Keddtől szombatig Barcelonában tartják meg a Formula–1-es csapatok idény előtti utolsó tesztelését. Ez az egy alkalom marad arra az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt, hogy az istállók finomítsanak autóikon és kipróbálják legfrissebb, esetenként utolsó újításaikat (azért a többség még Melbourne-be is visz új, ki nem próbált alkatrészeket).
A Ferrari másodszor átnevezett autóval köröz Barcelonában. A Scuderia azért változtatta meg az eredeti, F150-ese elnevezését, mert a Ford beperelte ugyanilyen nevű kisteherautója miatt. Előbb F150th Italia lett az egységes Olaszország létrejöttének 150. évfordulója alkalmából speciális jelzést kapó gép neve, de a napokban az F betű is eltűnt, és olaszosították a nevet: Barcelonában Fernando Alonso és Felipe Massa a Ferrari 150° Italia nevű négykerekűvel száguldozhat. |
A Mercedes szinte teljesen átépített autóval fog körözni, az eddigi alap tesztautót talán csak az első napon használják, mielőtt a nagyszabású újításokkal felszerelt gépet is bevetik. A Mercedeshez hasonlóan a McLarennek is jól jött a rajt kéthetes csúszása (a vasárnapra tervezett Bahreini Nagydíj az országban kitört lázadások miatt elmarad), Jenson Button és Lewis Hamilton nagyon örül annak, hogy a wokingi csapat számára több idő maradt arra, hogy behozzák az eddigi lemaradást. Ehhez azonban rengeteg tesztkörre lesz szükségük Barcelonában.
A Hispania először veti be idei autóját, az F111-est, amellyel igyekszik felvenni a Lotus és a Virgin tempóját. Nagy kérdés, hogy e három istálló mennyire tudja megközelíteni a középmezőnyt. A középcsapatok közül tavaly a Toro Rosso volt a legsebezhetőbb, de az idén a jelek szerint más lesz a helyzet, a riválisok szerint a Red Bull olaszországi B-alakulata lehet az idény nagy meglepetése.
Az öt napig tartó teszten egy-egy csapat csak négy napot használhat ki, a gárdáknak el kellett dönteniük, hogy egy nappal később kezdik el a tesztet és ezzel a gyakorlás előtt nyernek egy napot, vagy keddtől péntekig köröznek, és a teszt, valamint a március 27-i Ausztrál GP közötti felkészülés tart tovább egy nappal.
A Pirelli-gumikról is kiderülhet, mire kell számítani, az olasz gumigyár ugyanis most csak azt a két keveréket bocsátja a csapatok rendelkezésére, amelyeket az első futamokon használhatnak a versenyzők. A kemény és lágy keverékű abroncsokon a pilóták többsége nagydíjszimulációt végez, azaz tisztább képet kapunk arról, hogy két vagy három boxkiállásra lesz szükség egy-egy versenyen.
Sebastian Vettel szerint a Pirelli által a versenyek mozgalmasabbá tétele érdekében szándékosan gyorsabb kopásúra tervezett abroncsokkal a két boxkiállás jelenleg csak álom.
„Nagyon meg fognak változni a versenyek, rengeteg boxkiállás lesz. Eggyel lehetetlen teljesíteni a futamot, és szerintem most még kettővel is. A három vagy négy kiállás valószerűbb. Az igazság úgyis csak akkor derül ki, amikor elrajtolunk” – mondta Vettel.
Azért a következő öt napra is érdemes lesz odafigyelni.
kedd | szerda | csütörtök | péntek | szombat | |
Red Bull | Webber | Vettel | Webber | Vettel | |
McLaren | Button | Hamilton | Button | Hamilton | |
Ferrari | Massa | Massa | Alonso | Alonso | |
Mercedes | Rosberg | Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
Renault | Heidfeld | Petrov | Petrov | Heidfeld | |
Williams | Maldonado | Maldonado | Barrichello | Barrichello | |
Force India | de: Hülkenberg du: Di Resta | Di Resta | Sutil | de: Sutil du: Di Resta | |
Sauber | Pérez | Kobajasi | Pérez | Kobajasi | |
Toro Rosso | Buemi | Buemi | Alguersuari | Alguersuari | |
Lotus | de: Razia és Valsecchi du: Trulli | Trulli | de: Trulli du: Kovalainen | Kovalainen | |
Hispania | később jelölik ki | ||||
Virgin | D’Ambrosio | Glock | Glock | D’Ambrosio |