Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíjon elért második helyezése után Malajziában a rajt után nekikoccant Sebastian Vettel Red Bulljának, eltörte az első légterelőjét, de a második helyen maradt. A kör végén, ahelyett, hogy a boxba hajtott volna, ment tovább a félig vizes pályán, de amint Mark Webber megelőzte, letört a légterelője, és kiesett.
„Hibának tűnik, hogy nem mentem ki a boxba, de nem tartottam jó ötletnek, hiszen négy körrel később megint ki kellett volna állni a slick gumikért. Tudom, hogy mindenki azt mondja, ki kellett volna menni, de utólag nagyon könnyű okosnak lenni – mondta Alonso. – Egymást érték a balszerencsés pillanatok, és ezek felhalmozódtak. Ausztráliában a falnak koccantam, semmi sem történt, most alig, hogy hozzáértem Vettel hátsó kerekének, eltört a légterelő."
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, a mérnökökkel közösen döntöttek úgy, hogy az orrkúpcserével megvárják a pálya felszáradását, és egy pit-stoppal megoldják mindkét problémát. Ám a légterelőn lévő törés túl súlyos volt ahhoz, hogy ezt a tervet meg lehessen valósítani.
Alonso elmondta, a Red Bull sebessége nem győzte meg, s ha versenyben maradt volna a Ferrarival, jó eséllyel megnyerte volna a versenyt.
Alonso kiesése után egyedül a Mercedes tudta felvenni a versenyt a Red Bull-lal – a stuttgartiaknak bizonyára segített, hogy 30 fok körül maradt az aszfalt hőmérséklete, de a csapat szombaton a melegebb aszfalton megtartott szabadedzés után is derűlátó volt. Mindenesetre még érdemes várni az ítélettel, hogy a Mercedes képes-e hosszú távon versenyben maradni a győzelmekért.
A csapat versenyét csak az árnyékolta be, hogy a hajrában Nico Rosberg hiába volt gyorsabb Lewis Hamiltonnál, a boxutcából azt az üzenetet kapta, maradjon a kevés üzemanyaga miatt lassító angol mögött.
„A csapat fantasztikus munkát végzett, de őszintén szólva, most Nicónak kéne itt lennie, egész versenyen jobb volt a tempója. Nem mondhatom azt, hogy a legjobb érzés most idefent állni, de a verseny az verseny – nyilatkozta Hamilton a leintést követően, majd a McLaren boxa előtti megállásáról is beszélt. – Csak Jensont utánoztam, aki egyszer beállt a Red Bullhoz. Sok évet töltöttem a McLarennél, nem tudom, miért mentem oda, bocsánatot kérek a csapatomtól."
Bernie Ecclestone a Mail on Sundaynek nyilatkozva elmondta, Lewis Hamilton nagyon szeretett volna a Red Bullhoz szerződni, hogy kipróbálja magát, mit tudna a Sebastian Vettelével azonos autóval. Ám Mark Webber szerződéshosszabbítása meghiúsította az álompáros kialakulását. „Lewis el akart menni a McLarentől, és a Red Bullnál Mark helyét akarta, nem egyszer megkereste az osztrák csapatot. Sebastiant nem zavarta volna Hamilton érkezése, de Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa szereti Webbert, és a kezébe adta a döntést. Ha Mark távozott volna, most Lewis ülne a Red Bullban" – mondta Ecclestone. „Mondtam neki, keresse meg a Mercedest, amire csak a szemeit forgatta. De mondtam, ha mindenképp távozni akar a McLarentől, a Mercedesnél semmit sem veszít" – tette hozzá az F1 gazdasági vezetője. |
Rosberg hosszú perceken át vitatkozott Ross Brawn csapatfőnökkel arról, miért nem előzheti meg Hamiltont, akinek az üzemanyagával kellett spórolnia. Részlet a beszélgetésből:
Rosberg: Gyorsabb vagyok nála, meg akarom előzni.
Brawn: Negatív, Nico. Ő is tud gyorsabb lenni.
Rosberg: Akkor nyomja, érjük utol a két Red Bullt!
Brawn: Rendben, de maradj mögötte.
A végén Brawn azt mondta, elszámolták a Hamilton autójába tankolt üzemanyagot, s nem akarta, hogy az angol a csapat hibájából veszítsen pozíciót. Nico Rosberg nagyon csalódott volt Brawn ellenállása miatt, de utólag megértően nyilatkozott.
