Alonso: A Red Bull elérhető, a Mercedes még nem

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.19. 12:30
null
Ricciardo úgy érzi, kész a győzelemért csatázni Hamiltonnal és Vettellel (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton számára az esős időben megszerzett pole pozíció jelenti a legnagyobb elégedettséget – pláne, hogy csapattársa, egyben legnagyobb vb-riválisa csak a negyedik rajtkockából vághat neki a vasárnapi futamnak. Ám Daniel Ricciardo úgy véli, már ő is készen áll arra, hogy a győzelemért csatázzon, és Sebastian Vettel is elismerte, hogy ausztrál csapattársa jobb formában van. Jenson Button szerint semmi sem biztos a futamon, csak az, hogy a Mercedes nyer.

Lewis Hamilton pályafutása 34. rajtelsőségét szerezte meg a sanghaji időmérő edzésen, ezzel Jim Clarkot maga mögött hagyva a valaha volt legsikeresebb brit lett ebben a tekintetben, és az örökranglistán már csak Michael Schumacher, Ayrton Senna és Sebastian Vettel van előtte. Kiváló pozícióból indul vasárnap, sorozatban a harmadik győzelmére tör.

„Az esős időmérőn megszerzett pole pozíció után érzem a legnagyobb elégedettséget, hiszen nagyon csúszik a pálya, nincs tapadása az autónak, s el kell kerülni a hibákat, hiszen nagyon szoros az élmezőny – mondta Hamilton. – Nehéz volt az időmérő, de sokkal jobb volt már az autó, mint pénteken. Persze van még min javítani, de nagyot léptünk előre az éjszaka, és bízom benne, hogy a verseny is jól alakul majd.”

A Red Bull ezúttal mindkét autójával befurakodott a két Mercedes közé, az első sorba az idén másodszor Daniel Ricciardo kerül, miután harmadszor győzte le csapattársát (Vettel mégis kétszer előle rajtolhatott, mert az ausztrált Bahreinben tíz rajthellyel hátrébb sorolták).

„Nem hiszem, hogy ennél több volt az autóban, az utolsó körben mindent kihoztam belőle. Voltak gondjaim az időmérő elején, nem éreztem magam tökéletesen a kocsiban, de fokozatosan javult a helyzet, és a végére tökéletes lett – mondta a délelőtti esős szabadedzést az élen záró ausztrál. – Úgy érzem, készen állok arra, hogy az első helyért küzdjek a versenyen is, de megküzdök a győzelemért, még ha nem is lesz könnyű. Beilleszkedtem a csapatba, élvezem a vezetést, és nagyon izgalmas, hogy egyre közelebb vagyunk a Mercedesekhez.”

A VB ÁLLÁSA
1. Nico Rosberg 61
2. Lewis Hamilton 50
3. Nico Hülkenberg 28
4. Fernando Alonso 26
5. Sebastian Vettel 23
Jenson Button 23
7. Kevin Magnussen 20
8. Valtteri Bottas 18
9. Sergio Pérez 16
10. Daniel Ricciardo 12
11. Felipe Massa 12
12. Kimi Räikkönen 7
13. Jean-Éric Vergne 4
14. Danyiil Kvjat 3
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 111
2. Force India-Mercedes 44
3. McLaren-Mercedes 43
4. Red Bull-Renault 35
5. Ferrari 33
6. Williams-Mercedes 30
7. Toro Rosso-Renault 7

Sebastian Vettel kétszer kisebb műszaki hibával küzdött, amikor kikapott Ricciardótól, de most nem lehetett kifogása, és el is ismerte, hogy Ricciardo jobb munkát végez az idei autókkal.

„Nagyon más ez az év, az autók teljesen megváltoztak, semmit sem számít már, amit tavaly elértünk – mondta Vettel. – Daniel nagyon jó munkát végez, nem az történik, hogy néha van egy jó hétvégéje, hanem kiegyensúlyozottan jól teljesít. Kihozza a maximumot az autóból, míg nekem azért vannak problémáim vele. Ugyanolyan autónk van, ha legyőz, akkor jobb nálam. Nem örülök neki, és tudom, hogy össze kell szednem magam.”

