PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
„Biztonsági okok miatt kérte a módosítást az FIA és a pilóták testülete, amely egyetértett abban, hogy a többi pályához hasonlóan ideje Monzában is megtenni ezt a fontos lépést – mondta Whiting az aszfaltozásról, amely nagyobb teret biztosít a pilótáknak a vezetői hibára, s kevésbé bünteti meg azokat, akik rontottak. – Tudjuk, hogy így már nem jár annyira súlyos következményekkel egy-egy vezetői hiba, de a biztonság a legfontosabb, és meg kell fizetnünk az árát. Szerintem és a pilóták szerint is megéri."
A versenyzők közül Romain Grosjean örült a 11-es kanyarban történt módosításoknak.
„A Parabolica az egyik legnehezebb, legnagyobb kihívást rejtő kanyar az F1-ben, örülök neki, hogy leaszfaltozták a bukóteret, és nagyobb szabadságot adtak nekünk, pilótáknak. Emlékszem, olykor attól is féltem, hogy ha kicsit később fékezek a kelleténél, kisodródok, a kavicságyban és a falban találom magam – mondta Grosjean. – Mostantól viszont sokkal hamarabb megtaláljuk az autó határait ebben a kanyarban, hiszen könnyebb lesz kísérletezni, nem lesz autótörés egy-egy hibából."
Sergio Pérez a másik oldalon áll.
„Nem örülök. Az utóbbi években nem voltunk itt veszélyben, egy-egy hiba következtében legfeljebb a kavicságyban ragadt az autó, ami tökéletes büntetés azért, ha valaki elfékezi magát vagy lesodródik az útról. Ikonikus kanyar a Parabolica, amelytől tartottunk, de most pár tizedet veszít, aki ront, többé senki sem fog félni tőle, veszít Monza a varázsából. Értem, hogy az FIA a biztonságot tartja szem előtt, de pilótaként nem hordozott nagy veszélyt magában ez a kanyar. Sokkal veszélyesebb kanyarok vannak máshol, amelyekhez nem nyúlnak hozzá" – mondta a Force India mexikói versenyzője.