A McLaren-istálló nagy reményekkel érkezett a Német Nagydíjra, és a szabadedzések után is reménykedett abban, hogy harcba szállhat a pole pozícióért. Az időmérő esős szakaszában aztán csalódniuk kellett a wokingiaknak, nem tudták felmelegíteni az esőgumikat, és ismét a harmadik-negyedik sorba kerültek.
„Nyomtam, ahogy tudtam, de nem értettem, mi történik a harmadik szakaszban, amikor nagyon vizes lett a pálya, vagy elszálltak a gumijaim, vagy lehűltek, de olyan volt, mintha jégen autóztam volna – mondta Lewis Hamilton. – Remélem, száraz lesz a pálya a versenyen, amely nem lesz könnyű, de igyekszem egytől egyig levadászni azokat, akik előlem rajtolnak. A DRS-zóna nagyon nagy segítség lesz, nem lesz nehéz előzni."
A rajtot a 6. pozícióból váró Jenson Button a Bahreini Nagydíj óta nem indult ennyire elölről.
A 2010-es Brazil Nagydíj időmérő edzését az esőben megnyerő Nico Hülkenberg Hockenheimben is bebizonyította, hogy esőben nagyon megy neki az autóvezetés, hiszen az ötödik helyen zárta az időmérőt, és Mark Webber büntetésének köszönhetően a negyedik helyről rajtolhat. Ez élete második legjobb rajtpozíciója, s csak világbajnok honfitársain múlt, hogy ezzel is csak a harmadik legjobb német. „Furcsa, hogy miután a boxból kivezető körömben a vízre futva kisodródtam a pályáról, és majdnem a kavicságyban ragadtam, sikerült megelőznöm a két McLarent, és végül is a második sorba kerültem – mondta a Force India pilótája. – Örülök, hogy éppen a hazai versenyem időmérője alakult ilyen jól, és abban bízom, hogy ezt a pozíciót sikerül megfelelő eredményre váltanom. Sok gyors autó van mögöttünk, de csalódott lennék, ha nem szereznék pontot." |
„A versenynap sokkal jobb lesz, hiszek benne, hogy lesz esélyünk a dobogóra – fogalmazott Button. – Sokat mentem nehéz autóval a hétvégén, nagyon jó az autó száraz pályán, nem hiszem, hogy bárki jobb lenne nálam ilyen körülmények között. Azt viszont jó lenne megtudni, miért nem tudjuk felhevíteni vízben a gumikat."
A McLarenhez hasonlóan a Lotus is a versenyen feledtetné szombati gyengélkedését.
Az első szakaszt megnyerő Kimi Räikkönen a pole pozíciót megszerző Fernando Alonsóhoz hasonlóan az utolsó szakasz hajrája előtt kereket cserélt, de a friss extrém esős gumikon sem tudott eléggé felgyorsulni ahhoz, hogy elkerüljön a 10. helyről. Emiatt érthetően csalódott a finn.
„A vizes pályán nem voltunk gyorsak, meg kell néznünk, mi ennek az oka. Még a friss vizes gumikból sem tudtam a legjobbat kihozni az utolsó szakaszban – mondta Räikkönen. – Száraz körülmények között viszont rendkívül jó az autó, remélem, nem lesz több eső, és vasárnap a napos időben megmutathatjuk, mire vagyunk képesek."
Csapattársa, Romain Grosjean az első szakaszban sem volt olyan gyors, mint ő, a másodikban pedig hibázott, és rosszul is időzítette a köreit. Emiatt csak a 15. lett, a versenyt pedig a váltócsere miatti büntetése következtében a 20. helyről kezdi meg.
