Fernando Alonso Hockenheimben megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, s ezzel 34 pontosra növelte előnyét a vb-pontversenyben. Az eddigi összes futamon pontot szerző spanyol a legutóbbi hat futamból csak Kanadában szorult le a dobogóról, de hét körrel a leintés előtt Montrealban még vezetett…
Magyarországhoz vegyes emlékek fűzik, 2003-ban itt szerezte meg első győzelmét, de a diadal azóta is elkerülte a Hungaroringen. Volt már dobogós többször is, de 2006-ban és 2007-ben is megbüntették az időmérőn: előbb a szabadedzésen elkövetett szabálytalansága miatt sújtották büntetéssel, majd azért vették el tőle a pole pozíciót, mert kibabrált az időmérőn csapattársával, Lewis Hamiltonnal.
2009-ben hiába szerezte meg a pole pozíciót a Renault-val, egyik kerékcseréjénél nem rögzítették jól a kerekét, amely levált az autójáról. Megpróbált így is körbemenni, hogy visszaérjen a boxba, amiért ideiglenesen eltiltották a következő futamról – ezt a szankciót végül felfüggesztették.
Most büntetésre nem számít, de kemény csatára igen. Csapata szerint pályafutása legjobb formájában versenyez, amivel ellensúlyozni tudja, hogy a Ferrarinál két-három jobb autó is van a mezőnyben.
„Nehéz hétvége lesz, már csak azért is, mert a Hungaroring rövid pálya, nyolc-kilenc autó két-három tizeden belül lesz az időmérőn, egy kis hiba miatt a rajtrács tizenharmadik helyén találhatod magad – mondta Alonso Hockenheimben. – Lesz néhány új fejlesztésünk, ami segíteni fog az eleve nagyon jó autónknak. Úgy érzem, nincs gyenge pontunk, az év eleji hiányosságainkat sikerült orvosolnunk. A magyar pálya lassú kanyarjai szerintem fekszenek majd nekünk, biztosan a győzelemért csatázhatok.”
A spanyol hozzátette, a júliusban megszerezhető 75 pontból 43 már az övé, s ha 25-öt még hozzá tud tenni, maximális elégedettséggel megy el nyári pihenőjére augusztusban.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Bár Felipe Massa a Német Nagydíjon nem szerzett pontot, előtte biztató formát mutatott, és abban reménykedik, hogy a hátralévő tíz futamon képes lesz felnőni csapattársa szintjére – igaz, azt maga is elismeri, hogy a kettejük között kialakuló 131 pontos különbség csökkentésére nincs sok esélye.
„Fernandónak nem szabad egyedül cipelnie a vállán a terheket, szüksége van neki és a csapatnak is arra, hogy én is pontokat szerezzek – mondta a vb-pontverseny 14. helyén szerénykedő brazil. – Nagyon kiegyensúlyozott az idény, minden eredmény roppant fontos, egyetlen ponton is múlhat, ki lesz a világbajnok. Ott kell lennem Fernando mögött, hogy pontokat lopjak a riválisoktól.”
A brazil 2008-ban majdnem megnyerte a Magyar Nagydíjat, az utolsó körökben vezetett, amikor a célegyenesben elfüstölt a motorja, és a diadal a McLaren-Mercedest kormányzó Heikki Kovalainen ölébe hullott. Egy évvel később az időmérő edzésen a Rubens Barrichello autójából kipattanó rugó fejen találta, s koponyasérülései miatt életveszélyes állapotba került.
Meggyógyították, visszatért, és azóta is úgy érkezik Magyarországra, mint ahol újjászületett.
1. | 2. | 3. | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |