A Mercedes összességében rendelkezik annyi pole pozícióval idén, mint Sebastian Vettel egymaga. A Ferrari tehát úgy tűnik, a legerősebb területén győzte le legnagyobb riválisát, hiszen a továbbfejlesztett hajtóegységeivel jócskán lehagyja az egyenesekben az eddig etalonnak számító német erőforrást.
Korábban Christian Horner is kiemelte, szerinte már a maranellóiak motorja vezeti sort, miközben az időmérőn a balszerencsés szériáját folytató Lewis Hamilton is a Ferrari hirtelen teljesítménybeli előugrásáról beszélt még a hockenheimi pénteken.
Az olaszok fejlődése pedig a partnercsapatok oldalán is megmutatkozik, a Haas a középmezőny élére ugrott, míg a Sauber a kvalifikáció harmadik szakaszában számít már visszatérő vendégnek, főleg Charles Leclerc személyében.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
„Az elmúlt négy évben sokszor hallottam az egyenesekben mért sebességekről panaszkodni Christiant (Horner), szóval nem szeretnék én is arra a szintre jutni. Viszont tény, ott veszítettünk, és ez leginkább a nagyszerű erőforrásuk miatt történt, óriási teljesítményt tudnak kihozni belőle" – dicsérte Wolff a Ferrari motorját.
„Mi a kanyarokban voltunk igazán erősek, azonban az egyenesekben nem tudtuk felvenni velük a harcot. Csakis azért vagyunk ilyen közel a pole pozíciót érő időhöz, mert Valtteri kivételes utolsó szektort futott. Mindenképpen fejlődnünk kell" – jelentette ki.
A kvalifikáción hidraulikus meghibásodás miatt már a Q1-ben elbukó Hamilton 0.3 szekundumra tette az olaszok egyenesekben összeszedett előnyét, Wolff azonban ennél is nagyobb fölényről beszélt.
„Hogy pontos legyek: fél másodpercet veszítettünk az egyenesekben. Erre annyira nem számítottunk, azonban a Formula–1-ben mindenre fel kell lenned készülve. Most rá kell jönnünk, miként tudjuk fejleszteni az erőforrásunkat. Nem a Ferrarival akarok foglalkozni, hanem kizárólag magunkkal, a Mercedesszel. Látnunk kell, mit nem vettünk észre."
„Ha meg akarjuk nyerni a bajnokságot, vagy ha egyáltalán esélyesek akarunk maradni, akkor ez a mai nap egy nagyon komoly figyelmeztetés volt a számunkra" – kongatta meg a vészharangot a csapatfőnök, hiszen az elemzések még drámaibb képet festenek a szempontjukból.
Ugyanis a GPS-adatokból kiderül: a Ferrari kizárólag az egyenesekben bizonyult tegnap gyorsabbnak a Mercedesnél, a valódi különbséget pedig Bottas fantasztikus utolsó szektora árnyékolja be. Hiszen Vettel az első két szektorban 453 (!) ezredes előnyt szedett össze, ami hatalmas különbség egy ilyen rövid szakaszon.
Összehasonlítás Vettel és Bottas köréről:
Az Auto Motor und Sport elemzése rámutat, a Mercedes leginkább a kigyorsítások után bukik (kb. 7 km/ó-t) a riválisával szemben, míg a német gárda számításai alapján a Ferrari 38 lóerőt nyert, ami normál esetben két év munka eredménye lenne.
Versenyző | Nemzet | Csapat | Ideális köridő | Korrigált különbség | Elvesztett idő | |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:11.181 | - | 0.031 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.416 | 0.235 | - |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:11.478 | 0.297 | 0.069 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.822 | 0.641 | - |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.200 | 1.019 | - |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:12.470 | 1.289 | 0.090 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:12.485 | 1.304 | 0.059 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:12.596 | 1.415 | 0.121 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.664 | 1.483 | 0.110 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:12.692 | 1.511 | - |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.942 | 1.761 | 0.070 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.316 | 2.135 | 0.002 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:13.480 | 2.299 | 0.082 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.521 | 2.340 | 0.093 |
15. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:13.643 | 2.462 | 0.077 |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:13.649 | 2.468 | 0.053 |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:13.749 | 2.568 | - |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:14.045 | 2.864 | - |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.206 | 3.025 | - |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:14.261 | 3.080 | 0.140 |