Sebastian Vettel pénteken még mindkét szabadedzést Lewis Hamilton mögött zárta, szombaton viszont már nemcsak a német, hanem annak csapattársa, Mark Webber is megelőzte a Mercedes pilótáját. Igaz, Hamiltonnak az első szuperlágy gumis körében lassítania kellett, azaz nem hozott ki mindent az autójából, amelynek a tréning elején probléma volt a fékjével.
Hamiltont Nico Rosberg is megelőzte, de az tisztának tűnik, hogy az időmérőn egyedül a Mercedes pilótái vehetik fel a versenyt Vettellel. Mögöttük a Lotus és a Ferrari egyenlőnek tűnik, a két csapat négy pilótája között a jó egyéni teljesítmény dönthet a 7 órakor kezdődő kvalifikáció legfontosabb pillanataiban.
A pályát csütörtökig fenyegető Fitow tájfunról pénteken már olyan előrejelzések láttak napvilágot, amelyek szerint nem a Koreai-félsziget felé halad, hanem elkanyarodik nyugat felé, és a természeti jelenség gócpontja távolról elkerüli az országot. A tájfuntól északra lévő felhőréteg viszont érintheti a versenypályát, szombat délután felhőssé válhat az idő, az időmérő és a verseny közötti időszakra pedig 40 százalék eséllyel jósolnak esőt.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.881 | átlag: 206.516 km/ó | 17 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.018 | 0.137 mp h. | 17 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.318 | 0.437 | 16 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.332 | 0.451 | 15 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.486 | 0.605 | 13 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:38.701 | 0.820 | 19 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.816 | 0.935 | 14 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:38.857 | 0.976 | 17 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:38.961 | 1.080 | 16 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.114 | 1.233 | 14 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.128 | 1.247 | 15 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:39.196 | 1.315 | 16 |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:39.204 | 1.323 | 17 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:39.274 | 1.393 | 15 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.327 | 1.446 | 17 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.371 | 1.490 | 19 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.665 | 1.784 | 15 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:40.128 | 2.247 | 17 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:41.360 | 3.479 | 19 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:41.614 | 3.733 | 20 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.646 | 3.765 | 14 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:42.267 | 4.386 | 17 |
PERCRŐL PERCRE
A Mercedes még így is kényelmesen a második leggyorsabb autó a Red Bull mögött, a Ferrarik és a Lotusok között nem sok dönt a szuperlágy gumikon. Mögöttük nyílt harc alakulhat ki az időmérőn a McLaren és a Force India között, sőt a Sauber egyik pilótája is odaérhet az időmérőn a legjobb tízbe.
4.59: Hamilton végül 14 ezreddel elmaradt Rosbergtől, a 4. helyre jött fel.
4.57: Hamilton az első körében forgalomba került, Rosberg viszont 4 tizedre megközelítette Vettelt, és a 3. helyre jött fel. Grosjean bejött a két Ferrari közé. Vettel a második gyors körében négy tizeddel lassabb volt, mint az elsőben, azaz Webberrel szemben nem javított.
Räikkönen szorosan Massa mögé jött be, majdnem egy másodperccel Vetteltől elmaradva.
4.54: Massa a szuperlágy gumikon feljött a 3. helyre, miközben Vettel 1:37.881-gyel az élre állt. Alonso megelőzte csapattársát, 6 tizedre volt viszont a vb-éllovastól.
Webber egy lassabb kör után újra odalépett, az első szektorban abszolút csúcsot ment. Aztán a harmadikban is, s 1:38.018-ra javított.
4.49: 1:38.132-re javított, közel egy másodperccel ment gyorsabban, mint a keményebb abroncsokon. Vettel és Alonso érkezett a lágyabb gumikon.
4.47: Webber valóban a piros jelölésű gumikon jött ki.
A mezőny felkészült a szuperlágy gumis körökre.
4.41: Hamilton 1:38.860-nal az élre ugrott az egyre könnyebbé váló Mercedesszel.
Grosjeanról kiderült, az időmérő rendszer hibája miatt jeleztek nála szuperlágy gumikat, a tévés felvételek elárulták, hogy valójában a keményebb abroncsokon ment. Így érthető, miért nem javított annyit.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust |
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt |
Reakciók: Rosberg visszaszólt Vettelnek: „A saját golyóival foglalkozzon!" |
SZOMBAT |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz.-e a száraz pályára való gumikra? |
BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés. |
4.38: Webber 1:38.946-ra tornázta le eredményét, a 15. helyre feljövő Massa túlkormányozottságra panaszkodott.
Hamilton Alonsót megelőzve megközelítette a két Red Bullt, Grosjean nem volt valami gyors a piros betűs gumikon.
4.35: Webber 1:39.001-gyel megelőzte Vettelt, 13 ezred volt a két Red Bull között. Grosjean megkapta a szuperlágy gumikat.
Hamilton néhány kísérlet után Grosjean elé tudott kerülni, de maradt a két Red Bull és Alonso mögött.
4.32: Massa a harmadik mért körével a 18. helyre jött fel. Valamit kísérletezett a Ferrari, a brazil autója nem tűnik stabilnak. A Lotus garázsában Räikkönen autóját szerelték.
Már csak Massa volt adós értékelhető körrel, az állás Vettel, Webber, Alonso, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Gutiérrez, Button, Ricciardo, Pérez, Maldonado, Di Resta, Vergne, Hülkenberg, Sutil, Bottas, Van der Garde, Pic, Chilton, Massa, Bianchi volt féltávnál.
4.27: Hamilton a 4. helyre jött be Grosjean mögé, Alonso megelőzte a Lotus franciáját, de a Red Bullok mögé került.
4.26: Rosberg lassú mért körrel kezdett, 11 másodpercre volt Vetteltől, miközben a Ferrarik és a McLarenek is a pályára gurultak.
Rosberg, majd Hamilton is a pályára hajtott. A többiekhez hasonlóan a közepesen kemény abroncsokat használták.
4.22: Webber a boxba jött, Vettel 1:39.014-gyel az első helyre került. Az összes szektorban a németé volt a legjobb részidő.
4.21: Räikkönen csak egy tizedet javított második mért körével.
4.19: Webber 1:39.234-re javított, Hamilton autóján még bütykölték a fékeket. Rosberg, a két Ferrari és a két McLaren is a boxban várt még.
Räikkönen egy másodperccel elmaradt az ausztráltól, akit Vettel és Grosjean sem tudott megelőzni első mért körével, viszont a finn elé jött be.
4.15: Webber 1:39.330 perccel az élre állt. Vettel és a két Lotus is a pályán volt – a teljes középmezőny társaságában.
4.14: Van der Garde megelőzte csapattársát, de Sutil hamar átvette a vezetést, bár nem sokkal előzte meg a hollandot, 1:42.240 perc volt a körideje. Webber is a pályán volt.
Pic pénteken a súlyellenőrzés elmulasztásáért figyelmeztetést kapott, s mivel idén ez neki a második, egy megrovásra került a rajtbüntetéstől. Webbert ezen a futamon sorolják vissza tíz hellyel a Szingapúrban begyűjtött harmadik figyelmeztetése miatt.
4.09: Pic 1:42.730-ra javított, Van der Garde 2 ezreddel volt mögötte. A két Marussia visszatért, s kijött a két Force India is.
Hamilton azt mondta pénteken az edzések után, hogy minden oké az autóval, s reméli, így is marad – ehhez képest a próbakörében a fékekre panaszkodott. „Valami nincs rendben, túl nagy a vibráció" – mondta.
Webberrel közölték a boxból, hogy bár most nincs 50 méteres tábla a 3-as kanyar előtt a hosszú egyenes végén, az időmérőre odakerül – nem mindegy a féktáv eltalálása szempontjából.
4.06: Pic mért körrel kezdett, 1:43.170 perc volt az eredménye.
4.05: a két Force Indiát leszámítva mindenki megtette próbaköreit, s a két Caterhamet leszámítva visszatért a boxba
Az ég kék, a levegő 22, az aszfalt 35 fokos. A pályát csütörtökig fenyegető Fitow tájfunról pénteken már olyan előrejelzések láttak napvilágot, amelyek szerint nem a Koreai-félsziget felé halad, hanem elkanyarodik nyugat felé, és a természeti jelenség gócpontja távolról elkerüli az országot. A tájfuntól északra lévő felhőréteg viszont érintheti a versenypályát, szombat délután felhőssé válhat az idő, az időmérő és a verseny közötti időszakra pedig 40 százalék eséllyel jósolnak esőt.
4.00: az edzés kezdetére Grosjean hajtott elsőként a boxutca kijáratához, de őt Chilton kikerülte, így a Marussia ment először a pályára.
DRS-ZÓNA
Dél-Koreában is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hármas kanyar előtti hosszú egyenesben. Érdekesség, hogy mindkettőhöz külön mérési pont (DRS detection a grafikán) tartozik, a 3-as kanyar előttihez rendhagyó módon nem az egyenesre fordító a kanyar előtt, hanem után. Aki egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.