Öt rajthelyes büntetéssel sújtották Sergio Pérezt a Német Nagydíj időmérő edzése után, mert a szombat délutáni tréning második szakaszában Kimi Räikkönent és Fernando Alonsót is feltartotta. A 12. helyről így a 17. rajtkockába sorolták vissza a mexikóit. Pérez a negyedik, akit öt rajthelyes büntetéssel sújtottak; Mark Webber, Nico Rosberg és Romain Grosjean váltócsere miatt kerül hátrébb 5-5 pozícióval. |
„Mindig akkor esett legjobban az eső, amikor gyors kört szerettem volna futni, nehéz volt megtalálnom a megfelelő tapadást – szólt a francia. – Érthetetlen, hogy miért voltam ennyire lemaradva Kimitől az időmérő edzésen, miközben a hétvége során végig közel voltam hozzá. Még nincs minden veszve, ha gyorsak leszünk a versenyen és jó lesz a stratégiánk, pontokat szerezhetünk."
Hozzá hasonlóan bajban van Nico Rosberg is, aki hazai közönsége előtt az utolsó németként a 22. rajthelyről várja majd a 14 órai rajtot.
„Kicsit meglepett, hogy ennyire hátul végeztem, de nem tudtam eléggé felmelegíteni az intermediate gumikat a második szakaszban, s emiatt veszítettem a sebességemből. Remélem, vasárnap sikerül szereznem néhány pontot, az idén bármi megtörténhet a versenyeken" – mondta Rosberg.
FERNANDO ALONSO, SEBASTIAN VETTEL, MARK WEBBER ÉS MICHAEL SCHUMACHER NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL. |
Pastor Maldonado (5.): – Az időjárás ma valódi kihívást jelentett, a pálya tapadása állandóan változott. Az autó egyensúlya az első két szakaszban jó volt, de az eső miatt a Q3-ban elvesztette a tapadását. |
Paul di Resta (9.): – Nagyon nehéz edzés volt, és az eső senkinek sem tette könnyebbé az életét, mert a hátsó egyenesben két vagy három pocsolya is volt. Az utolsó szakaszban a gyors körömben forgalomba kerültem, így nem tudtam olyan eredményt elérni, mint amilyet szerettem volna. De sikerült bejutni a legjobb tízbe, úgyhogy boldog vagyok. |
Daniel Ricciardo (11.): – Csalódott vagyok, hogy nem sikerült bejutni a harmadik szakaszba, de elégedett vagyok a tizenegyedik hellyel, remélhetőleg sikerül majd néhány pontot szereznem holnap. |
Kobajasi Kamui (12.): – Biztos vagyok benne, hogy könnyedén bejutottunk volna a harmadik szakaszba, a sebességünk nagyon jó volt. Az autó száraz körülmények között nagyon jó, de hiába változtattunk a beállításokon, nedves körülmények között nem vagyunk annyira erősek. |
Felipe Massa (13.): – Nagyon csalódott vagyok. A második szakaszban kicsúsztam a nyolcas kanyarban, és nem tudtam összerakni egy jó kört. Aztán elkezdett esni az eső, és az aquaplaning miatt nem tudtam javítani az időmön, még az extrém esős gumikon sem. Az autó versenyképes minden körülmények között, és a verseny szempontjából fontos lesz a gumiválasztás is. |
Bruno Senna (14.): – Száraz körülmények között jó volt a sebességünk, ezért csalódás számunkra a tizenhatodik hely. Nehéz lesz elérni az első tíz helyet, mivel nem könnyű előzni a pályán, de hosszú távon jó az autó sebessége. |
Jean-Éric Vergne (15.): – Két tizedmásodperc választott el engem a tizenharmadik helytől, és pontosan ennyit veszítettem az utolsó kanyarban. Száraz körülmények között erősebbnek tűnünk, mint két hete. |
Heikki Kovalainen (16.): – Nem követtem el hibát, tiszta kört futottam, így elégedett vagyok azzal, amit a kocsiból ma kihoztam. Egyre jobban kezdjük megérteni azokat a fejlesztéseket, amiket még Silverstone-ban vetettünk be. |
Sergio Pérez (17.): – Igazán ígéretesnek látszott a kvalifikáció mindaddig, amíg el nem kezdett esni az eső. A Q1-ben én voltam a második leggyorsabb, de a második szakaszban későn jöttünk ki, és beragadtam a forgalomba. |
Vitalij Petrov (18.): – A harmadik szabadedzést követően megváltozott a pálya állapota az eső miatt, ez nehézzé tette az időmérő edzést. A bemelegítő kör alatt gondom adódott az első kerekekkel, ráadásul a forgalom miatt sem tudtam úgy nyomni, mint délelőtt. |
Charles Pic (19.): – Mindössze három kört tudtam megtenni a szabadedzések során, így nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, és már izgatottan várom a holnapi futamot. |
