Bernie Ecclestone a Belga Nagydíjon adott interjújában a BBC-nek elmondta, hogy amíg egészségi és szellemi állapota megfelelő, ő marad a Formula–1 irányítója. Az angol pozíciója a Münchenben ellene indított per miatt került veszélybe, a jogtulajdonos ugyanis ideiglenesen felfüggesztette, amíg véget nem ér a per és fel nem mentik.
Ecclestone a hónap elején a német jogrendszer adta lehetőséggel élve 100 millió dollárért kivásárolta magát a perből, miután a tárgyalássorozat végén a felperes és a vádlott is úgy érezhette, ugyanakkora esélye van a győzelemre, mint a vereségre. Közös megegyezés volt a 100 millió dolláros alku.
„Nem féltem a börtöntől, hiszen ártatlan vagyok, és azt szeretem a büntetőjogi rendszerben, hogy ha nincs politikai nyomás, akkor igazságos. Azt mondják, a börtönök tele vannak ártatlan emberekkel, de nem hiszek ebben – mondta Ecclestone, akit megvesztegetéssel gyanúsítottak meg, de a koronatanú, akit megvesztegetett, a tárgyaláson nem emlékezett a részletekre. – Azért fizettem ki a per lezárásának költségeit, hogy ne raboljuk tovább egymás idejét. Ha a bíróság döntést hoz, az egyik fél úgyis fellebbez, és csak nyújtottuk volna az ügyet a végtelenségig. Így legalább véget ért."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, Chilton mégis visszaül a Marussiába |
2. szabadedzés: Hamilton visszavágott, Vettel autója el sem indult Belgiumban |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Ecclestone-t Spában arról is faggatták, mi lesz az Orosz Nagydíjjal. A szocsi pályát a hét elején átvette az FIA, de egy orosz „segélykonvoj" éppen a napokban vonul be Ukrajnába a szomszédos ország elutasítása ellenére.
„Szerződésünk van az oroszokkal, tiszteletben tartjuk, mint ahogy ők is, így lesz ott verseny. Nem keveredünk politikai ügyekbe, nem értem, miért van mindenkinek baja az oroszokkal – fogalmazott Ecclestone, akinek az Ukrajna felett lelőtt malajziai utasszállító lelövéséről is kérdeztek. – Senki sem tudja, kik lőtték le a repülőt Ukrajna felett. Anglia is gyárt olyan fegyvereket, amelyekkel más országokban embereket ölnek. Ki hallott már olyat, hogy valaki leszúr egy másik embert, a kés gyártóját vonják felelősségre?"
A pénteki első edzést az élen záró Nico Rosberg Spában érzi leginkább, mennyire másak az idei autók, mint a tavalyiak, a gyors kanyarokban bizonytalanabb az autója, de abban bízik, a riválisok is hasonló cipőben járnak – az időeredmények azt mutatják, hogy így van.
„A sok egyenes miatt a légterelők kevesebb leszorítóerőt generálnak, és ezért az idén még nehezebb itt vezetni. Nem könnyű alkalmazkodni ehhez, de nincs más választásunk" – mondta Rosberg, aki szerint a Red Bull is meglepetéseket okozhat.
Lewis Hamilton elégedett volt az edzésnappal, izgatottan várja a szombati folytatást – már csak meg kellene úsznia egy időmérőt műszaki hiba vagy saját bakija nélkül. Az angol – Daniel Ricciardo csütörtöki leöntése után – pénteken szintén átesett az Ice Bucket Challenge-en. Sportszerűen elismerte, hogy a kezeslábasban alig érzett valamit, ezért még egyszer át kell esnie rajta.
Sebastian Vettel a Belga Nagydíj előtt azt mondta, igazságtalan összevetni a teljesítményét Daniel Ricciardóéval, mert neki sokkal több műszaki hibája volt, mint az ausztrálnak. Érvelését alátámasztotta a pénteki edzésnap is, amelyen a második edzést ki kellett hagynia. Először úgy tűnt, motorcsere miatt, de később kiderült, csak ellenőrzést végzett a Red Bull. Ez sem jó hír.
