DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ:Kissé zord idő fogadta a Formula–1 mezőnyét a harmadik tesztnapon Barcelonában, de esőnek vagy egyéb hátráltató időjárási tényezőnek nem volt jele délelőtt. Elsőként Nico Hülkenberg hajtott a pályára, majd sorban jöttek a többiek is – az első mért kör Valtteri Bottas nevéhez fűződött.
Az első óra végén Sebastian Vettel állt az élen, s egyedül Carlos Sainz Jr. és Robert Kubica nem járt még a pályán. Utóbbi csapata, a Williams kénytelen volt kihagyni a teszt első két napját, miután autója nem készült el időben, és a grove-iak szerdán sem siették el, hogy a pályára hajtsanak.
Eleinte a Haas teszt- és tartalék versenyzője, Pietro Fittipaldi volt a legszorgalmasabb, de Vettel az első, aki átlépte a 30 körös határt, ráadásul ehhez mindössze másfél órára volt szüksége.
Több mint két órával a tesztnap kezdete után pályára hajtott végre Sainz is a McLarennel. Nem sokkal később viszont félbe kellett szakítani a gyakorlást, mert Fittipaldi alatt leállt a Haas. Így a szerdai napot sem úszta meg technikai probléma nélkül az amerikai istálló. A teszt szűk negyedórát szünetelt, később viszont – csupán félórával a leállása után – Fittipaldi is vissza tudott térni a pályára.
Hosszú ideig Vettel állt az élen, ám félórával az ebédszünet előtt Kimi Räikkönen autózott egy 1:17.762-es kört, amivel nemcsak elsőként ment be 1:18 alá, de megfutotta a teszt eddigi legjobb körét is.
Ez pedig elég volt az Alfa Romeo versenyzőjének ahhoz, hogy az élen zárja a tesztnap első felét. Räikkönen mögött Vettel és Hülkenberg végzett, míg a legtöbb kört (88-at) Bottas autózta.
A Williams a teszt első két napja után a szerda délelőttöt is kihagyta, délután azonban nagy eséllyel már pályára gurulhat George Russell.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Az ebédszünet után Romain Grosjean gurult pályára elsőként, aki Fittipaldit váltotta a Haas volánjánál. A délelőtt technikai problémával bajlódó istálló mellett két alakulatnál történt változás a pilótafelállást illetően. Hülkenberg helyett Daniel Ricciardo vezethette a Renault-t, míg a Mercedesnél az igencsak szorgos Bottas adta át Hamiltonnak az autót a második négy órára.
Grosjean erősen kezdett, és első gyors körén 1:19.358 alatt ért körbe a Circuit de Catalunyán, alig néhány perccel később azonban megint leállt a Haas – ezúttal a 9-es kanyarban. Másodszor kellett félbeszakítani a tesztnapot, ráadásul ismét az amerikai istálló technikai hibája miatt.
Az újraindítás után megtörtént a várva vált pillanat: Russell pályára vitte a Williamset, először nézhettük akció közben az FW42-est. A körözés azonban nem tartott sokáig – Russell egy installációs kör után vissza is tért a bokszutcába, utána pedig hosszú ideig nem láthattuk az FW42-est, hiszen az alakulat a garázsát elparavánozva dolgozott szorgosan a gépen.
A Ferrarinál a pályán folyt a kemény munka, és 3 óra után nem sokkal Vettel elsőként lépte át a 100 kört. Kicsivel később Räikkönen is belépett ebbe a klubba. Eközben a Haasnál kiderült, hogy az elektronikával adódott gondja Fittipaldinak délelőtt, és elővigyázatosságból állt félre a pályán a VF19-essel. Nem a Haas volt viszont az egyetlen gárda, amelynek gondja adódott, a Williams még délután 4-kor is csak annál az egy installációs körnél tartott.
Kvjat a másik végletet képviselte, ugyanis ő ekkor a 100. körét is teljesítette már. A nap első felében kevesebbet mentek a Honda-motoros autók, és Verstappen a délután első felében sem volt olyan szorgos, mint Kvjat.
„A Ferrari nagyon erős, tűnik, erősebb lett a tavalyinál, ami azt jelenti, hogy nehezebb lesz ellene –mondta szerdán Hamilton.– Az elmúlt két évben nagyon meg kellett küzdenünk a Ferrarival, főleg, mert az év elején nagyon felkészült volt. Úgy tűnik, ez idén is így lesz.” |
Két órával a tesztnap vége előtt hajtott újra pályára Russell a Williamsszel, és próbált autózni néhány gyors kört, mely során egyszer igen látványosan megjárta a bukóteret a 13-as kanyarban.
Az utolsó órában Ricciardo javított az egyéni legjobb idején, de így sem tudott elmozdulni az időeredmények listájának második feléből. Persze a délután általában már nem a gyors körökről, hanem inkább a versenyszimulációkról szól, így nem kell kétségbeesnie az ausztrálnak. Ekkor egyébként leginkább Grosjean és Russell autózott a pályán, nekik pedig volt is mit bepótolniuk a jelentős időveszteség miatt.
A leggyorsabb köröket tekintve úgy tűnt, hogy az élen végül Räikkönen zár, akinek a délelőtt felállított 1:17.762-es idejét egészen az utolsó negyedóráig senki sem javította meg. Először Ricciardo jött fel a második helyre fél órával a vége előtt – ekkor Kvjat a harmadik volt, majd nagyjából negyedórával a vége előtt a Toro Rosso orosz versenyzője átvette a vezetést, miután 1:17.704 alatt ért körbe a Circuit de Catalunyán. A második végül Räikkönen lett, harmadikként pedig Ricciardo zárta a napot.
A szerdai tesztnap is egyébként a tervezettnél kicsit hamarabb ért véget, ugyanis Grosjean alatt öt perccel a befejezés előtt ismét megállt a Haas. Az amerikai alakulat autója harmadszor adta meg magát e napon, és szerdán is a kockás helyett a piros zászló vetett véget a pályán zajló munkának.
A legtöbb kört (138-at) Räikkönen autózta, míg csapatszinten szerdán is a Mercedes volt a legszorgosabb: a címvédő alakulat Bottas és Hamilton révén 182 körön keresztül autózott a W10-essel.
A barcelonai első teszt programja csütörtök délelőtt 9 órakor folytatódik, amikor is utolsó alkalommal hajthatnak pályára a héten a versenyzők.
F1, BARCELONA
TÉLI TESZT, 3. NAP – VÉGEREDMÉNY
1. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:17.704, 137 kör
2. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:17.762, 138 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:18.164, 80 kör
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.350, 134 kör
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.784, 109 kör
6. Nico Hülkenberg (német, Renault)* 1:18.800, 63 kör
7. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:19.060, 69 kör
8. Pietro Fittipaldi (brazil, Haas)* 1:19.249, 48 kör
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:19.354, 90 kör
10. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:20.102, 67 kör
11. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:20.693, 88 kör
12. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.818, 94 kör
13. George Russell (brit, Williams) 1:25.625, 21 kör
* csak délelőtt tesztelt
Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | ||
Mercedes | Bottas, Hamilton | Hamilton, Bottas | Bottas, Hamilton | ? | |
Ferrari | Vettel | Leclerc | Vettel | Leclerc | |
Red Bull | Verstappen | Gasly | Verstappen | Gasly | |
Renault | Hülkenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg | Hülkenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg | |
Haas | Grosjean | Magnussen, Fittipaldi | Fittipaldi, Grosjean | Grosjean, Magnussen | |
McLaren | Sainz | Norris | Sainz | Norris | |
Racing Point | Pérez | Stroll | Pérez | Stroll | |
Alfa Romeo | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi | |
Toro Rosso | Kvjat | Albon | Kvjat | Albon | |
Williams | nem tesztel | nem tesztel | Russell | ? |