Akárcsak a hétvége korábbi részében – és Angliában kissé meglepő módon –, a vasárnapi nap is gyönyörű időben kezdődhetett meg Silverstone-ban. A rajtrácsra viszont a 20-ból csak 17 autó állhatott fel, Brendon Hartley, és a két Williams-pilóta, Lance Stroll és Szergej Szirotkin csak a bokszutcából kezdhette meg a szezon tizedik futamát.
A rajtot Lewis Hamilton várhatta az élről, ám nem sokáig örülhetett az első helynek a hazai pályán versenyző Mercedes-pilóta. A mellőle induló Sebastian Vettel ugyanis jobban kapta el a rajtot, és az élre tudott állni. Hamilton mellett csapattársa, Valtteri Bottas is elment, majd Kimi Räikkönennel csatázott, hogy legalább a harmadik helyet meg tudja tartani.
Ez viszont nem sikerült, Räikkönen ráadásul hibázott és megpörgette Hamiltont, aki visszaesett a mezőny végére, és arra panaszkodott, hogy megsérült az autója. Ennek ellenére hamar megkezdte a felzárkózást, és a 14. körben már a hatodik helyen haladt. Hátránya viszont igencsak nagy volt az élen száguldó Vettelhez képest.
Räikkönent a megpörgetésért 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, amit a 14. körben végrehajtott kerékcserekor le is töltött. Ezzel a finn kezdte meg a kerékcseréket az élmezőnyből. Néhány körrel később Max Verstappen is letudta a sajátját.
A 20. körben Charles Leclerc is megjárta a bokszutcát, ám ez egyben a futamának a végét is jelentette. A Sauber szerelői ugyanis rosszul rögzítették a jobb hátsó kereket a monacói autóján, aki a pályára visszajövet félreállt, mielőtt bármi baj történt volna.
Később úgy tűnt, hogy talán tényleg nincs nagy baj Hamilton autójával, ugyanis a 26. körben végrehajtott kerékcseréje után ő volt a leggyorsabb a pályán, és folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, ezzel közeledett Räikkönenhez.
A lendülete viszont csak néhány körig tarthatott, ugyanis a 33. körben Marcus Ericsson szenvedett hatalmas balesetet az egyes kanyarban. A svéd szinte ugyanott csapódott a falba, ahol pénteken Romain Grosjean, és az ő kicsúszását is a nyitott DRS okozta. Pályára küldték a biztonsági autót, az élmezőnyből Vettel, Verstappen és Räikkönen is a bokszba hajtott friss gumikért. A két mercedeses nem használta ki a nagyrészt ingyen kerékcserét.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:27.487 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:27.552 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.722 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:25.892 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Vettel 2. Hamilton 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
A mezőny öt kört töltött a biztonsági autó mögött, az újraindításkor Bottas állt az élen, aki meg is tudta tartani az első helyet. Vettel a második helyen haladt, míg Hamiltonnak ez a rajt sem sikerült tökéletesen, de ezúttal nem veszített pozíciót – maradt a harmadik. Räikkönen előbb megelőzte Verstappent a negyedik helyért, de a holland azonnal vissza tudta előzni a finnt.
A safety carnak egy kör után vissza is kellett jönnie, ugyanis Romain Grosjean és Carlos Sainz Jr. ütközött. A francia bal első kereke ért össze Sainz jobb hátsójával, amitől a Renault keresztbe fordult a Haas előtt – végül mindkettejüket a gumifal állította meg.
Ezúttal két kört töltött a pályán a biztonsági autó, a második újraindítás szintén jól sikerült Bottas számára. Ám Vettel közel tudott maradni a finnhez, viszont Hamiltont is megkapta szorosan maga mögé. Nem sokkal később Räikkönen ment el Verstappen mellett, és már Hamiltont támadta, miközben csapattársa Bottast próbálta legyűrni az élen.
Vettel több körön keresztül támadta keményen Bottast, és a 47. körben sikerült megelőznie a finnt, amivel ismét az élre állt. Bottas mellett aztán Hamilton, majd Räikkönen is elment, miközben Verstappen először megforgott és bukott egy pozíciót Ricciardóhoz képest, később félrehúzódott és feladta a versenyt. Vélhetően a sebességváltó ment tönkre a 33-as számú Red Bullban.
Vettel nem engedte ki a kezéből a győzelmet az utolsó körökben, és negyedik diadalát aratta a 2018-as szezonban. Hamilton hatalmas futamot ment az első körös megpördülése után, ráadásul a biztonsági autó pályára küldése is nagyon jól jött neki, így a második helyével a lehető legkisebbre tudta csökkenteni a veszteséget vb-riválisával szemben. A harmadik helyen Räikkönen látta meg a kockás zászlót, majd jött Bottas és Ricciardo.
Az első tízben végzett, és így pontot szerzett továbbá Nico Hülkenberg, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Kevin Magnussen és Pierre Gasly.
Természetesen Vettel a győzelmével maradt az összetett első helyén, előnyét nyolc pontra növelte Hamiltonnal szemben.
Túl vagyunk a „tripla hétvégén”, így a következő hetet F1 nélkül kell kibírnunk. A szezon Hockenheimben, a Német Nagydíjjal folytatódik július 20. és 22. között.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27:29.784 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.264 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 3.652 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 8.883 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 9.500 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 28.220 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 29.930 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 31.115 mp h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 33.188 mp h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 34.129 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 34.708 mp h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 35.774 mp h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 38.106 mp h. |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 48.113 mp h. |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 6 kör h. |
FELADTÁK | Megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 37 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 37 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 31 | |
Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 18 | |
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 10 | 171 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 7 | 9 | 163 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 8 | 116 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 7 | 106 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 8 | 104 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 7 | 93 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 42 |
8. | Fernando Alonso | – | – | 7 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 6 | 39 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 28 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 5 | 25 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 3 | 23 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | 19 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
15. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 12 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
18. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 3 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 287 |
2. | Mercedes | 267 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 199 |
4. | Renault | 70 |
5. | Haas-Ferrari | 51 |
6. | Force India-Mercedes | 48 |
7. | McLaren-Renault | 48 |
8. | Toro Rosso-Honda | 20 |
9. | Sauber-Ferrari | 16 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |