Alonso kerékcseréje volt a döntő faktor az időmérőn

Vágólapra másolva!
2012.07.21. 16:53
null
Alonso kibabrált a Red Bull pilótáival, akik bíznak benne, vasárnap fordul a kocka (Fotók: Action images)
Fernando Alonso úgy van a pole pozíciókkal, mint a budapesti tömegközlekedők a hetes busszal: egy örökkévalóságon át egy sem érkezik, aztán egyszerre jön kettő (vagy még több, ki tudja, ez a Magyar Nagydíj szombatján derül csak ki): a spanyol majdnem két szűk esztendő után a Brit Nagydíjon törte meg pole-ínségét, s két hétre rá Hockenheimben ismételni tudott. Ő és riválisai egyetértenek abban, hogy a harmadik szakaszban végrehajtott kerékcseréjének köszönhetően előzte meg a Red Bull pilótáit.

 

A Német Nagydíj első rajtkockáját megszerző Fernando Alonso szerint bátor döntés volt a versenyigazgató részéről, hogy szakadó esőbben engedte elkezdődni az időmérő edzés harmadik szakaszát, de maga végül szerencsés volt a Ferrarival. Ehhez kellett egy jól időzített kerékcsere is.

„Furcsa ez a hétvége, folyamatosan változik az idő, de megnyugtató, hogy mindenféle aszfalton erősek vagyunk – mondta Alonso. – Az edzés utolsó szakaszának kezdete veszélyes volt, a hatodik kanyarhoz érve nagy vízátfolyás volt a pályán, ami miatt aggódtam is. A határon voltak a körülmények."

A spanyol annak ellenére nem élvezte a vezetést, hogy gyorsabb volt a riválisainál.

„Végül minden jól sült el, de nem volt élvezetes úgy menni, hogy tudtad, 280 kilométer per óráról 90-re fékezve több vízátfolyás is volt az úton. Ezeken a pontokon nagyon óvatos voltam. Máshol meg nyomtam, ahogy tudtam – folytatta a spanyol, aki 22. pole pozíciójával ismét Lewis Hamilton elé került az örökranglista 11. helyén. – Jó döntés volt kereket cserélni a harmadik szakaszban, hogy a friss esőgumikon javítsak az esélyeimen."

Sebastian Vettel szerint Alonso éppen azzal a döntésével happolta el a pole pozíciót előle, hogy kereket cserélt az időmérő edzés harmadik szakaszának derekán, és az eső elállta után friss esőgumikkal száguldott.

„Ilyen körülmények között szerencsejáték az időmérő, de úgy tűnik, Fernando és a Ferrari nagyon okosan döntött a kerékcserével, ezt meg kell néznünk, okulhatunk belőle. Ekkora vízben könnyű kicsúszni, ám az autó nagyon jó volt, meg kellett volna szereznünk a pole-t – mondta Vettel. – A verseny rajtja nagyon érdekesnek ígérkezik, a belső ív lesz az enyém, meglátjuk, mi történik."

Vettel és Schumacher a pole-lal még nem tudta 
 megörvendeztetni a német szurkolókat
Vettel és Schumacher a pole-lal még nem tudta megörvendeztetni a német szurkolókat

A német szerint nem kétszemélyes csata fog dönteni a pole pozícióról.

„Nem kétszemélyes csata lesz, a McLarennel is számolni kell, mert száraz pályán nagyon gyors. Nem is tudom, mi történhetett velük a végén. A célom, hogy a dobogón végezzek, mert kellenek a pontok – mondta Vettel, aki az edzés harmadik szakaszában csapattársára panaszkodott a rádión, mert feltartotta őt. – Biztosan nem szándékosan tette, ilyen körülmények között könnyű hibázni és a másik elé kerülni, főleg úgy, hogy a vízfüggönytől nem is látod, mi van mögötted."

Az időmérő edzést harmadik helyen záró, a versenyt azonban a váltócseréje miatti rajtbüntetéssel a 8. rajtkockából kezdő Mark Webber szerint is a Ferrari taktikája döntött Alonso javára.

„Minden körülmény kedvez a kocsinak, de nem csak mi mondhatjuk ezt el az autónkról. Kár a büntetésért, nem örülök, hogy öt hellyel hátrébb kerülök, ám néha előfordul – mondta az ausztrál. – Lehetett volna jobban is csinálni a harmadik szakaszt, mint ahogy a Ferrari is megmutatta, de a nyolcadik hely sem kilátástalan, nagyon várom a versenyt."

Webber büntetése nyomán Michael Schumacheré lett a harmadik rajthely, a száraz pályán az első szakaszból 55 ezredes különbséggel továbbjutó német örömmel nyugtázta, hogy a második sorba került.

„Szép kezdet a Német Nagydíjra, az ötödik és a hetedik rajthely környékére vártam magam – mondta a német. – Örülök, hogy szép élményekkel kecsegtetünk a Mercedes munkatársainak, akik kilátogatnak a versenyre, ideje visszaadni nekik valamit abból, amit nap mint nap a gyárban tesznek. Ennél jobb eredmény nem volt az időmérőben, még akkor sem, ha a Ferrarihoz hasonlóan esetleg kereket cserélünk. A versenyt száraz pályán futjuk, versenyképesebbek leszünk, mint Silverstone-ban."

NÉMET NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.621 átlag: 163.647 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:41.026 0.405 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:41.496 0.875
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:42.459 1.838
5. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:43.501 2.880
6. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:43.950 3.329
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:44.113 3.492
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:44.186 3.565
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:44.889 4.268
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:45.811 5.190
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.789
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:39.933
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.985
14. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.212
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.574
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:40.752
17. Nico Rosberg német Mercedes 1:41.551
18. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:16.741
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:17.620
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:18.531
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:19.220
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:19.291
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:19.912
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:20.230
A RAJTSORREND A BÜNTETÉSEK UTÁN
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
3. Michael Schumacher német Mercedes
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
5. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
10. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
14. Felipe Massa brazil Ferrari
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
20.
Romain Grosjean
francia
Lotus-Renault
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth
22. Nico Rosberg német Mercedes
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Räikkönen 1:15.693 1. Hamilton 1:37.365
2. Perez 1:15.726 2. Schumacher 1:38.010
3. Rosberg 1:15.988 3. Vettel 1:38.309
4. Alonso 1:16.073 4. Alonso 1:38.521
5. Maldonado 1:16.181 5. Button 1:38.659
6. Hamilton 1:16.221 6. Maldonado 1:38.731
7. Massa 1:16.265 7. Webber 1:39.382
8. Hülkenberg 1:16.271 8. Hülkenberg 1:39.467
9. Di Resta 1:16.352 9. Di Resta 1:39.703
10. Vettel 1:16.393 10. Räikkönen 1:39.729
11. Senna 1:16.426 11. Ricciardo 1:39.789
12. Kobajasi 1:16.481 12. Perez 1:39.933
13. Webber 1:16.500 13. Kobajasi 1:39.985
14. Button 1:16.507 14. Massa 1:40.212
15. Ricciardo 1:16.516 15. Grosjean 1:40.574
16. Grosjean 1:16.685 16. Senna 1:40.752
17. Schumacher 1:16.686 17. Rosberg 1:41.551
18. Vergne 1:16.741
19. Kovalainen 1:17.620
20. Petrov 1:18.531
21. Pic 1:19.220
22. Glock 1:19.291
23. De la Rosa 1:19.912
24. Karthikeyan 1:20.230
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik