Az edzés elején szokás szerint próbaköreiket teljesítették a pilóták, akik közül többen is kétszer mentek körbe, de mért körre még várni kellett.
Bár derűs az ég, jóval hűvösebb van, mint Japánban egy hete: a levegő csak 17 fokos, az aszfalt hőmérséklete 21 fok.
Vettel a boxból kijövet kisodródott a pályáról, s a mérnöke rászólt, figyelje, hogyan reagál az autója a kormánymozdulatokra, szimmetrikus-e a kormánymű.
A Pirelli a lágy és a szuperlágy gumikat hozta el a Dél-koreai Nagydíjra, amelyen több csapat, köztük a Mercedes, a Williams és az autóját alaposan átépítő Lotus is sokkal jobb teljesítményt vár a szuzukainál.
Bár a próbakörök után Vergne és a két Mercedes is visszatért a pályára, egyikük sem futott mért kört, és negyedóra után teljesen elcsendesedett a nagyon poros pálya.
Az edzésen négy beugró pilóta szerepelt, a HRT-nél Dani Clos Narain Karthikeyant, a Caterhamnél Giedo van der Garde Vitalij Petrovot, a Williamsnél Valtteri Bottas Bruno Sennát, a Force Indiánál pedig Jules Bianchi Nico Hülkenberget helyettesítette ebben a másfél órában.
Bottas, Räikkönen és Button visszatért a pályára. A Lotus egyelőre csak a finn pilóta autójára tette fel az új kipufogórendszert, a Német Nagydíj óta tesztelt, de versenyen még nem használt dupla DRS-t ki sem próbálják ezen a hétvégén.
Természetesen mindenki lágy gumikon száguldott. Bottas első mért köre 1:45.225 perces volt. Räikkönen visszament a boxba, Hamilton váltotta a pályán. Button 1:41.395-tel nyitott.
A McLaren mostanában az első szabadedzéseken korán elkezdi a körözést, és Jongnamban annak ellenére nem szakított a szokásával, hogy nagyon poros a pálya, még a bahreininél is rosszabb a helyzet – a régi időkben még a kiscsapatokra bízták a „takarítást”. Hamilton azt első két körében elmaradt Bottastól.
A Japán GP után ismét össztűz alá kerülő Grosjean is kiment a pályára, s feljött Button mögé. A két Ferrari is csatlakozott a száguldáshoz.
Az első Dél-koreai Nagydíjat 2010-ben megnyerő Alonso kiváló körrel nyitott, 1:40.895-tel az élre állt.
A boxutca kijárata továbbra is problémás lehet: amikor Pérez megelőzte Clost a célegyenesben, és a HRT pilótája a külső íven kanyarodott, a boxból kijövő harmadik pilótának a bukótérbe kellett „menekülnie”.
Alonso újabb köre 1:39.857 lett, másfél másodperccel jobb, mint bárki másé. Közben Pérez futott le kétszer is a pályáról, visszafelé jövet rengeteg port hordott fel az aszfaltra. Rosberget többször figyelmeztették a Mercedes boxából, hogy ne csúsztassa a hátsó kerekeket, amelyek már így is túlhevültek.
Az első tréning derekán Alonso, Maldonado, Schumacher, Di Resta, Massa, Rosberg, Button, Pérez, Kobajasi, Grosjean, Ricciardo, Bottas sorrend alakult ki. Rosberg közben gyors körön volt, talán sikerült megtalálni a megfelelő bánásmódot a gumikkal: a német 689 ezredre megközelítette Alonsót, és feljött a 2. helyre.
A pálya adatai: Hosszúság: 5.615 km Teljes versenytáv: 55 kör (308.630 km) Versenyben futott leggyorsabb kör: 1:39.605 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011) A tavalyi eredmény: Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:38:01.994) Pole pozíció: Lewis Hamilton (McLaren; 1:35.820) Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:39.605) |
Webber a 10. helyen mutatkozott be, s Vettel is a pályára gurult. Räikkönen követte, miután állítottak a vadonatúj Lotusán. Vettel az első körével Kovalainen és Hamilton mögé, a 18. helyre jött be. Webber újabb kísérletével feljött a 2. pozícióba, fél másodperccel Alonso mögé. Räikkönen Vettelhez hasonlóan lassan kezdett, a vb-címvédő azonban már az 5. helyre kapaszkodott fel. Alonso visszatért a pályára, és 1:39.450-re javított.
Räikkönen nem tudott sokat javítani, az első és a harmadik szektorban lassú volt a Lotusszal. Hamilton viszont nagyon gyors körön volt, 25 ezredre fel is jött Alonso mögé.
Rövidesen Webber és Vettel sorakozott a spanyol és az angol mögött, ekkor 25 perc maradt hátra. A további sorrend Button, Massa, Rosberg, Schumacher, Maldonado, Di Resta volt. Schumi az autójára panaszkodott (nem érezte százszázalékosnak), majd a boxba hajtva kiszállt belőle.
Massa feljött a negyedik helyre, pedig a köre közepén véletlenül aktiválta az autója startrendszerét, ami miatt nem volt tökéletes a kigyorsítása a lassú kanyarokból. Az egy készlet lágy abroncs, amelyet az edzés után vissza kell adni, azonban lassan elhasználódott, az utolsó húsz percre nem sok javulásra lehetett számítani. Bottas Williamsén ki kellett cserélni a padlólemezt.
PÉNTEK |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Glock szűk 20 perccel az edzés vége előtt kezdte meg az első mért körét.
A hajrában Schumacher megelőzte Rosberget, miközben Alonso elfékezte magát, és az autója az eldeformálódott gumin nagyon vibrálni kezdett. A kopott gumikon több hiba követte egymást, a pilóták sok port vittek fel az aszfaltra a pálya mellől.
Massában maradt tartalék, de csak az első szektorban tudott javítani. Hamiltonban is – a mclarenes négy perccel a vége előtt átvette a vezetést Alonsótól, 1:39.280 perccel az élre állt. Pedig előtte arról beszélgetett a mérnökével, hogy ezeken a gumikon már nemigen lehet gyorsulni, másoknak legalábbis nem sikerült…
Hamilton a célegyenes végén mindkét első kerekét leblokkolta, de az azt követő körben tovább javított: 1:39.148-ra. A két Red Bull előzgette egymást a lassú szakaszon, miközben lejárt az idő.
Hamilton zárt az élen Alonso, Webber, Massa, Vettel, Schumacher és Rosberg előtt.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.148 | átlag: 203.877 km/ó | 23 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.450 | 0.302 mp h. | 21 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.575 | 0.427 | 21 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.854 | 0.706 | 23 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:40.088 | 0.940 | 21 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.221 | 1.073 | 21 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.396 | 1.248 | 24 |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.422 | 1.274 | 22 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:40.440 | 1.292 | 19 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.480 | 1.332 | 21 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.929 | 1.781 | 14 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.048 | 1.900 | 25 |
13. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:41.140 | 1.992 | 21 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.220 | 2.072 | 19 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.514 | 2.366 | 20 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.596 | 2.448 | 23 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.021 | 2.873 | 25 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:42.027 | 2.879 | 23 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:42.104 | 2.956 | 24 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.175 | 3.027 | 13 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:42.706 | 3.558 | 22 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:42.820 | 3.672 | 19 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.517 | 5.369 | 23 |
24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:45.735 | 6.587 | 22 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |