Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el! Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el!
Massa, Alonso, Pérez, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg és Räikkönen a további pontszerzők sorrendje.
Hamilton lett a második, Bottas a harmadik.
71. kör: ROSBERG NYERTE MEG AZ OSZTRÁK NAGYDÍJAT!
66. kör: Pérez remek kigyorsítással megelőzte Magnussent, aki hibázott az egyes kanyarban.
61. kör: Vergne fékrendszere megadta magát, a francia is feladta a verseny emiatt.
60. kör: Pérez 1:12.142-vel megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.
59. kör: Bianchi megelőzte Kobajasit, úgy tűnik, hogy megint a Marussia megint megveri Caterhamet. Button megkapta a szperlágy gumikat.
Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Button, Magnussen, Pérez, Hülkenberg és Ricciardo a pontszerzők sorrendje.
56. kör: Pérezt kihívták Massa elől a boxba kereket cserélni, az utolsó 15 körre megkapta a szuperlágy gumikat.
53. kör: Hamiltont biztatták kicsit, a boxból úgy látják, hogy a hátsó gumijai jobb állapotban vannak, mint Rosbergé. Közben Massa üldözi nagy erővel Pérezt.
48. kör: Alonso gumijai elfogytak, a lágy abroncsokat kapta meg. A spanyol a hatodk helyre jött vissza a pályára.
Alonso, Rosberg, Hamilton, Bottas, Pérez, Massa, Button, Magnussen, Hülkenberg és Ricciardo a pontszerzők sorrendje.
45. kör: Rosberg megkapta az infót, miszerint Hamiltonnal fog versenyezni a futam végéig, a britet pedig biztosították arról, hogy minden rendben van a fékjeivel. Räikkönen a boxban.
44. kör: Massa is megjött a boxba, a brazil a hatodik helyre jött vissza. Jelenleg Alonso vezeti a versenyt.
42. kör: Bottas is a boxban, esélye sem volt, hogy a Mercedesek elé jöjjön vissza.
41. kör: Rosbergnél már jobb teljesítményt nyújtottak a szerelők, a német simán visszajött Hamilton elé.
40. kör: Hamilton a boxban, finoman szólva sem volt gyors a kerékcsere, az ötödik helyre jött vissza a brit világbajnok.
37. kör: Pérez ment el nagyon könnyedén Hülkenberg mellett, a német valószínűleg elengedte csapattársát, aki teljesen más taktikán van.
36. kör: Vettelt hívták ki a boxba, a Red Bullnál úgy döntöttek, hogy nincs értelme folytatni a versenyt.
32. kör: Vettelnek első vezetőszárnyat is cserélni kellett, mert letört a korábbi, miközben Gutiérrezt próbálta megelőzni. Az esetet azóta már vizsgálják a versenyfelügyelők.
Rosberg, Bottas, Hamilton, Massa, Alonso, Magnussen, Hülkenberg, Pérez, Ricciardo és Räikkönen a pontszerzők sorrendje.
30. kör: Rosberg hibázhatott, mert Bottas támadásba lendült, de a német megtartotta az első helyét.
30. kör: Pérez megkapta a lágy gumikat; Hamilton 1:13.558-cal megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét.
28. kör: Hamilton is megelőzte a mexikóit, Massa nincs közel a Force Indiához. Maldonado a boxban.
27. kör: Pérez gumijai most kezdték el megadni magukat, előbb Rosberg, majd Bottas előzte meg.
26. kör: Kvjat kötött ki a kavicságyban az ötös kanyarnál. Az orosz a csapatrádión azt jelentette, hogy a fékekkel volt baj.
25. kör: Hülkenberg szép előzéssel feljött a kilencedik helyre. Az áldozat szerepét Maldonado játszotta el a kettes kanyarban.
24. kör: Hamilton fülére rászóltak, hogy kezdjen spórolni az üzemenyaggal.
23. kör: Gutiérrez meg is érkezett, hogy letöltse a büntetését.
22. kör: Vettel 22 kört kibírt a szuperlágy gumikkal, most kapott friss abroncsokat.
20. kör: Gutiérrez kapott stop and go büntetést a boxutcai hibájáért.
19. kör: Alonso megelőzte Maldonadót a kettes kanyarban. Az első kerékcserék legnagyobb vesztese egyértelműen Massa lett, aki az első helyről az ötödikig csúszott vissza.
Pérez, Rosberg, Bottas, Hamilton, Massa, Button, Maldonado, Alonso, Magnussen és Hülkenberg a pontszerzők sorrendje.
16. kör: Bottas kerékcseréje villámgyors volt, de Rosberget nem tudta megelőzni, igaz, Hamiltont maga mögött tartotta.
15. kör: Massa a kerékcseréje után visszaesett Rosberg mögé, majd Hamilton is megelőzte a kettes kanyarban, kihasználva, hogy a brazil kerekei még hidegek voltak.
14. kör: Hamilton csak most cserélt kereket, de nem tudott a csapattársa elé vágni, lassú volt a csere.
13. kör: Gutiérrez sietett nagyon a boxban, annyira, hogy azt sem várta meg, hogy a szerelők feltegyék a jobb hátsó kereket, ezért meg kellett állnia.
12. kör: Rosberg és Sutil is kijött, erre az első háromnak is reagálnia kell majd (mármint Rosberg kerékcseréjére). Rosberg a lágy gumikat kapta meg.
11. kör: Magnussen, Kvjat és Ricciardo is kereket cserélt. A lágy gumikat kapták meg, az ausztrál kis híján meg tudta előzni a boxban az oroszt, de nem járt sikerrel.
9. kör: Vergne és Hülkenberg a boxban, mindketten kereket cseréltek. A német megkapta a szuperlágy gumikat.
7. kör: Pérez is nagyot rajtolt, a 15. helyről feljött a 11. pozícióba, Ricciardo viszont öt helyet is veszített az indulást követően.
6. kör: Vergne megelőzte Sutilt, feljött ezzel a 13. helyre a francia.
Massa, Bottas, Rosberg, Hamilton, Alonso, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat és Ricciardo a pontszerzők sorrendje.
4. kör: Grosjean a boxból rajtolt, és máris visszatért oda, de nem adta fel a versenyt.
3. kör: javítunk, Vettel autója nem mondta fel a szolgálatot, de a német máris körhátrányban van.
2. kör: Bottas közben visszaelőzte Rosberget, Vettel autója pedig máris felmondta a szolgálatot.
Rosberg megelőzte Bottast az egyes kanyarban, míg Hamulton a kilencedik helyről feljött a negyedik helyre.
RAJT!!!
Button, Maldonado, Pérez, Bianchi, Ericsson és Chilton rajtol lágy gumikon, a többiek kocsiján a szuperlágy abroncsok vannak fent.
Elindultak a felvezető körre a pilóták.
A foci vb-n ma pályára lépő nemzetek közül csak Oroszország képviseli magát pilótával az F1-ben, Danyiil Kvjat a hetedik helyről rajtolva szép eredménnyel hangolhatja az oroszokat a Belgium elleni vb-meccsre.
Nagy furcsaságokat láthatott ezen a hétvégén az ember az ausztriai paddockban, Mark Webber például szombat délután a McLaren motorhome-jában borozott! Mióta várhatott erre a korábbi Red Bull-os?
A jelenlegi mezőnyből csak Kimi Räikkönen állt dobogón F1-es futam után ezen a pályán, 2003-ban, az eddigi utolsó itteni versenyen – még McLarennel – 2. lett Michael Schumacher mögött. Jenson Button a BAR-Hondával a 4. lett azon a futamon.
Az eddigi versenyeken Massa és Bottas is kiválóan rajtolt, a brazil hét futamon összesen 12, a finn 8 helyezést nyert az első körökben. Most csak Bottas nyerhet pozíciót, illetve a mögülük rajtoló Rosberg és Alonso – akiknek ebből a szempontból 0-0 az idei össztermésük.
A Pirelli bizonytalan, hogy egy vagy két kerékcsere az ideális. Előbbi esetben rajt szuperlágy gumikon, váltás lágyakra a 18. körben. Két kiállás esetén szuperlágy gumis rajt után a 13. körben váltás lágyra, majd a 42. körben ismét lágyra.
Gerhard Berger, aki a télen síbalesetben eltörte a karját, vicces kedvében volt az osztrákok parádéján: „Ilyenek vagyunk mi, egykori osztrák F1-esek. Helmut Marko egyszemű, én egykarú, Niki Lauda pedig egyfülű."
A versenyigazgatóság figyelmeztette a pilótákat, hogy a 8-as kanyar kiszélesítése esetén nem előzhetnek a célegyenes végén, különben büntetés vár rájuk. Aki ezen kívül rendszeresen elhagyja a pályát az utolsó előtti íven, szintén büntetésre számíthat.
Sergio Pérez és Max Chilton Kanadából hozott magával rajtbüntetést, míg Romain Grosjean Lotusában váltót kellett cserélni. A csapata úgy gondolta, ha már hozzányúlnak az autóhoz, több módosítást is végrehajtanak, így a francia a boxból rajtol – nagyon lapos légterelőkkel a lehető legmagasabb végsebesség érdekében. A kanyarokkal meggyűlhet a baja.
Az időjárás is kegyes a szervezőkhöz, enyhén felhős, kellemes idő van, a levegő 23 fokos, az aszfalt pedig melegebb, mint a hétvégén eddig bármikor – ez a gumik viselkedését is befolyásolhatja, de az idén sokkal kevésbé kényesek az abroncsok az időjárásra, mint a Pirelli érkezése óta bármikor.
Hatalmas tömeg gyűlt össze a stájerországi dombok között a Red Bull Ringen, hol igazi fesztivált tart a házigazda: a verseny felvezetése gyanánt korábbi osztrák F1-es versenyzők, köztük Niki Lauda és Gerhard Berger ültek be korábbi F1-es gépeikben, és tettek tiszteletkört a pályán. Volt légibemutató is, a hangulat pedig lassan a tetőfokára hág.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a 2014-es Formula–1-es idény nyolcadik futama, az Osztrák Nagydíj.
1. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
2. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
12. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault |
15. | Romain Grosjean*** | francia | Lotus-Renault |
16. | Sergio Pérez* | mexikói | Force India-Mercedes |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault |
22. | Max Chilton** | brit | Marussia-Ferrari |
*öt rajthellyel visszasorolják a Kanadai GP-n történt baleset okozásáért | |||
**három rajthellyel visszasorolják a Kanadai GP-n történt baleset okozásáért | |||
***a boxból rajtol. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 7 | 7 | 140 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 3 | 5 | 79 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 7 | 69 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 5 | 60 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 57 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 43 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 4 | 23 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 5 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 258 |
2. | Red Bull-Renault | 139 |
3. | Ferrari | 87 |
4. | Force India-Mercedes | 77 |
5. | McLaren-Mercedes | 66 |
6. | Williams-Mercedes | 58 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |