A koronavírus-járvány okozta gazdasági kiesés nyomán a Formula–1 vezetői számos intézkedést vezettek be költséghatékonysági szempontból. A nyári gyárleállást előrehozták a márciusra és áprilisra, majd kitolták egészen május végéig, így az eredetileg 14 napos szünetet 35-re növelték. Ráadásul 2022-re halasztották a 2021-re tervezett átfogó szabálymódosításokat, és több elem fejlesztését is befogyasztották.
A sorozatot irányítók emellett a költségvetési limit csökkentéséről is tárgyalnak a csapatokkal, azonban a legutóbbi telekonferencián sem tudtak megegyezni annak mértékéről. Bár valamennyi gárda egyetért abban, hogy a költségvetési limit 175-ről 150 millió dollárra csökkenjen, az alapból is kevesebb pénzből gazdálkodó alakulatok készek ennél is tovább menni, és 100 millióra redukálnák a limitet.
A Ferrari és a Red Bull egyértelművé tette, számára nem lenne elfogadható, ha 145 millió dollár alá mennének, s a maranellóiak csapatfőnöke, Mattia Binotto a kiszállás lehetőségét is megszellőztette. A két gárda arra hivatkozik, hogy nem vehetők egy kalap alá azon alakulatokkal, amelyek készen vásárolnak bizonyos alkatrészeket ahelyett, hogy ők gyártanának mindent.
„A csapatok különböznek egymástól, valamennyi más sajátosságokkal bír. Más országokban működnek, más jogrendszer vonatkozik rájuk, és másképp dolgoznak. Nem lehet olyan egyszerű és egyértelmű strukturális változtatásokat végrehajtani csak úgy, hogy lineárisan csökkented a költségvetést. Tudjuk, hogy az F1 és az egész világ nehéz időszakon megy keresztül a koronavírus-járvány miatt, ám ettől még nem kellene kapkodni, és nem szabad olyan döntéseket hozni a vészhelyzetben, amelyek következményeit meg sem vizsgáltuk" – magyarázta a The Guardiannek.
„A 145 millió dollár már eleve is nagy engedmény a tavaly júniusban meghatározotthoz képest. A további csökkentés nem megvalósítható további áldozatok nélkül, főleg a humánerőforrást illetően. Nem szeretnék abba a helyzetbe kerülni, hogy a csökkentés miatt át kelljen gondolnunk az egyéb lehetőségeinket, melyek megfelelnek a versenyzéssel kapcsolatos elveinknek" – fenyegetett a csapatfőnök.
„A Formula–1-nek az autósport csúcsának kell lennie, a technológia és a teljesítmény szempontjából is. Vonzónak kell lennie az autógyártók és a szponzorok számára is, akik azt szeretnék, hogy a legnagyobb presztízzsel bíró sorozattal társítsák őket. Ha túlságosan lecsökkentjük a költségeket, azt kockáztatjuk meg, hogy jelentősen romlik a színvonal, és közelebb kerülünk az alsóbb kategóriákhoz" – tette hozzá Binotto.
A csapatfőnök kijelentését követően a Ferrari kénytelen volt tisztázni, hogy kiszállásról egyelőre szó sincs, Binotto csak arra utalt, hogy az olasz csapat nem szeretne más versenyzési lehetőségeket keresni.
„Tisztázni szeretnénk, hogy Mattia sosem mondta azt a The Guardiannak adott nyilatkozatában, hogy a Ferrari kiszáll a Formula–1-ből, ha egy bizonyos összeg alá csökken a költségvetési limit. Mattia csupán jelezte, hogy a Ferrari nem szeretne más versenyzési lehetőségeket keresni az F1-en kívül."