ELB**TAM
Nick Heidfeld bosszúsan beszélt pénteki hibáiról, amelyek következtében kétszer is kicsúszott Renault-jával a szabadedzéseken, ráadásul az első bakija következtében összetört a csapat új első légterelője.
„Vezetői hibák voltak, nem is emlékszem, volt-e már olyan, hogy egy nap alatt kétszer is kicsúsztam volna, pedig nem ma kezdtem a versenyzést – mondta Heidfeld. – Sajnos előfordul az ilyesmi, mások is kisodródtak a pályáról, de én ráadásul két légterelőt tönkre is tettem. Csúnyán elb**tam.”
Mi több, Heidfeld az első tréningen azt az új légterelőt törte össze, amelyből csapata csak egyet készített a Kínai Nagydíjra.
„A kicsúszás után vissza kellett tenni a régebbi típust, amely nem annyira jó, de talán elég lesz ahhoz, hogy tartsam a korábbi szintet. Pedig nagyon jó volt az a légterelő: öt kört futottam és az ötödik lettem az első szabadedzésen” – kesergett Heidfeld.
SCHUMACHER: NAGYON KÍVÁNCSI VAGYOK, MIRE LESZÜNK KÉPESEK AZ IDŐMÉRŐN
Michael Schumacher szerint alapjaiban változtatja meg a Mercedes-istálló esélyeit a csapat pénteken bevetett új munkamódszere, amely szerint a szabadedzésen nem könnyű, hanem nehezebb autókkal kezdik meg a száguldást. Schumi és Nico Rosberg a második sanghaji tréningen közvetlenül a McLarenek nyomában zárt.
„Kemény, munkás napunk volt, kicsit megváltoztattuk a felkészülési módszerünket, és remélem, ez eredménnyel is jár majd – mondta Schumacher. – Korábban kevés üzemanyaggal kezdtük el a körözést, de nehezen találtuk el a kocsi pontos egyensúlyát. Most nehezebb autóval indultunk, és gyorsan ment a finomhangolás. A hosszabb menetek összehasonlíthatatlanul jobbnak tűnnek, mint az első két versenyen. Persze lehet tovább javítani, de most nagyon kíváncsi vagyok, mire leszünk képesek az időmérőn.”
ROSBERG: ÚJABB KIS LÉPÉST TETTÜNK ELŐRE
Rosberg is a jól eltalált egyensúlyról beszélt, és arról, mennyire élvezi a sanghaji pályát.
„Újabb kis lépést tettünk előre, az első edzésen több biztató jelet is mutatott az autó – mondta a Mercedes fiatalabbik németje. – Az egyensúlyt jól eltaláltuk, nagyon élvezem a vezetést ezen a pályán, de még mindig nem tudjuk pontosan, hogyan is állunk. Ám legalább már van miben reménykedni.”
ALONSO: NEM FOGOK A VERSENYTEMPÓM KÁRÁRA ÁLLÍTANI AZ AUTÓN
Fernando Alonso a pénteki második szabadedzésen autója meghibásodása miatt nem sok időt tölthetett a pályán, de amikor száguldhatott, elégedett volt a Ferrarival, amely gyorsabban üzemi hőfokra hevíti a gumijait, így már az időmérőn versenyképesebb lehet, mint az első két idei futamon.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Ausztráliában súlyos problémánk volt a két gumitípus felmelegítésével, és a keménnyel Malajziában is meggyűlt a bajunk. Ehhez képest most már rögtön az első körben rendben volt, igaz, kellett hozzá cikáznom az egyenesben – mondta Alonso. – Így nemcsak a versenyt, hanem az időmérőt illetően is sokkal bizakodóbb vagyok. Ám nem fogok a versenytempóm kárára állítani az autón, csak hogy az időmérőn jobb legyek; majd ha javítunk a gépen, úgyis minden téren fejlődni fog a kocsi. A Red Bull és a McLaren most még gyorsabb nálunk, de ha alkalmunk nyílik a győzelem megszerzésére, le fogunk csapni rá.”
HAMILTON A RED BULLRÓL: NEHÉZ LESZ MEGSZORONGATNI
Lewis Hamilton délután megközelítette első két szabadedzésén leggyorsabb Sebastian Vettel legjobb időeredményét, de nem teljesen elégedett a McLaren-istálló újításaival. Az angol pilótának pénteken pontosítania kellett az egy nappal korábban adott, a csapatra vonatkozó nyilatkozatát is.
„Úgy érzem, a Red Bull nagyon gyors ezen a hétvégén, nehéz lesz megszorongatni – mondta Hamilton. – Az első futam előtt rengeteget fejlődtünk az utolsó teszthez képest, de azóta lelassult a folyamat. A péntek délelőtt kipróbált újításaink nem feltétlenül javítanak a kocsin. Bár délután is azokkal száguldottunk, és jó időeredményt értem el, nem elég stabil a kocsi, nem igazán jó élmény vezetni.”
Hamiltonnak számolnia kellett vele, hogy a McLaren iránti hűségének határáról adott csütörtöki nyilatkozatával tele lesz a brit sajtó, és kérdőre is vonták az óvatos figyelmeztetés kapcsán. A pilóta pénteken kimagyarázta magát.
„Sajnos ilyen az élet, mondasz valamit, amiből könnyű olyan következtetést levonni, amire nem pontosan úgy gondoltál – mondta Hamilton. – Kétségtelen a hűségem a McLaren iránt, hatéves korom óta idetartozom, és elkötelezett híve vagyok. Együtt akarok feljutni a csúcsra vele, és így a sportág egyik legsikeresebb pilótájává válni. Az elmúlt pár évben kevés csapat volt képes folyamatosan jó teljesítményre, talán csak én nyertem futamot az elmúlt öt idény mindegyikében, azaz a McLaren az az istálló, amely folyamatosan el tud látni nyerő autóval.”
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.739 | 23 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.354 | 27 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.845 | 21 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.940 | 22 |
5. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:40.987 | 5 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:41.046 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.189 | 20 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:41.222 | 20 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:41.231 | 16 |
10. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.328 | 21 |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.361 | 23 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:41.434 | 15 |
13. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:41.494 | 20 |
14. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:41.579 | 13 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.610 | 18 |
16. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.752 | 20 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:41.939 | 25 |
18. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:42.301 | 23 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:43.792 | 20 |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:44.089 | 20 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:44.359 | 18 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:44.438 | 11 |
23. | Luiz Razia* | brazil | Lotus-Renault | 1:44.542 | 9 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:45.019 | 23 |
*tesztpilóták, csak az első edzésen vettek részt |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.688 | 34 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.854 | 22 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.935 | 31 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.943 | 34 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.105 | 29 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.507 | 36 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.735 | 35 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:38.805 | 26 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:38.859 | 31 |
10. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.327 | 33 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.538 | 33 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:39.667 | 37 |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.771 | 18 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.779 | 17 |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.828 | 25 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:39.925 | 32 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.953 | 30 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:40.476 | 30 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.482 | 32 |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:42.902 | 25 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.850 | 3 |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:44.008 | 35 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:44.747 | 12 |
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | nem indult |