A 2014-es idényben problémát okoz majd, hogy az autók minimális tömegét nem emelték eléggé meg (pilótával együtt 642 kilogrammról 690 kilogrammra) ahhoz képest, amennyivel emelkedik a tömegük a motorok és az energia-visszanyerő rendszerek átalakítása révén. Az autók a pilótákkal együtt várhatóan többet nyomnak majd 690 kilónál, így a nehezebb versenyzők hátrányba kerülnek.
Szakértői számítások szerint egy kilogramm 35 ezredmásodpercet jelent, ami Hülkenberg és Fernando Alonso hat kilogrammos különbsége esetén körönként két tizedmásodperc lehet. Ráadásul testmagassága a súlyelosztásra is rossz hatással van, ami tovább rontja a köridejét. A pletykák szerint a McLarennél éppen emiatt mondtak le a Sauber németjéről, miután kiderült, hogy az FIA nem emeli meg a minimális súlyhatárt.
„Néhány kilogramm nem lehet az akadálya annak, hogy szerződtessük a legjobb pilótát, akit lehetőségünk van magunkhoz kötni. Persze nem teljesen mellékesek a velünk tárgyaló pilóták testi adottságai, de Nico Hülkenberg nem túlsúlyos, még éppen a határon belül van” – mondta Eric Boullier, a Kimi Räikkönen utódját kereső Lotus csapatfőnöke.