F1: A nyitható hátsó szárny a sportág eddigi legjobb húzása - Rosberg

Vágólapra másolva!
2011.04.19. 16:15
Címkék
Nico Rosberg, a Mercedes pilótája úgy véli, hogy a nyitható hátsó légterelő a Formula–1 történetének legjobb ötlete. A légellenállás-csökkentő rendszer (DRS) lényege, hogy a riválisát közvetlen közelről üldöző pilóta autójának légellenállása gombnyomásra csökken, ezzel a végsebesség megnövekszik, és nő az előzés esélye. Az eszköznek és a Pirelli-gumiknak kulcsszerepük van abban, hogy a Malajziai és a Kínai Nagydíjon a száraz pálya ellenére rengeteg előzés történt.

SZAVAZÁS

Érdekesebbek-e a Formula–1-es futamok 2011-ben, mint a korábbi években?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Kiváló munkát végeztek a Formula–1 vezetői, hihetetlenül jók lettek a versenyek az idén – mondta az idei első pontjait a Kínai Nagydíjon megszerző Rosberg. – Senki sem mondhatja, hogy unalmasak a futamok, rengeteg az előzés elöl, hátul, jobb oldalt, bal oldalt. Az egyik évről a másikra alapjaiban megváltozott a versenyek képe. Az új gumik szenzációsak, és a hátsó légterelőt is ki kell emelni, a nyitható vezetőszárny szerintem a sportág történetének legjobb ötlete. A Pirellit mindenki csak szidta, de el kell ismerni, sokat tettek a versenyekért."

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor úgy látja, a kopott és az új Pirelli-gumik közötti teljesítménybeli különbség következménye a sok előzés, nem pedig a nyitható hátsó légterelőé. A szakember szerint a DRS hatása pályáról pályára változik, még kell néhány futam, hogy a versenyigazgatók tökélyre tudják fejleszteni a használatára engedélyezett zóna kijelölését.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik