A Nemzetközi Automobil-szövetség igyekszik minél jobb megoldást találni arra, hogy javítsa az autóversenyzők fejének a védelmét. A változtatások fontosságára Justin Wilson augusztusi halálos IndyCar-balesete hívta fel a figyelmet.
Az egyik legfontosabb szempont, hogy olyan megoldást találjanak, ami nincs negatív hatással a látási viszonyokra, illetve a személyek autóból való mentésére. A vadászgépeken alkalmazott zárt megoldás a mentés miatt nem ideális, ennek egy verzióját egy GP2-es teszt során Davide Valsecchi kipróbálta, de úgy számolt be róla, hogy „nem kellemes".
Az FIA ennek egy kisebb méretű verzióját, a Mercedes által kitalált egyoszlopos keretet, valamint egy olyan borítást tesztel a közeljövőben, amely három cikkelyből áll.
A pilóták Austinban jelezték, támogatják az FIA törekvéseit, s ha sikeresek lesznek a tesztek, valamelyik megoldás akár már 2017-ben bemutatkozhat az F1-ben.