KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET, ÖSSZEFOGLALÓ CIKKÜNKET IDE KATTINTVA OLVASHATJÁK EL!
Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Rosberg, Button, Massa és Pérez a további pontszerzők sorrendje.
Räikkönen lett a második, Grosjean pedig a harmadik.
55. kör: Sebastian Vettel nyerte meg a Dél-koreai Nagydíjat!
55. kör: Alonso próbálta meg újra megelőzni Hamiltont, de ezúttal sem járt sikerrel a Ferrari pilótája.
54. kör: Ricciardo is feladta a versenyt, szépen leparkolt a pálya szélén.
53. kör: Rosberg vetődött be Button mellé a hármas kanyarban, a brit visszatámadt, de nem tudott előzni a négyes kanyarban.
52. kör: Sutil ment be a boxba, a futam során immár ötödik alkalommal. A német versenyző fel is adta a versenyt.
Massa és Pérez esetét is csak a versenyt követően fogják kivizsgálni.
49. perc: Grosjean figyelmét hívták fel arra a tényre, hogy gyorsabb, mint Räikkönen, és felszólították, hogy előzze meg a finn világbajnokot.
48. kör: most összejött az előzés, de Hülkenberg simán visszaelőzte Hamiltont a kettes kanyarban, Alonso pedig ezt próbálta volna meg kihasználni, de nem tudott elmenni a brit mellett.
47. kör: Hamilton továbbra sem tudja megelőzni Hülkenberget, aki remekül védekezik már körök óta.
46. kör: Pérez is megelőzte közben Gutiérrezt.
45. kör: Massa ugrott be Gutiérrez és Maldonado elé, miközben ők egymással csatáztak.
Vettel, Räikkönen, Grosjean, Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Button, Rosberg, Ricciardo és Maldonado a sorrend.
Vettelé a verseny eddigi leggyorsabb köre 1:41.726-tal.
Sutil kapott boxutcaáthajtásos büntetést, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában.
41. kör: újraindult megint a verseny, Alonso és Hamilton előzgette egymást három-négy kanyaron keresztül, de a brit a spanyol előtt tudott maradni.
39. perc: Sutil bent a boxban, pár percnyi álldogálást követően el is indították.
38. kör: a visszajátszásokból közben kiderült, hogy Hülkenberg megelőzte Hamiltont a hármas kanyarban.
38. kör: Räikkönen megelőzte Grosjeant, közben újra behívták a biztonsági autót, és közben beküldtek egy tűzoltó kocsit is a mezőny elé, ritkán látható jelenet volt, az biztos.
37. kör: újraindult a verseny, Sutil nekiment Webbernek a hármas kanyarban, akinek kigyulladt a kocsija pár méterrel később. Hamilton megelőzte Alonsót közben.
Webber autóján jelenleg a szuperlágy gumik vannak fent, és már nincs is több kemény keverékű abroncs, amit megkaphatna, érdekes lesz figyelni, hogy végig tud-e menni a szuperlágy gumikon a verseny végéig.
A lekörözött versenyzők már elmentek a mezőny mellett, most arra kell váni, hogy utol is érjék a többieket.
Vettel, Grosjean, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado és Ricciardo jelenleg a sorrend.
32. kör: természetesen mindenki kijött gyorsan kereket cserélni a biztonsági autós szakaszt kihasználva.
31. kör: Webber a boxban, a közepes keverékű gumikat kapta meg. Közben Pérez jobb első kerekéről leszakadt a futófelület, be is hívták azonnal a biztonsági autót.
30. kör: Alonso megelőzte Ricciardót.
29. kör: Alonso a boxban, közben Hamilton panaszkodott rádión, hogy mikor hívják már ki a boxba kereket cserélni. A hatodik helyre jött vissza a brit.
28. kör: Rosberg első vezetőszárnya előre billent, így folyamatosan szikrákat vet, ahogyan végighúzza azt a német versenyző az aszfalton. Be is ment a boxba cserélni.
27. kör: Hülkenberg a boxban, Webber pedig megelőzte Alonsót a hatos kanyarban.
26. kör: Vettel előnye már 5.5 másodperc az élen, közben Räikkönen ment be újra a boxba kereket cserélni, Di Resta pedig kicsúszott a tizenkettes kanyarban a pályáról.
24. kör: Di Resta és Maldonado a boxban, közben Hamilton a rádión közölte, hogy az első kerekei teljesen elkoptak már.
23. kör: Button ment be újra a boxba, megint a keményebb keverékű gumikat kapta meg, majd kis híján lefulladt a kocsija a kerékcserét követően.
21. kör: Ricciardo megelőzte Di Restát még a hármas kanyar előtt, így most a tizenkettedik az ausztrál.
Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Webber, Pérez és Maldonado a sorrend.
Közben Vettelé a leggyorsabb kör 1:44.485-tel.
20. kör: Webber versenymérnökétől megtudhattuk, hogy letisztultak Alonso gumijai, ezért tudja Hülkenberget támadni a kétszeres világbajnok.
