Formula–1-es berkekben az elmúlt hetekben egyre többen nyilatkoztak úgy, hogy az állítható hátsó légterelők sem fogják megnövelni az előzések számát, pedig ebből a célból találták ki a szabályalkotók. Az első néhány futamon 600 méteres pályaszakaszt jelölnek ki, ezen lehet rést nyitni a hátsó légterelőn annak, aki az előző kanyar előtt egy másodpercen belül követi riválisát (a versenyző a kormányán jelzést kap, ha kinyithatja a vezetőszárnyat).
Bernie Ecclestone nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a Magyar Nagydíjat követő négyhetes nyári szünetben pótolják az eredetileg március 13-ára kiírt, de az országban fennálló politikai helyzet miatt törölt Bahreini Nagydíjat. A futam pótlásáról még márciusban dönteni kell, az FIA mellett a csapatoknak is rá kell bólintaniuk a szahíri futam beillesztésére, sőt az arab szigetország vezetőinek is ígéretet kell tenniük rá, hogy addigra rendeződik a belpolitikai helyzet az országban. |
A szakemberek nem aggódnak, mert sikertelenség esetén a 600 méteres szakasz jócskán növelhető, míg egyesek szerint bőven elég ez a szakasz, hiszen így nem válik túl egyszerűvé az előzés, csupán több esélyt ad a támadónak, akinek azért a munka oroszlánrészét ügyességgel kell megoldania.
Sebastian Vettel szerint azonban eleve halott ötlet a légterelőé, mert nem csak hatástalan lesz, hanem túl veszélyes és nehezen ellenőrizhető is. Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági vezetője egyetért a világbajnoki címvédővel.
„Igaza lehet Sebastiannak, nagyon nehéz lesz ellenőrizni, hogy a versenyzők helyesen használják-e a légterelőt, túl rövid szakaszon kapnak erre engedélyt – mondta Ecclestone. – Sok lesz a vádaskodás, ráadásul veszélyes az eszköz, mert ha akkor romlik el az eszköz, amikor nyitva van a légterelő, hatalmas bukás lehet a vége."
A csapatok mérnökei szerint a légterelőt úgy tervezték meg, hogy meghibásodás esetén mindenképpen lecsukódjon, de Ecclestone tart a legrosszabbtól. A 80 éves üzletember még azt is felvetette, hogy a légterelő helyett inkább locsolják fel a pályákat.
„Néhány pályán nagyon könnyen kivitelezhető lenne a fellocsolás – mondta Ecclestone. – Miért nem mondjuk azt, öntsék fel vízzel a pályát a verseny felénél vagy az utolsó tíz körben? Két perccel korábban figyelmeztetnénk a csapatokat. Garantált lenne az izgalom, és minden csapatot ugyanúgy érne a meglepetés."
Az idény március 27-én az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét.