Sebastian Vettel az Osztrák Nagydíj elején a rádión faggatta a Ferrarit Valtteri Bottas rajtjáról, a futamot a pole-ból megnyerő finn ugyanis mindenki másnál korábban indult, de a FOM adataiból kiderült, hogy még szabályosan rajtolt el. A verseny utáni sajtótájékoztatón mindenesetre a legfontosabb téma a rajt volt.
A dobogón elhangzottakat ide kattintva olvashatja el.
JÚLIUS 7., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:05.975 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:05.483 |
JÚLIUS 8., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:05.092 |
Pole: Bottas 1:04.251, 2. Vettel 1:04.293 |
JÚLIUS 9., VASÁRNAP |
Futam: 1. Bottas, 2. Vettel, 3. Ricciardo |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 16., 14.00: Brit Nagydíj |
Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj |
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj |
„Először is szeretném leszögezni, hogy nem vitatom Valtteri győzelmének jogosságát, nagyszerű futama volt. Hibátlanul versenyzett – kezdte Vettel. – A hivatalos adatok szerint két tized volt a reakcióideje, de ez a normális a versenyzőknél. Nem hiszem, hogy mindenki más elaludt volna.”
„Szerintem egyértelmű, hogy kiugrott a rajtnál. Az autóból is ez volt az érzésem, de erről nem én döntök” – mondta Vettel, aki a saját rajtjáról elmondta, kissé kipörögtek a kerekei.
„Ha azt mondom, hogy nem hiszem el, hogy szabályos volt, akkor tényleg nem hiszem el. Talán inkább emberfeletti volt” – tette hozzá Vettel.
Bár vannak felvételek, amelyek azt bizonyítják, hogy Bottas autója már akkor bemozdult, amikor még pirosak voltak a lámpák, a Ferrari jelezte: nem tesz jelentést az FIA-nál a rajt miatt.
Pedig Daniel Ricciardo szerint is felettébb gyanús volt Bottas rajtja. Az ausztrál biztos benne, hogy a finn kockáztatott, nem a lámpákra reagált.
Az FIA magyarázata szerint a lámpák kialvása előtt megengedett minimális bemozdulás, amely amiatt következik be, hogy a versenyző a rajt előtt még állít a kuplungján. Az FIA szerint Bottas bemozdulása ezen határon belül volt még, ezért szabályosnak minősíthető. „Nagyon kis mozgásterük van a versenyzőknek, ebből Valtteri Bottas nem lépett ki az Osztrák Nagydíjon – mondta a szövetség szóvivője. – Egyszerűen fogalmazva hihetetlenül pontosan megtippelte, mikor alszanak ki a lámpák. Az a bemozdulás, amit a lámpák kialvása előtt láttunk, még megengedett." Az FIA azt nem részletezte, mekkora bemozdulást lehet megúszni büntetés nélkül. |
„A mérések szerint jó volt, és ez a lényeg, de tegyük hozzá, tovább volt piros a lámpa, mint szokott – mondta az ausztrál. – Mindig van egy kis idő, amíg pirosak a lámpák, várunk, várunk, és egyszer csak indulunk, talán Valtteri kockáztatott, és mázlija volt.”
„Egyszer a Formula–3-ban én is megpróbáltam, ugyanígy szerencsém volt, de ez nem normális reakció – mondta Ricciardo. – Valtteri nem a lámpákra reagált, elindult, és szerencséje volt.”
Bottas a sajtótájékoztatón is elmondta, amit a dobogón: élete rajtját produkálta. Amikor arról faggatták, hogy ez reakció volt vagy hazárdjáték, őszintén válaszolt.
„A legfontosabb, hogy amikor megmozdult az autó, a lámpák már nem égtek. Mindig más a piros lámpás időszak időtartama, de az utóbbi időben nem variáltak sokat, ezért rá lehet érezni, mikor alszanak ki a lámpák. Ha ilyenkor kockáztatsz, van rá esélyed, hogy összejön a megarajt, de az is lehet, hogy lemaradsz. Ennyire jól még sohasem jött ki, a lényeg, hogy a mérőrendszer is ezt mutatta” – mondta Bottas.
A negyedik helyen célba érő Lewis Hamilton nem volt valami boldog, a Mercedes 2014-es egyeduralmának kezdete óta először fordult elő vele, hogy két egymást követő versenyen lemaradt a dobogóról. Nem csoda, hogy szűkszavúan nyilatkozott.
„Mindent beleadtam, amit tudtam. Csak a verseny utolsó szakasza volt érdekes ezen a hétvégén. Nehéz napok voltak, de nemsokára a brit közönség előtt autózhatunk, méghozzá tiszta lappal” – mondta Hamilton, aki Max Verstappenhez és Fernando Alonsóhoz hasonlóan sokkal jobb hétvégét vár Silverstone-ban.
Kimi Räikkönen is jobbat remél, de úgy érzi, azok után, hogy Ricciardo az első körben megelőzte, az ötödik helynél jobbat nemigen remélhetett.
„Gyors voltam Hamilton előtt, de nem kerülhettem el, hogy megelőzzön. Amikor kereket cserélt, azt beszéltük a csapattal, hogy hiába állok ki egy körrel később, a friss ultralágy gumikon úgyis megelőz. Azt terveztük, hogy később állok ki, és frissebb gumikon megpróbálom utolérni, és közeledtem is hozzá, amikor hirtelen rákapcsolt, és eltűnt előlem” – mondta a finn.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:21:48.527 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 0.658 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 6.012 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.430 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 20.370 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:06.281 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 3 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 44 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 29 | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 3 | 7 | 9 | 171 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 9 | 151 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 6 | 8 | 136 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 5 | 7 | 107 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 7 | 83 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 7 | 50 |
7. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 45 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 8 | 39 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 29 |
10. | Felipe Massa | – | – | 5 | 22 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 3 | 18 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 18 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
15. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
17. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 287 |
2. | Ferrari | 254 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 152 |
4. | Force India-Mercedes | 89 |
5. | Williams-Mercedes | 40 |
6. | Toro Rosso-Renault | 33 |
7. | Haas-Ferrari | 29 |
8. | Renault | 18 |
9. | Sauber-Ferrari | 5 |
10. | McLaren-Honda | 2 |