„Szerencsére nem sérült a motor. Éppen azért nem tudtam kimenni az edzésen, mert mindent alaposan át kellett néznünk, és ez nagyon hosszú folyamat – mondta Vettel. – Ha sérült lenne, újat kellene az autóba tenni, ha nem is most, a közeljövőben. Egy extra motorra biztosan szükség lesz az idén, ami büntetéssel jár. Ez nem úszhatom meg, sőt, az a kérdés, hogy hat elég lesz-e, ez elsősorban azon múlik, hogy a mai motorom meddig bírja. Büntetés lesz, csak azt nem tudom, mikor és mennyi."
Vettelnek már az ötödik motorja megy az autójában, de ez a hagyományos belső égésű motorra vonatkozik, amely az idei erőforrás hat részéből csak az egyik tartozék. Pastor Maldonadónak az autójában viszont már négy összetevőből is az ötödik működik, a venezuelai is biztos büntetésre számíthat.
A venezuelai a pénteki edzésen a falnak ütközött a Lotusszal, nem érezte jól magát, ezért kivizsgálásra kórházba vitték, de szerencsére mindent rendben találtak, így szombaton ismét autóba ülhet.
„Csúnyának tűnhetett a baleset, de nem volt vészes belülről. A kanyar kijáratánál a kerékvetőre futottam, aztán amikor a fűre ért az autó, semmit sem tehettem. Hidegek voltak a gumik, én is ludas voltam a kicsúszásban, azt mondanám, fele-fele a felelősség. Bízom benne, hogy az időmérőn bejutunk a legjobb tízbe" – mondta Maldonado, elismerve, hogy a hibázott. Pedig a szakértők többsége azt mondta, ez csak műszaki hiba lehetett, ilyen amatőr módon még Maldonado sem csúszhat ki...
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.189 | átlag: 230.924 km/ó | 26 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.793 | 0.604 mp h. | 28 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:49.930 | 0.741 | 19 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:50.327 | 1.138 | 24 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.659 | 1.470 | 31 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:50.677 | 1.488 | 26 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:50.725 | 1.536 | 25 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.977 | 1.788 | 16 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:51.074 | 1.885 | 31 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:51.077 | 1.888 | 26 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:51.383 | 2.194 | 26 |
12. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:51.450 | 2.261 | 29 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:51.573 | 2.384 | 28 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:52.196 | 3.007 | 25 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:52.234 | 3.045 | 18 |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:52.776 | 3.587 | 23 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:53.955 | 4.766 | 7 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:54.040 | 4.851 | 18 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:54.050 | 4.861 | 30 |
20. | André Lotterer | német | Caterham-Renault | 1:54.093 | 4.904 | 24 |
21. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | idő nélkül | 2 | |
Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) nem vett részt az edzésen. |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:51.577 | átlag: 225.982 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:51.674 | 0.097 mp h. | 24 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:51.805 | 0.228 | 16 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:52.404 | 0.827 | 21 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:52.818 | 1.241 | 17 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:52.903 | 1.326 | 24 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:52.922 | 1.345 | 23 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:52.937 | 1.360 | 22 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:52.972 | 1.395 | 19 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:53.172 | 1.595 | 20 |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:53.369 | 1.792 | 11 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:53.594 | 2.017 | 21 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:53.597 | 2.020 | 20 |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:53.703 | 2.126 | 14 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:53.968 | 2.391 | 20 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:54.189 | 2.612 | 20 |
17. | Giedo van der Garde | holland | Sauber-Ferrari | 1:54.335 | 2.758 | 16 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:55.336 | 3.759 | 21 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:55.782 | 4.205 | 19 |
20. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:57.232 | 5.655 | 20 |
21. | André Lotterer | német | Caterham-Renault | 1:57.886 | 6.309 | 24 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:57.977 | 6.400 | 24 |