Nico Rosbergnek is össze kell szednie magát, mert túl sokat hibázott, és a Hamilton ausztráliai kieséséből, valamint saját győzelméből eredő pontelőnye nagyon is fogyóban van. Érzi ezt, az időmérő harmadik szakaszában több hibát is vétett, és nemcsak Hamiltontól, hanem a két Red Bulltól is kikapott.

„Nem voltam elég gyors, ezért lettem csak a negyedik – mondta Rosberg. – A fékezéssel is gondom volt, nehézségeim adódtak, főleg az utolsó szektorban. Az utolsó körömben túlságosan is keményen nyomtam a gázt, és bár lassabb volt a köröm, az utolsó kanyarban minden mindegy alapon nagy lendülettel mentem át, de túlmentem a határon, és megpördültem. Nem sok mindenen változtatott.”

Amikor Rosberg megpördült, Fernando Alonso jött mögötte a pályán, és amikor a spanyol a célegyenesbe ért a Ferrarival, a Mercedes már keresztben állt a pályán. Ha sárga zászlót lengettek volna, lassítania kellett volna, és nem érvényes az ötödik rajthelyet eredményező köre. Ám a pályabírók nem vették elő a figyelmeztető zászlókat, így Alonso ötödik rajtkockája érvényben maradt.

„Az autó jobb, mint Bahreinben, a fejlesztéseink beváltak, még ha ahhoz nem is elegendőek, hogy a mezőny élére érjünk velük – mondta Alonso. – Az ötödik rajtkocka jó kiindulási pont lesz, remélem, az első néhány körben sikerül megtartani, és tartom majd a lépést a Red Bullokkal. Két hete a kilencedik és a tizedik helyért küzdöttünk, ami nem elég. Remélem, közel leszek a két Red Bullhoz, a Mercedes még elérhetetlen.”

Fernando Alonso is próbálja megfejteni a Mercedes titkát
Fernando Alonso is próbálja megfejteni a Mercedes titkát

Csapattársa, Kimi Räikkönen a 11. rajtkockát szerezte meg, s nem csupán a rossz időzítés és a második szakasz végén eleredő eső akadályozta meg abban, hogy a legjobb tízbe jusson, hanem a Ferrari váltója is rakoncátlankodott.

„Nem volt valami jó napom. A visszaváltásokkal valami baj volt, a forgalom akadályozott, és nem tudtam beverekedni magam a harmadik szakaszba. Remélem, azért a verseny jobb lesz” – mondta a finn.

Érdekes volt a 12. rajthelyet megszerző Jenson Button nyilatkozata, aki szerint a Mercedes győzelmén kívül minden megjósolhatatlan a verseny előtt.

„Nagyon nehéz lesz a verseny, az eső lemosta a pályát, ha száraz is lesz az aszfalt, alig lesz tapadás, a gumik szemcsésedni fognak, sorsdöntő lesz, ki hogy küzd meg ezzel a jelenséggel. Most tényleg nem tudhatjuk, mi fog történni a versenyen – talán csak a Mercedes pilótái tudhatják” – mondta Button.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Felipe Massa (6.): – Látszik az előrelépés, amit az új alkatrészeinknek köszönhetünk, ha száraz lesz a verseny, meglátjuk, sikerül-e jó eredményt elérni, ami feldobhatja a csapatot. A következő hetek nagyon fontosak lesznek, az új fejlesztésünkből derül majd ki, hogy felzárkózunk-e. Nem lesz könnyű átverekednünk magunkat a Red Bullokon és a Ferrarin, de meg kell próbálnunk.
Valtteri Bottas (7.): – Nagyon örülök, sikerült javítanunk az autó teljesítményén vizes pályán. A verseny száraz lesz, arra számítunk, hogy előrébb verekedjük magunkat, nem védekeznünk kell.
Nico Hülkenberg (8.): – Nekünk mindig siker, ha az első tízbe jutunk az időmérőn, a nyolcadik rajthely remek, de minden azon múlik, hogyan birkózunk meg a gumik szemcsésedésével.
Jean-Éric Vergne (9.):
– Borzasztóan nehéz vizes pályán vezetni ezt az autót, hatalmas elégtétel, hogy a harmadik szakaszba jutottam. Tökéletes kör kellett hozzá, és megfutottam. A pénteki edzések alapján jók vagyunk száraz pályán, bizakodom.
Romain Grosjean (10.): – Jó volt visszatérni a harmadik szakaszba, sokat javultunk ezen a hétvégén. A szabadedzés után jobb helyezésben bíztam, nem tudom, miért nem volt olyan jó az autó, mint délelőtt. Remélem, megszerzem a csapat első idei pontját.

