F1: egyelőre nem téma a váltócsere Rosbergnél

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.21. 12:20
null
Nem is apró örömhír kezdésnek: Nico Rosberg autójával minden rendben (Fotó: Földi Imre)
Bár Nico Rosberg két hete a Brit Nagydíjon majdnem kiesett váltóhiba miatt, és csak csapata rádiós utasításának köszönhetően ért célba, a Mercedesnél bíznak benne, hogy a németnek nem lesz szüksége új váltóra a Hungaroringen, így megússza a Magyar GP-t öt rajthelyes büntetés nélkül.

Rosberg a Brit Nagydíj hajrájában hetes fokozatban ragadt, és mérnöke arra utasította, hogy miután új üzemmódba kapcsolta autóját, ne használja azt a fokozatot.

Mindez azt sugallta, hogy bár a német eljutott a célig, Magyarországon új váltóval kell versenyeznie, amiért öt rajthelyes büntetést is kap.

A csapat a Hungaroringen vizsgálhatta meg a váltót az FIA felügyelete mellett, és az első „diagnózis” szerint nincs olyan sérülés rajta, amely miatt cserélni kellene. A Mercedes a szokásoktól eltérően a pénteki szabadedzésen is beveti a versenyen használt váltót, hogy kiderítse, élesben is rendben van-e az eszköz. Ha igen, Rosberg tényleg megússza rajtbüntetés nélkül.

MÓDOSÍTOTTÁK A RÁDIÓS SZABÁLYT

Az FIA módosította az F1-es rádiózásra vonatkozó szabályt. Többé senki sem úszhat meg olyan olcsón vezetéstechnikai utasítást, mint Nico Rosberg a Brit Nagydíjon.

A német pilóta tíz másodperces időbüntetést kapott, miután csapata nemcsak azt közölte vele, hogy milyen üzemmódba tegye a meghibásodott váltóját, hanem azt is, hogyan kerülheti el az újabb problémát. Utóbbi üzenet minősült vezetéstechnikai utasításnak.

Bár Rosberg elvesztette a második helyezését, és hivatalosan harmadik lett, többen felháborodtak. Egyrészt, mert Ausztriában a Force India nem szólhatott Sergio Péreznek a fékhibájáról, és a mexikói kiesett az utolsó körben. Másfelől, mert ha 10 másodperc ezért a büntetés, a csapatok jelezték, a jövőben bárki bevállalhat ennyiért egy olyan vezetéstechnikai tanácsot, amellyel a tíz másodpercnél sokkal többet nyerhet a pilóta versenytávon.

Az FIA erre azt találta ki, hogy ha valakinek vezetéstechnikai tanácsot adnak, vagy műszaki hibáról érkezik tájékoztatás, a rádióüzenetben a bokszba is kell rendelni a pilótát az autó kivizsgálására vagy megjavítására. Ez sokkal nagyobb időveszteség, mint a 10 másodperces büntetés.

Az alapbeállításokról továbbra is lehet üzenni, de csak akkor, ha a módosítás következtében nem javul az autó teljesítménye.

Sőt, mostantól a bokszutcában lévő autóval is meg lehet osztani bármilyen információt, nem csak a garázsban állóval. Azaz egy jobb beállításért elég lehet áthajtani a bokszutcán.

 

Legfrissebb hírek

„Fájdalmas lesz" – Hamilton nem tudja, miért szenved a Ferrarival

F1
Tegnap, 15:24

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
2025.04.20. 23:59

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?” – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
2025.04.20. 22:54

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
2025.04.20. 20:31

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
2025.04.20. 14:27

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
2025.04.20. 00:32

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10
Ezek is érdekelhetik