Charles Leclerc remek hétvégét teljesít eddig Bahreinben, hiszen az első és a harmadik szabadedzés után az időmérő mindhárom szakaszát az élen zárta, és körrekorddal szerezte meg pályafutása első pole-ját.
„Hihetetlenül boldog vagyok! – kezdte a Formula–1 történetének 99. pole pozíciósa. – Az előző időmérőn nyilván nem voltam elégedett a teljesítményemmel, elkövettem pár hibát a Q3-ban is, szóval nagyon keményen dolgoztam, hogy ezúttal ne hibázzak. Úgy tűnik, remek munkát végeztünk” – mondta lelkesen, majd arra is felelt, milyen érzés legyőzni a négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt.
„Nagyon nehéz ellene, hiszen fantasztikus versenyző. Már eddig is sokat tanultam tőle, és még biztosan sokat is fogok, de rendkívül elégedett vagyok, hogy előtte végeztem, jó nap ez számomra” – tette hozzá a kvalifikáción egyedüliként 1:28-as kört futó Leclerc.
MÁRCIUS 29., PÉNTEK | |
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:30.354 | |
2. szabadedzés:1. Vettel 1:28.846 | |
MÁRCIUS 30., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.569 | |
Időmérő: 1. Leclerc 1:27.866 | |
MÁRCIUS 31., VASÁRNAP | |
Futam:17.10–19.10 | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki |
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Vettel a második szakaszban forgalomba keveredett a gyors körén, így újra pályára kellett hajtania, hogy biztosítsa a továbbjutását. A német rendelkezésére ezért egy szett friss lágy abroncs állt a Q3-ban, vagyis Max Verstappen mellett neki is csak egy dobása volt. A német ideje végül a második helyre volt elég, a Ferrari így 2018 után idén is kisajátította az első rajtsort Szahírban.
„Ez az ő napja. Az enyém nem volt túl ideális, egy jó körrel is nagyon nehéz lett volna megvernem őt” – dicsérte meg márkatársát Vettel.
„Nagyon, nagyon boldog vagyok, főleg Ausztrália után – kezdte már csapata értékelését Mattia Binotto. – Keményen dolgoztunk, hogy megértsük a problémákat, és a mai eredmények egyértelműen magabiztossággal töltenek el. Nem fogom részletezni, hogy min változtattunk, a lényeg, hogy a csapat rendkívül összetartó és koncentrált maradt, és együtt dolgoztunk. Remek csapat vagyunk, mindenkit köszönet illet meg.”
„Nagyon örülök Charles-nak, fontos az első pole pozíció. Jó volt a tempónk, de nem volt könnyű dolgunk, hiszen a Mercedes szorosan követett minket. Charles jó srác, mindannyian szeretjük, mint ahogyan Sebastiant is. Nem ez lesz az utolsó elsősége” – mondta. Binotto egyébként még az időmérő előtt a csapatsorrend kérdésére is kitért, amely téma azért került elő, mert a Ferrari már az idénynyitón megtiltotta Leclerc-nek, hogy megpróbálja megelőzni Vettelt a futamon.
„Charles nyomhatja, amennyire csak tudja, harcolhat a pole-ért, és megpróbálhat elöl maradni, nem fogjuk visszafogni. Ennek ellenére fontos, hogy a pilótáink ne vállaljanak semmilyen fölösleges kockázatot, és ne üssék ki egymást a versenyből. Nincs kétség afelől, hogy ha Charles van elöl az első kör után, akkor ott is maradhat, mint ahogyan akkor is, ha a verseny végén van elöl” – magyarázta, és arra is felelt, ez azt jelenti-e, hogy a Ferrari versenyzői nem harcolhatnak egymással a futamon.
„Várjuk meg, milyen helyzet áll elő a következő versenyeken, és miként reagálunk rá” – mondta, és azt is megosztotta, miért nem volt nehéz döntés Melbourne-ben csapatutasítást alkalmazni.
„Egyáltalán nem volt kemény döntés. Már a verseny előtt tisztáztuk a pilótákkal, miként fogunk eljárni az egyes helyzetekben. Sebastian volt előrébb tíz körrel a verseny vége előtt, ezért úgy határoztunk, tartjuk a pozíciókat, és nem kockáztatunk. Úgy véljük, ez volt a helyes megközelítés” – mondta a RaceFansnek.