Még kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 
100 oldalas Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, 
a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok 
hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével
Még kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 100 oldalas Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével

Danyiil Kvjat (13.): – Mindent beleadtam, de ez volt a maximum. Az autó tapadása romlott a szabadedzés és az időmérő között, nem tudom, ez hogy történhetett.
Adrian Sutil (14.): – Elégedett vagyok, mert bár a körülmények nehezek voltak, a második szakaszba jutottam, jobb volt ez az időmérő, mint az előzőek, remélem, marad ez a trend.
Kevin Magnussen (15.): – Csalódott vagyok ezzel a rajthellyel, nem tudom, mi történt, semmi tapadás nem volt. Ez még csak a gond egyik része, túl lassúak vagyunk, időbe telik, hogy felzárkózzunk.
Sergio Pérez (16.): – Már pénteken is szenvedtem a kocsi rossz egyensúlya miatt, és ezt a jelenséget csak fokozta a vizes pálya. Össze-vissza csúszkáltam, talán jobb lesz a helyzet a száraz versenyen, és pontokért csatázhatok.
Esteban Gutiérrez (17.): – Bosszant, hogy kiestem az első szakaszban, az utolsó mért körömben a hatos kanyartól kezdve az elektronikus fékrendszer biztonsági üzemmódba kapcsolt, így megváltozott az autó viselkedése. Így is majdnem továbbjutottam.
Kobajasi Kamui (18.): – Nehéz volt eltalálni, hogy az extrém esős vagy az intermediate gumi a jó választás, mi az utóbbi mellett döntöttünk, hátha meglepünk valakit, és bejutunk a második szakaszba. Aztán javult az időjárás, és mindenki átváltott az interekre, így hiába gyorsultunk, csak a közvetlen riválisokat előztük meg.
Jules Bianchi (19.): – Izgalmas időmérő volt, Kobajasival szinte körről körre váltottuk egymást a listán, de az utolsó körömet elrontottam, így ő zárt előrébb. A száraz pályán újabb csata következik, már jobb körülmények között.
Marcus Ericsson (20.): – Délelőtt csak hat kört mentem, ezért nehéz volt az időmérő, az első és a hátsó kerekek is blokkoltak fékezéskor, a nagy forgalomban nem is nagyon volt tiszta köröm, örülök, hogy Chiltont megelőztem.
Max Chilton (21.): – Nagyon jó volt a szabadedzés, de az időmérőn nem volt jó a kocsi egyensúlya. Nem tudom, ez hogy történhetett, de egy tiszta köröm sem lett emiatt.
Pastor Maldonado (22.): – Nem örülök, hogy ki kellett hagyni az időmérőt, a vasárnap csak jobb lehet. Romain megmutatta, hogy egyre gyorsabbak vagyunk, bizakodunk kell.

KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:53.860 átlag: 171.452 km/ó
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:54.455 0.595 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:54.960 1.100
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:55.143 1.283
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:55.637 1.777
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:56.147 2.287
7. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:56.282 2.422
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:56.366 2.506
9. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:56.773 2.913
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:57.079 3.219
11. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:56.860
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:56.963
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:57.289
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:57.393
15. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:57.675
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:58.264
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:58.988
18. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:59.260
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:59.326
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2:00.646
21. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2:00.865
Pastor Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) nem vett részt az időmérőn.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik