A stratégia megváltoztatását Jenson Button első boxkiállásánál elkövetett hibái idézték elő. Az angol egy körrel később állt a boxba a megbeszéltnél, majd amikor kiment, véletlenül a mögötte haladó, szintén kerékcserére érkező Sebastian Vettel helyére állt be a Red Bullhoz, és miután továbbment, olyan későn ért saját szerelőihez, hogy csak a német rivális mögött folytathatta a száguldást.
„A hibái miatt időt és pozíciót is veszített Jenson, sőt Lewis is így járt emiatt, hiszen őt is egy körrel később kellett kihoznunk, és tudjuk jól, hogy a korai kiállás aranyat ér az idén – mondta Whitmarsh. – Szerencsétlen helyzet volt, az első és a második helyről az ötödikre és a hatodikra estünk vissza az első boxkiállások után. Ekkor döntöttünk úgy, hogy valamit ki kell találnunk, és meg kellett változtatnunk a stratégiánkat. Szerencsére jól sült el."
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Phil Prew, a csapat vezető versenymérnöke elmondta, nem volt egyszerű meghozni a döntést, olyan sok apró részletet kellett megvizsgálnia a csapatnak, hogy kisebb káosz alakult ki a csapat rádiócsatornáin.
„Rengeteg számolás és adategyeztetés folyt, vizsgálnunk kellett, hogyan kopnak a gumik, a két pilóta miképpen értékeli a saját abroncsainak változását – mondta Prew. – Amikor nagyjából minden együtt volt, meghoztuk a döntést a három kiállásról. A verseny előtt nem tudtuk, mi lesz, ha jobban bírták volna a gumik, egyértelműen a két kiállás lett volna a gyorsabb stratégia."
Whitmarsh szerint az autó fejlesztése mellett a stratégiai érzék is kulcsszerepet játszik majd abban, hogy a csapat hosszú távon fel tudja-e venni a versenyt a Red Bull-lal.
„A Formula–1-es versenyek sokkal élvezetesebbek az idén, ami a nyitható hátsó légterelőnek, a KERS-nek és a Pirelli abroncsainak köszönhető. Ám a csapatok számára sokkal nehezebb kitalálni a megfelelő stratégiát – mondta Whitmarsh. – Egyetlen körrel korábban vagy később állsz ki kereket cserélni, és pozíciókat nyerhetsz vagy veszíthetsz a döntésed következtében. Ez még kiélezettebbé teszi a futamokat, ami nagyon jót tesz az F1-nek."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Kínai Nagydíj után kicsit a sötétben tapogatózik: azután, hogy Mark Webber az időmérő első szakaszában kiesve a 18. helyről rajtolt, de három vadonatúj készlet lágy gumiján a versenyen feljött a 3. helyre.
„Most tényleg el kell gondolkoznunk azon, hogy meddig juthatunk el az időmérőn csak a kemény keverékű gumit használva – mondta Horner. – A stratégia sokkal nagyobb szerepet játszik a versenyeken, mint korábban, és mi jól is alkalmaztuk őket. Markról mindenki elismeréssel beszél, teszem hozzá, teljesen jogosan, és Sebastian esetében is csupán négy körön múlt, hogy a mienk lett volna a nyerő stratégia."