Adott versenyző az idei szezontól kezdve bizonyos motorkomponensekből hármat (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító), míg a többiből kettőt (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, elektromos vezérlő) használhat fel a a 21 versenyhétvége alatt, vagyis az eddigieknél is fontosabb szerepet játszik a megbízhatóság.
PÉNTEK |
16.00–17.30: 1. szabadedzés |
20.00–21.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
17.00–18.00: 3. szabadedzés |
20.00–21.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Az idény hetedik állomása, a hosszú egyenesekkel tűzdelt és nagy igénybevételt követelő Kanada tökéletes alkalmat szolgál a frissített erőforrások bevetésére, főleg, hogy Ausztráliához hasonlóan itt is három DRS-zóna áll a pilóták rendelkezésére.
A Honda és a Renault már korábban megerősítette, hogy újításokkal készül, míg legutóbb a Mercedes fedte fel, hogy friss hajtóegységeket vet be a szezon egyharmadához érkezve, azonban az előzetes várakozások szerint a Ferrari sem marad fejlesztés nélkül.
„Hat verseny után kijelentjük, hogy sokkal jobb pozícióban vagyunk az egyéni és a konstruktőri bajnokságban is, mint tizenkét hónappal ezelőtt. Ennek ellenére tudjuk, hogy a Ferrarival és a Red Bull-lal folytatott küzdelem folyamatosan élesedik, így nincs idő a pihenésre. Arra számítunk, hogy a legtöbb csapat, köztük az összes Mercedes-motort használó gárda mostanra időzíti a második erőforrásának a bevetését, ezért a célunk, hogy még nagyobb teljesítményt érjünk el a lehetelő legrövidebb időtartam alatt” – jelentette ki Toto Wolff, majd kitért a hétvégi esélyekre is.
„Mint eddig az egész szezonban, most is rendkívül szoros csatára van kilátás. Monaco a kármentésről szólt számunkra, hiszen úgy érkeztünk meg oda, hogy a miénk lesz a harmadik leggyorsabb autó, és így is lett. Montrealban azonban jól teljesítettünk az utóbbi években, és az sem mellékes, hogy ez Lewis egyik legjobb pályája” – utalt a csapatvezető arra, hogy a vb-éllovas Lewis Hamilton Kanadában hét célba érkezésből hat diadalt aratott, miközben az elmúlt három kiírásban a kvalifikáción és a versenyen sem talált legyőzőre.
Hiába azonban a múlt kimagasló eredményei, a Mercedes számára mégis aggodalomra adhat okot az először Monacóban bevetett hiperlágy keverék, ami Kanadában is szerephez jut.
„Biztosra kell mennünk, hogy mindegyik keverékből ki tudjuk hozni a maximumot, beleértve a hiperlágyat is, ha az élen akarunk lenni a hétvégén. Montreal emellett mindig tartogat izgalmakat, mivel egészen könnyű előzni, a tempó nagy, és az autókkal is a határon táncolunk. Ha hibázunk, akkor a betonfalak keményen büntetnek. A versenyzőknek elég magabiztosnak kell lenniük ahhoz, hogy az időmérőn kihasználják a pálya minden egyes milliméterét, hiszen a rövid körön minden másodperctöredék döntő fontosságú lehet.”
A német istálló óvatosságát az is jól mutatja, hogy a teljes mezőnyből versenyzőik kérték a legkevesebb rózsaszín jelzésű gumit.