Pat Symonds és Rob Smedley Monzában elmondta, a Mercedes a technikai irányelvben megszabott határérték alatti keréknyomásokkal nemcsak, hogy vétett az előírások ellen, veszélybe is sodorta a mezőnyt, hiszen a Pirelli a Belga Nagydíjon látott defektek miatt a biztonságot figyelembe véve növelte meg a minimális keréknyomást.
„Nem számít, hogy három tized vagy tíz egység az eltérés, a szabályzatot be kell tartani – mondta Smedley. – Ezt el lehetne játszani az autó összes alkatrészével. Ha itt is nyernek kicsit, meg ott is nyernek kicsit, két másodpercet nyernének körönként. Technikai szabályszegés történt, ami kizárást kell, hogy maga után vonjon.”
Smedley arról megfeledkezett, hogy Belgiumban Valtteri Bottas az egyik kerékcseréjekor három lágy és egy közepesen kemény gumit kapott, ami szintén technikai szabályszegés, a csapat mégis megúszta áthajtásos büntetéssel. Ez Monzában 25 másodperces időbüntetés lenne.
A monzai hétvégén viszont volt már hasonló eset más kategóriában, a GP2-eseknél Mitch Evans az időmérőn ment túl alacsony nyomású gumival, és nem rajthelyet veszített, hanem ugyanez a sportfelügyelő testület kizárta az időmérőről.
Ám az is érdekes, hogy az FIA elvileg öt perccel a rajt előtt ellenőrizte a keréknyomásokat, de csak több mint egy órával később, 15.04-kor jelezte a problémát a Mercedesnek és a sportfelügyelőknek – amikor Hamilton és Rosberg autójáról már rég levették az elvileg veszélyes abroncsokat.
Ha Hamiltont kizárják, a Williams pilótái közül Felipe Massa a 2., Valtteri Bottas a 3. helyre ugrik előre.