A Liberty Media korábban a versenynaptár bővítését, új helyszíneket, izgalmasabb versenyeket, a szurkolói élmény javítását ígérte, ám ezekből a 2017. elején megvalósult teljes hatalomátvétel óta vajmi kevés valósult meg.
A versenynaptár ugyan bővült – a 2017-es 20 futam után tavaly és idén már 21 futam lesz –, ám új helyszínként csupán Azerbajdzsán mutatkozott be a naptárban – 2017-ben –, ami még nyilván nem tekinthető a Liberty eredményének.
A versenyek izgalmasabbá tétele meglehetősen szubjektív szempont, ugyanakkor tény: az elmúlt két év 41 versenyéből 23-at a Mercedes valamelyik pilótája – 21-szer Lewis Hamilton – nyert meg, s a konstruktőri bajnoki címet is mindkét évben a német istálló szerezte meg.
A Liberty ígérte szurkolói élmény javítását célzó intézkedések sem feltétlenül találtak elsöprő támogatásra a rajongók körében, elég csak a rajtrácslányok eltávolítására vagy éppen a nagy hévvel beharangozott, aztán csúnyán elhasaló internetes közvetítésre gondolni – pozitívumként maximum a tv-közvetítések során a fedélzeti kamerák képénél a glóriára vetített virtuális sebességmérőt említhetjük.
A sportvilág pénzügyi vonatkozásaival foglalkozó johnwallstreet.com úgy értesült, hogy a Liberty Media vezetői fontolgatják az F1-es tulajdonrészük eladását, vagy legalábbis további befektetők bevonását – a lap szerint nem elképzelhetetlen, hogy éppen Bernie Ecclestone veheti vissza a részvénycsomag egy részét.
Hogy ebből mennyi az igazság, azt nem tudni, annyi azonban bizonyos, hogy a 88 éves üzletember rendelkezik a megfelelő tőkével és tudásbázissal, hogy azonnal visszatérjen a sportág tulajdonosi körébe, ráadásul a 8 milliárd dolláros eladási ár töredékéért kerülhetne vissza.
Korábban egyébként Ecclestone többször is elmondta, nem sok mindent lát, amit a Liberty vezetői jól csinálnának a sportág környékén.