Timo Glock (21.): – Egész hétvégén szenvedtem az autó instabilitásával, és hiába próbáltunk ki néhány dolgot tegnap óta, nagyon kevés időnk volt megérteni a problémát. |
Pedro de la Rosa (23.): – Lehetett volna ez jobb kvalifikáció is, de az utolsó két kanyarban feltartottak, emiatt pedig két pozíciót is vesztettem. Holnap száraz versenyre számítunk, de az elmúlt napok tükrében bármi megtörténhet. |
Narain Karthikeyan (24.): – Csupán ma reggel volt lehetőségem feltérképezni a pályát száraz körülmények között, és csak három tizedmásodperccel kaptam ki Pedrótól, szóval boldog vagyok. Holnap a körülményektől függetlenül nagy csatára számítok. |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.621 | átlag: 163.647 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.026 | 0.405 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.496 | 0.875 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:42.459 | 1.838 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:43.501 | 2.880 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:43.950 | 3.329 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.113 | 3.492 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.186 | 3.565 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:44.889 | 4.268 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:45.811 | 5.190 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.789 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.933 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.985 | |
14. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.212 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.574 | |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:40.752 | |
17. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.551 | |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.741 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:17.620 | |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:18.531 | |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:19.220 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:19.291 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:19.912 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:20.230 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Mark Webber* | ausztrál | Red Bull-Renault |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
16. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
17. | Sergio Pérez ** | mexikói | Sauber-Ferrari |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
20. | Romain Grosjean* | francia | Lotus-Renault |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
22. | Nico Rosberg* | német | Mercedes |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
*váltócsere miatt öt rajthely büntetés; **feltartás miatt öt rajthely büntetés |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:15.693 | 1. | Hamilton | 1:37.365 |
2. | Perez | 1:15.726 | 2. | Schumacher | 1:38.010 |
3. | Rosberg | 1:15.988 | 3. | Vettel | 1:38.309 |
4. | Alonso | 1:16.073 | 4. | Alonso | 1:38.521 |
5. | Maldonado | 1:16.181 | 5. | Button | 1:38.659 |
6. | Hamilton | 1:16.221 | 6. | Maldonado | 1:38.731 |
7. | Massa | 1:16.265 | 7. | Webber | 1:39.382 |
8. | Hülkenberg | 1:16.271 | 8. | Hülkenberg | 1:39.467 |
9. | Di Resta | 1:16.352 | 9. | Di Resta | 1:39.703 |
10. | Vettel | 1:16.393 | 10. | Räikkönen | 1:39.729 |
11. | Senna | 1:16.426 | 11. | Ricciardo | 1:39.789 |
12. | Kobajasi | 1:16.481 | 12. | Perez | 1:39.933 |
13. | Webber | 1:16.500 | 13. | Kobajasi | 1:39.985 |
14. | Button | 1:16.507 | 14. | Massa | 1:40.212 |
15. | Ricciardo | 1:16.516 | 15. | Grosjean | 1:40.574 |
16. | Grosjean | 1:16.685 | 16. | Senna | 1:40.752 |
17. | Schumacher | 1:16.686 | 17. | Rosberg | 1:41.551 |
18. | Vergne | 1:16.741 | |||
19. | Kovalainen | 1:17.620 | |||
20. | Petrov | 1:18.531 | |||
21. | Pic | 1:19.220 | |||
22. | Glock | 1:19.291 | |||
23. | De la Rosa | 1:19.912 | |||
24. | Karthikeyan | 1:20.230 |