„Ez csapatjáték, és tiszteletben tartom az istálló véleményét. Örülök annak, hogy Lewis kedvesen beszélt rólam, de nem akarom visszakapni a kölcsönt, hiszen a csapatunkért versenyzünk. Jó lett volna keményen nyomnom a gázt, de tudom, hogy a jövőben lesz rá lehetőségem – mondta Rosberg. – Fontos verseny volt ez, mérföldkőnek számít, hogy felvettük a versenyt a Red Bull-lal. A harmadik és a negyedik helyezés szép eredmény, nem haragszom senkire, ha én lettem volna elöl, ugyanígy döntött volna a csapat."
Felipe Massa a 2010-es Malajziai Nagydíj óta először áll Fernando Alonso előtt a világbajnoki pontversenyben, de a brazil a csapattársa kiesése után nem volt annyira veszélyes az élmezőnyre, mint ahogyan előzetesen várhattuk.
„Az első rajtsorból indulva mindenképpen a dobogóra szeretne állni az ember, érthető, hogy csalódott vagyok – mondta Massa. – A rajtnál a kerekek kipörögtek, több pozíciót veszítettem, és az elején a helyenként száraz, helyenként vizes aszfalton nem találtam a ritmust. Túl sok helyezést veszítettem, mire felszáradt a pálya, így hiába voltam gyors, már túlságosan messzire kerültem az élbolytól."
Hasonlóan elmaradt a várakozástól a Lotus, amelynek duója Massa mögött, a 6. és a 7. helyen zárta a versenyt. Romain Grosjean Kimi Räikkönen mögül rajtolva megelőzte az ausztráliai győztes finnt, akinek ezúttal be kellett érnie a hetedik helyezéssel.
„Pénteken nagyon jó volt a kocsi, de a szombat és a vasárnap nehéz volt, a szombati szabadedzés óta valami nem stimmelt vele. Főleg a vizes aszfalton nem volt tapadás. A rajtnál letört egy darab az első légteremből, ami szintén nem segített, de legalább szereztem néhány pontot. Ha sikerül visszaállítani az autót olyanra, amilyen Ausztráliában volt, megint az élen leszünk" – mondta Räikkönen.
A McLaren-istálló autói gyorsabbak voltak, mint egy hete, s ezt nem csak Sergio Pérez versenyen futott leggyorsabb köre támasztja alá, amiket az utolsó előtti körben történt kerékcseréjének köszönhet. Jenson Button egy darabig az élen is állt, s bár egy boxutcai hiba miatt körhátrányba került, úgy érzi, nincs messze csapata az élmezőnytől.
„Könnyen beszélhetek arról, mi lett volna, ha, és biztosan sokan vitatkoznak velem, de úgy érzem, versenybe szállhattunk volna a Mercedesszel. Egy boxkiállással kevesebbel tudtam volna teljesíteni a versenyt, mint ők, és miután lelassultak, utolértem volna őket. Az ötödik hely biztosan meglett volna. Sokat javultunk, még egy ekkora lépés a Kínai Nagydíj előtt, és ott leszünk az élbolyban" – mondta Button.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Romain Grosjean (6.): – Elégedettek lehetünk az eredménnyel, noha pénteken nem ilyen szereplésre gondoltunk, a hétvége során tapasztalt nehézségek után jó mindkét autóval pontot szerezni. A verseny közepén Massa mögé ragadtam, akkor sok időt veszítettem, ha megelőztem volna, el tudtam volna húzni, és a végén nem ér utol.
Sergio Pérez (9.): – Örülök az első mclarenes pontjaimnak, de előre tekintek, mert még több siker vár rám, ebben biztos vagyok. A bal első gumi túl gyorsan elkopott, meg kell vizsgálnunk, miért, hogy Kínában még jobbak legyünk.
Nico Hülkenberg (8.): – A rajtot követően meglehetősen gyorsak voltunk az intermediate gumikon, utána azonban forgalomba kerültem, és nem tudtam megelőzni az előttem lévőket. Megérdemeltük a nyolcadik helyet, tekintve, hogy milyen sokat kellett érte harcolnom.
Jean-Éric Vergne (10.): – Jó, hogy sikerült pontot szerezni, de előrébb is végezhettem volna, ha nincs az a hiba a boxban, ami miatt nagyon sokat veszítettem. Most van egy kis időnk a következő futamig, ezt muszáj kihasználnunk arra, hogy elemezzük a teljesítményünket.
Valtteri Bottas (11.): – Jól kaptam el a rajtot, de lementem a száraz ívről, amikor Van der Gardéval harcoltam, így a mezőny végére csúsztam vissza. Képes voltam megelőzni pár autót, amikor a pálya elkezdett felszáradni, és tiszta versenyt futottam.
Esteban Gutiérrez (12.): – A verseny végén rengeteg időt veszítettem azzal, hogy egy készlet gumin túl sokáig maradtam kint a pályán. Megpróbáltunk változtatni a stratégián, és én megtettem minden tőlem telhetőt, ma ez ennyire volt elég.
Jules Bianchi (13.): – A futam elején beragadtam a Caterhamek mögé a rossz rajtot követően, és csak a 18. kör után tudtam a saját tempómban versenyezni. Jó volt látni, hogy sokáig tudtuk tartani Maldonado tempóját, ez is megmutatta, hogy a jövőben felvehetjük csapatával a harcot.
Charles Pic (14.): – Amikor kijöttem a boxutcába kereket cserélni, láttam, hogy Vergne jön jobbról, de már semmit sem tehettem, hogy elkerüljem az ütközést. Nagyjából 25 másodpercet veszítettem ezzel a balesettel, ha ez nincs, akkor előrébb is végezhettem volna.
Giedo van der Garde (15.): – Az autó nagyon jó volt az első etapban. Amikor elkezdett felszáradni a pálya, rám szóltak a rádióban, hogy defektes lett a bal első kerekem, de pont akkor mentem be a boxba, szóval nem veszítettem vele sokat. Most nem volt gond az autó túlkormányzottságával, de továbbra is dolgoznunk kell rajta, majd meglátjuk, hogy mi lesz Kínában.
Max Chilton (16.): – Nem kaptam el jól a startot, és rengeteg időt veszítettem a nyitó körben. Az, hogy beragadtam a Caterhamek mögé, nagyban befolyásolta a versenyemet.
Daniel Ricciardo (18.): – A start után megcsúsztam a hármas kanyarban, áthajtottam a kavicságyon, emiatt megsérült a kocsi padlólemeze, ez pedig erősen befolyásolta az autó teljesítményét hosszú távon. Az első néhány körrel nagyon elégedett voltam, de a Lotusokat nem tudtam magam mögött tartani, és az első tízből is kicsúsztam.
Pastor Maldonado (feladta): – Korán feltettük a száraz gumikat, ami jó döntésnek bizonyult, de hibáztam a tizenegyes kanyarban, és megsérült az első vezetőszárnyam. A második kerékcserét követően jó volt az autó sebessége, de sajnos meghibásodott a KERS, s feladtam a versenyt.
Adrian Sutil (feladta): – Mind a két autónknak a kerékanyával volt gondja, ezért rengeteg időt vesztegettünk el a boxban. Nem tudjuk biztosan, hogy mi történt, nagy kár, hogy így alakult, az autó nagyon gyors volt, jól éreztem magam benne, ahogyan száradt fel a pálya.
Paul di Resta (feladta): – Bosszantó, hogy semmi sem jött össze, tekintve, hogy milyen versenyképesek voltunk egész hévégén. Ugyanúgy a kerékanyával volt gondom, mint Adriannak, ezért a csapat elővigyázatosságból úgy döntött, hogy feladjuk a versenyt.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38:56.681 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 4.298 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 12.181 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 12.640 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 25.648 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 35.564 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 48.479 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 53.044 mp h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:12.357 p h. |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.124 p h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:28.610 p h. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
14. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1 kör h. |
15. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
16. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 3 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 5 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 45 megtett kör | |
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 27 | |
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 22 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | |
Leggyorsabb kör: Pérez (56. kör) 1:39.199 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 2 | 40 |
2. | Kimi Räikkönen | 1 | 1 | 2 | 31 |
3. | Mark Webber | – | 1 | 2 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | – | 1 | 2 | 25 |
5. | Felipe Massa | – | – | 2 | 22 |
6. | Fernando Alonso | – | 1 | 1 | 18 |
7. | Nico Rosberg | – | – | 1 | 12 |
8. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 9 |
9. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 6 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 4 |
10. | Paul di Resta | – | – | 1 | 4 |
12. | Jenson Button | – | – | 1 | 2 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 2 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 66 |
2. | Lotus-Renault | 40 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Mercedes | 37 |
5. | Force India-Mercedes | 10 |
6. | Sauber-Ferrari | 4 |
7. | McLaren-Mercedes | 4 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 1 |