A Ferrari nem teljesített túl meggyőző tesztidényt, s a csapatfőnök, Mattia Binotto többször is leszögezte, csapata nem fogta vissza magát, s egyáltalán nem számít arra, hogy az SF1000-es lesz a leggyorsabb autó a koronavírus-járvány miatt az utolsó pillanatokban lefújt Ausztrál Nagydíjon. A svájci már akkor jelezte, a kényszerszünetben több ponton is módosítják az autót, a beharangozott fejlesztési csomag azonban nem készült el a július 3–5-re csúszó idénykezdetre.
JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
Binotto el is mondta, hogy nem favoritként érkeznek Ausztriába, és Charles Lerclerc is inkább a lehetőségek kihasználásáról beszélt, amikor elárulta, a Ferrari nem sokat változott Ausztrália óta. Az olaszok tehát azzal az autóval gurulnak pályára Spielbergben, mint amellyel Melbourne-ben tették volna, ellentétben riválisaikkal, akik nagy aerodinamikai csomaggal készülnek, sőt több fejlesztési lépcsőt is megugrottak a kényszerszünetben.
„Ugyanazt a konfigurációt visszük pályára, mint amellyel Barcelonában teszteltünk. Persze ez nem jelenti azt, hogy tétlenkedtünk az elmúlt öt és fél hétben, vagyis abban az időben, amikor dolgozhattunk az autón a koronavírus-járvány miatti gyárleállás után. Az igazság az, hogy a teszteredmények arra sarkalltak minket, hogy jelentős irányváltást tegyünk a fejlesztések, főleg az aerodinamika terén" – jelentette ki Binotto, és elmondta, hogyan zajlott a folyamat a színfalak mögött.
„Először is meg kellett értenünk, miért nem a várt eredményeket kaptuk a pályán, és hogyan kell ennek megfelelően újrakalibrálnunk a programunkat. Eredménytelen lett volna az eredeti irányvonalat követni, tudva, hogy nem érhetjük el a céljainkat. Ezért úgy határoztunk, hogy új programot kezdünk az egész autót illetően, tudva, hogy nem fogunk elkészülni az első versenyekre. Most az a célunk, hogy ezeket a fejlesztéseket július 19-én vetjük be, az idény harmadik futamán a Hungaroringen" – magyarázta, majd azt is elmondta, ennek ellenére nem írja le teljesen a jelenlegi csomagot.
„Az elmúlt időszakban a versenyzők és a szimulációk segítségével azon dolgoztunk, hogy megértsük az autó viselkedését, és úgy hiszem, ennek a Red Bull Ringen is meglátszik majd az eredménye. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi leszünk a leggyorsabbak Ausztriában, de tudtuk ezt Ausztrália előtt is. Az osztrák pálya vonalvezetése persze eltér a barcelonaiétól, és az idő is sokkal melegebb lesz, mint volt februárban. Spielbergben meg kell próbálnunk kihasználni minden lehetőséget, és aztán a Hungaroringen az új fejlesztésekkel majd látjuk, valójában hol állunk az erősorrendben a többiekhez képest. Persze azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a riválisok is hoznak majd frissítéseket" – tette hozzá.