A maranellóiak 2019-ben erős tesztidényt zártak, és az akkor mutatott teljesítményük alapján úgy tűnt, hosszú idő után esélyük nyílhat a bajnoki cím megszerzésére. Az idény ennek ellenére sorozatban nyolc Mercedes-győzelemmel indult, és az első Ferrari-sikerre egészen a Belga Nagydíjig kellett várni.
Az egy évvel ezelőtti fiaskó után az olasz istálló már a télen is többször elmondta, az idén nem teregetik ki a lapjaikat, ám az első teszthéten mutatott szürkébb szereplés után a csapatfőnök, Mattia Binotto elárulta, most nem túl optimista – persze kérdés, hogy ez a játék része, vagy Maranellóban valóban úgy érzik, lemaradásban vannak.
„Változtattunk a hozzáállásunkon a tesztprogramot illetően. Az első héten arra feküdtünk rá, hogy feltérképezzük az autót a különböző aerodinamikai konfigurációkkal anélkül, hogy a beállításokat optimalizáltuk volna, vagy éppen a teljesítményre fókuszáltunk volna" – kezdte az értékelést.
„Nem vagyok olyan optimista, mint egy évvel ezelőtt, és úgy vélem, a többiek jelenleg gyorsabbak nálunk. Hogy mennyivel, azt nagyon nehéz lenne megítélni, és először is át kell néznünk a három nap alatt összegyűjtött adatokat. De az biztos, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint ők. Hogy aggódunk-e? Egyértelműen igen, hiszen ha nem vagy olyan gyors, mint szeretnél, akkor aggódsz. Ennek ellenére még nagyon korai lenne bármilyen következtetést levonni" – magyarázta, majd bővebben kitért a fejlesztések fontosságára is.
„Ez a három nap nagyon fontos volt számunkra, hiszen az összegyűjtött adatok alapján tisztább képet kaphatunk, és ami még ennél is fontosabb, hogy biztosra menjünk, jó irányba indulunk el a fejlesztésekkel. Azonban nem szabad elfelejteni, ez nagyon hosszú idény lesz, huszonkét versennyel, szóval rengeteg idő van a felzárkózásra. De először várjuk meg, mit hoz a jövő hét, majd Ausztrália, ahol a valós erőviszonyokra fény derül."
Az első teszthéten összességében a 14. leggyorsabb kört jegyző, és a megtett köröket tekintve az összesített listán 16. Sebastian Vettelnémileg pozitívabban fogalmazott, és felfedte, bizonyos területeken javulást értek el.
„Nagyobb a leszorítóerőnk, és bár látszólag nem vagyunk olyan gyorsak, mint a többiek, egyelőre nem feküdtünk rá a köridőkre. Az autóban azonban érzed, mely területeken sikerült fejlődni, és melyeken nem. A kanyarokban egyértelműen előreléptünk, és összességében jó érzés a kocsit vezetni. Az idei autó néhány tulajdonságában hasonlít a 2019-es modellhez, igaz, még elég korán van, és még sok időnk van, illetve nagy a mozgásterünk a beállítások finomítását illetően is" – emelte ki a négyszeres világbajnok, majd azt az elméletet is alátámasztotta, miszerint a Ferrari visszafogja magát.
„A teszteken nem mutatod meg a riválisoknak, pontosan hol tartasz. Csak Melbourne-ben tekerjük fel a motort" – tette hozzá.
Február 19., szerda | A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján | ||
Február 20., csütörtök | Räikkönen volt a leggyorsabb, de a Mercedes került a középpontba | ||
Február 21., péntek | A Mercedes a 3. napot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál |