Fernando Alonso a Brazil Nagydíjon elért harmadik helyezésével nyolc pontot megőrzött 11 pontos előnyéből, így azzal a tudattal utazhat Abu-Dzabiba, hogy ha az első két hely valamelyikén végez, a többiek eredményétől függetlenül világbajnok lesz. Ha Mark Webber győz a spanyol előtt, még mindig a Ferraris a világbajnok.
Fernando Alonso: – A verseny elején túl sok időt veszítettem el Hamilton, majd Hülkenberg mögött, s utána hiába voltam közel olyan gyors, mint a Red Bullok, a távolság behozhatatlan volt. A biztonsági autós időszak után hét autó volt Mark és köztem, esélyem sem volt arra, hogy utolérjem. Összességében elégedett vagyok, hiszen két előzést is bemutattam, és nagyon várom az izgalmasnak ígérkező utolsó futamot. A Red Bullnak gratulálok a csapat-vb-címhez, szép munka volt tőle. |
Mark Webber: – A verseny második felén volt némi gond az autóval, ezért csak arra figyeltem, hogy Fernandót magam mögött tartsam. A győzelem az első kanyarban dőlt el, ami nem először fordult elő az idén. Hogy mi lesz Abu-Dzabiban? Valószínűleg csak az utolsó körben dől el a világbajnokság. Ma is megtehettük volna, hogy Seb előtt végzek, segített volna a felzárkózásban, de Seb remekül versenyzett, ő is bízik még a vb-címben, így elfogadom a csapat elveit. |
Az idényzáró futam óriási izgalmakat ígér, hiszen várhatóan Abu-Dzabiban is a Red Bull lesz fölényben (a sivatagban nem fog esni az eső, ettől nem kell tartaniuk Vetteléknek). Ha az osztrák istálló Vettel vezérletével arat kettős győzelmet, a német pilóta pontszámban beéri Webbert, és több győzelmének köszönhetően előrébb végez a vb-n.
Csakhogy ebben az esetben Alonsónak a harmadik és a negyedik helyezés is elég lenne ahhoz, hogy Vetteléket megelőzve világbajnok legyen. A Red Bull így az utolsó körökig várhat Alonso kiesésére, mielőtt Vettelnek el kell engednie Webbert, aki győzelmével megszerezné a végső trófeát.
(Íme egy érdekes, a napokban elterjedt elmélet: Alonso Abu-Dzabiban, látva az utolsó körös helycserét Vettel és Webber mögött, mérgében vagy a következő idényre gondolva le is állhat a pálya szélén, mert ha kikerül az első négyből, Vettel a győzelmével, amelyről pillanatokkal korábban lemondott, világbajnok lett volna. A spanyol ártatlan arccal beszélhet műszaki hibájáról, Vettel pedig dühönghet a Red Bull boxában.)
Sebastian Vettel: – Még mindig van esély a világbajnoki cím megszerzésére. Huszonhat pontos hátrányt nem tudnék ledolgozni, de tizenötöt még igen. Nem akarok rosszat Fernandónak, de boldoggá tenne, ha látnék némi füstöt a Ferrarijának hátulján. A határon autózunk, még egyszer meg kell próbálnom nyerni, és majd meglátom, Fernando hol ér célba, vagy célba ér-e egyáltalán. Hogy segítek-e Marknak? Ezzel most nem foglalkozom, ne is faggassanak, de tudom a dolgom, hogy milyen esetben mit kell tennem, minden attól függ majd, ki hol áll a versenyben. |
Lewis Hamilton viszont már nemigen lehet világbajnok, a vb-pontversenyt még öt futammal ezelőtt is vezető McLaren-pilóta 24 pontos hátrányban van Alonsóval szemben. Ahhoz, hogy ő üljön fel a trónra, saját győzelme és Alonso kiesése mellett a Red Bull-pilóták elképesztő gyengélkedésére is szüksége volna.
Lewis Hamilton: – Sehol sem voltam, óriási szerencsém, hogy egyáltalán a negyedik hely meglett. Az egészben az a legrosszabb, hogy ha itt nem voltunk gyorsak, Abu-Dzabiban sem reménykedhetünk sok jóban. Csoda kellene ahhoz, hogy világbajnok legyek. |
A RED BULL A CSAPAT-VB-CÍMET ÜNNEPLI A Red Bull vezetősége a futam leintése után a konstruktőr-világbajnoki címet ünnepelte. |
Christian Horner, Red Bull-csapatfőnök: – Hihetetlen eredmény ez a csapattól, elértük az egyik legfontosabb célunkat. A futam során Mark motorjával volt némi probléma, de végül sikerült célba érnie. Köszönöm a munkát a főhadiszállásunkon dolgozóknak, hat idényre volt szükségünk ahhoz, hogy ilyen magasságokig jussunk. |
Adrian Newey, a Red Bull műszaki vezetője: – Tavaly is jó autónk volt, de a dupla diffúzor hiánya kifogott rajtunk. Az idén a sebességgel nem volt gond, de rengeteg pontot elszórtunk műszaki hibák vagy egyéb okok miatt, saját magunknak nehezítettük meg a vb-t. Boldog vagyok, hogy ezzel a csapattal sikerült eljutnunk a csúcsra, amikor ide jöttem, nem hittem benne teljes szívemből, hiszen sokkal nehezebb körülmények között kezdtem el itt dolgozni, mint egykor a Williamsnél vagy a McLarennél. |
BRAZIL NAGYDÍJ, INTERLAGOS A 71 KÖRÖS FUTAM VÉGEREDMÉNYE |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:33:11.803 |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 4.243 mp h. |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 6.807 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 14.634 mp h. |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 15.593 mp h. |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | 35.300 mp h. |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | 43.400 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
9. | Robert Kubica | Renault | 1 kör h. |
10. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Felipe Massa | Ferrari | 1 kör h. |
15. | Vitalij Petrov | Renault | 1 kör h. |
16. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 2 kör h. |
19. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Christian Klien | Hispania-Cosworth | 6 kör h. |
FELADTA | | |
| Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 49 kör |
| Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 62 kör |
AZ ÁLLÁS PILÓTÁK |
1. | Alonso | 246 |
2. | Webber | 238 |
3. | Vettel | 231 |
4. | Hamilton | 222 |
5. | Button | 199 |
6. | Massa | 143 |
7. | Rosberg | 130 |
8. | Kubica | 126 |
9. | Schumacher | 72 |
10. | Barrichello | 47 |
| Sutil | 47 |
12. | Kobajasi | 32 |
13. | Hülkenberg | 22 |
14. | Liuzzi | 21 |
15. | Petrov | 19 |
16. | Buemi | 8 |
17. | De la Rosa | 6 |
| Heidfeld | 6 |
19. | Alguersuari | 3 |
CSAPATOK |
1. | Red Bull - már világbajnok
| 469 |
2. | McLaren | 421 |
3. | Ferrari | 389 |
4. | Mercedes | 202 |
5. | Renault | 145 |
6. | Williams | 69 |
7. | Force India | 68 |
8. | Sauber | 44 |
9. | Toro Rosso | 11 |