Míg a Ferrari csapatfőnöke elégedetten nyilatkozott, addig a mercedeses Toto Wolff már nem volt túl boldog.
„Nincs meg jelenleg a sebességünk az egyenesekben. Erre számítottunk, de csalódottak vagyunk” – jelentette ki, míg a harmadik helyen végző Lewis Hamilton némileg optimistábban beszélt.
„A péntek szenvedés volt. A Ferrari egész hétvégén remek tempót mutatott, de nem gondoltam, hogy ilyen közel lehetünk hozzájuk. Éjszaka sokat változtattunk az autón, szóval bizakodó vagyok, hogy az autó jobb formában van. A Ferrari rendkívül gyors volt, jár a gratuláció Charles-nak. Azonban a verseny számít igazán, és keményen fogunk harcolni. Remek formát mutattak, de ez nem jelenti azt, hogy nem győzhetjük le őket” – figyelmeztette a ferrarisokat.
A két Ferrari és a két Mercedes mögött Verstappen érkezett, aki felemás érzésekkel beszélt az ötödik helyéről.
„Nem nagyon tudtuk, hol is vagyunk, hiszen végig szenvedtünk az autó egyensúlyával, és ez az időmérőn sem volt másként. Nem volt ideális a beállításunk, hiszen rengeteget csúszkáltunk, mégis a lehető legtöbbet hoztuk ki a helyzetből” – magyarázta, és azt is megosztotta, hogy a leginkább a közepes keveréken mutatott tempójukban bízik.
Bár Romain Grosjean a nyolcadik helyen zárta a kvalifikációt, a versenyt csak a 11. pozícióból kezdheti meg, mivel még a Q1-ben feltartotta Lando Norrist. A francia a három rajthelyes büntetése mellett még egy büntetőpontot is kapott az eset miatt. A szankció értelmében Kimi Räikkönen a nyolcadik, Norris a kilencedik, Daniel Ricciardo pedig a tizedik pozícióba lépett előre.
A Bahreini Nagydíj programja vasárnap 17 óra 10 perckor folytatódik a versennyel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.866 | átlag: 221.737 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28.160 | 0.294 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.190 | 0.324 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:28.256 | 0.390 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.752 | 0.886 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:28.757 | 0.891 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:28.813 | 0.947 |
8. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 1:29.015 | 1.149 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.022 | 1.156 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:29.043 | 1.177 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:29.488 | 1.442 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:29.513 | 1.467 |
13. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:29.526 | 1.480 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:29.756 | 1.710 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:29.854 | 1.808 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.026 | 1.531 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.034 | 1.539 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:30.217 | 1.722 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:31.759 | 3.264 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:31.799 | 3.304 |
*3 rajthelyes büntetés feltartás miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:28.495 | 1. | Leclerc | 1:28.046 |
2. | Vettel | 1:28.733 | 2. | Vettel | 1:28.356 |
3. | Hamilton | 1:29.262 | 3. | Hamilton | 1:28.578 |
4. | Norris | 1:29.381 | 4. | Bottas | 1:28.830 |
5. | Bottas | 1:29.498 | 5. | Magnussen | 1:29.017 |
6. | Albon | 1:29.514 | 6. | Sainz | 1:29.055 |
7. | Sainz | 1:29.528 | 7. | Verstappen | 1:29.109 |
8. | Magnussen | 1:29.532 | 8. | Grosjean | 1:29.249 |
9. | Verstappen | 1:29.579 | 9. | Norris | 1:29.258 |
10. | Grosjean | 1:29.688 | 10. | Räikkönen | 1:29.471 |
11. | Ricciardo | 1:29.859 | 11. | Ricciardo | 1:29.488 |
12. | Kvjat | 1:29.876 | 12. | Albon | 1:29.513 |
13. | Pérez | 1:29.893 | 13. | Gasly | 1:29.526 |
14. | Gasly | 1:29.900 | 14. | Pérez | 1:29.756 |
15. | Räikkönen | 1:29.959 | 15. | Kvjat | 1:29.854 |
16. | Giovinazzi | 1:30.026 | |||
17. | Hülkenberg | 1:30.034 | |||
18. | Stroll | 1:30.217 | |||
19. | Russell | 1:31.759 | |||
20. | Kubica | 1:31.799 |