A Pérez és Di Resta között történt incidenst a versenyt követően fogják kivizsgálni a versenyfelügyelők.
20. kör: Alonso támadta keményen Hülkenberget, de nem tudott elmenni a német mellett a hármas, sőt, a négyes kanyarban sem.
19. kör: Ricciardo most ment be a boxba kereket cserélni, közben Vettel jobb első gumija is elkezdett szemcsésedni. Igaz, majdnem mindenki ugyanezzel a problémával küszköd jelenleg a pályán.
Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Riciardo, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Webber és Button a sorrend.
17. kör: Vettel előnye jelenleg 4.1 másodperc Grosjean előtt.
15. kör: Grosjean fülére szóltak rá, hogy kímélje a jobb első gumiját, mert elkezdett kopni.
15. kör: Pérez megelőzte Maldonadót a négyeskanyarban, így feljött a tizenegyedik helyre.
Egyedül Ricciardo az a mezőnyből, aki még nem cserélt kereket, közben Alonso érte utol a közepesen kemény gumikon Hülkeberget.
Vettel, Grosjean, Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Webber és Button a sorrend.
13. kör: Webber cserélt kereket, majd Räikkönen mögé jött vissza a pályára.
12. kör: Pérez és Di Resta értek össze a négyes kanyarban, jelenleg a mexikói van előrébb egy hellyel (13.).
12. kör: Vettel és Räikkönen a boxban, a német csapattársa, Webber mögé jött vissza a második helyre.
Közben Van der Garde kapott boxutcaáthajtásos büntetést, mert leszorította a pályáról Jules Bianchi-t.
11. kör: Grosjean, Rosberg, Hülkenberg és Pérez a boxban, a francia vissza tudott jönni Hamilton elé, és hideg gumikon is meg tudta óvni a pozícióját.
10. kör: Hamilton és Alonso a boxban, a brit a kilencedik, a spanyol a tizenegyedik helyre jött vissza a pályára.
9. kör: ugyancsak a hármas kanyarban Räikkönen megelőzte Alonsót, aki visszatámadt, de nem tudott a Lotus versenyzője elé kerülni.
8.kör: Webber megelőzte Ricciardót a hármas kanyarban.
8. kör: Maldonado, Paul di Resta és Esteban Gutiérrez is bejött a boxba a közepesen kemény keverékű gumikért.
7. kör: Massa a boxban, a brazil is megkapta a közepesen kemény gumikat. Adrian Sutil is kereket cserélt közben.
6. kör: Webber most Maldonado mellett húzott el a négyes kanyarban, így már a kilencedik a Red Bull versenyzője.
Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Maldonado és Webber a sorrend.
5. kör: Jenson Button ment ki a boxba első vezetőszárnyat cserélni. Ráadásul a közepesen kemény gumikat is megkapta a brit világbajnok.
4. kör: Kimi Räikkönen autózta körbe Ricciardót a hármas kanyarban, annak is a külső ívén, így a finn feljött a hetedik helyre.
3. kör: Mark Webber megelőzte a négyes kanyarban Sergio Pérezt, az ausztrál jelenleg a tizenegyedik.
3. kör: Giedo van der Garde is remekül kapta el a rajtot, a holland jelenleg a tizenötödik. Ettől a körtől kezdve lehet használni a DRS-t.
2. kör: Nico Hülkenberg feljött az ötödik helyre, Alonso jelenleg a hatodik. Közben Ricciardo feljött a hetedik helyre, míg Pastor Maldonado a kilencedik pozícióig verekedte fel magát a rajtot követően.
1. kör: Vettel megtartotta az első helyét, Romain Grosjean megelőzte Lewis Hamiltont, míg Felipe Massa megpördült a hármas kanyarban.
RAJT!
Egyedül Daniel Ricciardo indul a közepesen kemény gumikon, mindenki más a szuperlágy abroncsokat tette fel a kocsijára.
Elindultak a felvezető körre a pilóták.
A versenyig hátralévő időben böngésszék F1-es adatbankunkat.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a 2013-as Formula–1-es szezon tizennegyedik versenye, a Dél-koreai Nagydíj.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
7. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
8. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
10. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
13. | Mark Webber* | ausztrál | Red Bull-Renault |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth |
*tíz rajthelyes büntetés három megrovás miatt |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.202 | átlag: 207.958 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.420 | 0.218 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.464 | 0.262 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.531 | 0.329 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.679 | 0.477 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.038 | 0.836 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.223 | 1.021 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:38.237 | 1.035 |
9. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.405 | 1.203 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.822 | 1.620 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:38.362 | |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.365 | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.417 | |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.431 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.718 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.781 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:39.470 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.987 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:40.864 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:40.871 | |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.169 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:41.322 |
DRS-ZÓNA
Dél-Koreában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hármas kanyar előtti hosszú egyenesben. Érdekesség, hogy mindkettőhöz külön mérési pont (DRS detection a grafikán) tartozik, a 3-as kanyar előttihez rendhagyó módon nem az egyenesre fordító a kanyar előtt, hanem után. Aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.