„Nem jó ötlet médiavállalatnak eladni az F1-et, mert ha így történne, lehetetlenné válna a tárgyalás a futamok közvetítéséért küzdő tévécsatornákkal – mondta Ecclestone a Timesnak. – A Formula–1 amúgy sem eladó.”
Nyilatkozata azért furcsa, mert 11 éve több mint 1.5 milliárd dollárért eladta a német Kirch csoportnak a futamrendezői és televíziós jogdíjak, valamint a reklámszerződések felügyeleti jogát. A vállalat rövidesen csődbe ment, így három bankon keresztül jutottak a jogok a CVC-hez, amely 1.7 milliárd dollárt fizetett értük – kölcsönből. A csoport hat éve törleszt hitelezőinek, de hiába ér el az F1 évről évre csúcsbevételt, a csapatok egyre többet akarnak a befolyó összegekből.
Nem véletlen, hogy Ecclestone Ázsia felé nyit, ahol a saját F1-es futamra vágyó országok csillagászati összeget fizetnek ki egy-egy nagydíj rendezési jogáért.
Mivel a csapatok 2013 után az összbevétel 50 százaléka helyett (ez egy évtizede még csak 10 százalék volt) már a 75 százalékát akarják megszerezni, a rendező országok pedig a jogdíjak csökkentéséért lobbiznak (egyre több kesereg a magas költségek miatt), a CVC örülhet, ha ki tudja fizetni a kölcsönöket, amelyeknek köszönhetően megvette az F1 jogait. Nem csoda, hogy nagyobb bevételt remél az egész üzlet eladásától.
A Sky tévétársaság 39 százalékát birtokló Murdoch ígérete szerint az F1-es futamokat minden olyan országban kizárólag földi sugárzású csatornákon lehetne közvetíteni, ahol vannak ilyen tévéadók. Ám a jogdíjak tulajdonosváltása az F1 alapszabályának újratárgyalásával járna együtt, még akkor is, ha Murdoch és Slim esetleg nem a teljes gazdasági csomagra tenne ajánlatot, hanem csak a televíziós jogdíjak értékesítésére.
Murdoch 1998-ban fel akarta vásárolni a Manchester Unitedot, de mivel a Sky közvetítette a Premier League mérkőzéseit, összeférhetetlenség miatt meghiúsult a tranzakció.