Az F1-es csapatoknak járó pénzt eredményességi és történelmi alapon osztják szét szezononként, s amíg a nagyok indulási díja magasabb, mint a kicsik éves költségvetése, a Marussia és a Caterham már csődbe ment, miközben másokat is ez fenyeget.eredményességi és történelmi alapon osztják szét szezononként, s amíg a nagyok indulási díja magasabb, mint a kicsik éves költségvetése, a Marussia és a Caterham már csődbe ment, miközben másokat is ez fenyeget.
A Force India, a Sauber és a Lotus vezetője Austinban titkos tanácskozást tartott, és máris elindult a szóbeszéd a lehetséges bojkottról.
„Hallottam, milyen pletyka kelt szárnyra, nem is vagyok meglepve, hiszen ez az F1, de kijelenthetem, hogy szó sincs bojkottról – szögezte le Gérard Lopez, a Lotus tulajdonosa. – Valóban volt egy találkozónk, de az F1-es pénzelosztásról beszéltünk, és arról, hogyan lehetne igazságosabbá tenni. Nem tudom, ki találta ki a bojkottot, ám nem igaz, hogy ezt tervezzük."
„Nehéz időszakot élünk meg, de mindenki tudja, hogy tenni kell valamit. Alig gyorsabbak az autóink, mint a GP2-es gépek, mégis évente 300 millióval többet költ néhány csapat, mint az ott szereplők. Ha csupán ezt nézzük, az F1 az a terület, ahol a világ legrosszabb menedzserei dolgoznak" – tette hozzá Lopez.
Furcsa lenne, ha ismét az Amerikai Nagydíjon lenne bojkott – a 2005-ös indianapolisi futamon a Michelin-gumik veszélyessége miatt csak hat autó indult el, míg most a két csődbe ment csapat és a három bojkottja miatt 12-en állhatnának rajthoz.