OKTÓBER 9., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: törölve | |||
2. szabadedzés: törölve | |||
OKTÓBER 10., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
OKTÓBER 11., VASÁRNAP | |||
A verseny (60 kör, 308.617 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul |
A Formula–1 eredetileg Imolában tervezte teljesíteni az első kétnapos nagydíjhétvégét, ám a hűvös nürburgringi ősz előrehozta a rövidebb víkend kipróbálását. A nagy köd ugyanis ellehetetlenítette a mentőhelikopter felszállását, és így a pénteki tesztelés lehetőségét is. Emiatt aztán elmaradt a Ferrari-akadémia két fiataljának, Callum Ilottnak és a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fiának, Mick Schumachernek a várva várt bemutatkozása, a kilátogató nézők így csak az üres pályát pásztázhatták a dermesztő hidegben.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) tudva, hogy a hétvége további részében sincsenek kizárva a hasonló körülmények, vésztervet dolgozott ki, amely szerint a ködhatárig közúton, majd helikopterrel szállítanák kórházba az esetlegesen balesetet szenvedő versenyzőt, ezzel biztosítva a szabályban meghatározott 20 perces időlimit betartását.
Ám szombat reggel szerencsére sokkal szebb arcát mutatta már a Nürburgring, hiszen a köd felszállt, s a nagy szürke felhők is elvonultak, így szikrázó napsütésben vehette kezdetét az egyórás tréning, amely meglehetősen mozgalmasnak ígérkezett.
Ugyanis amellett, hogy 60 percbe kellett belesűríteni a programot, a mezőny a hibrid érában még nem körözött a pályán, és idén még nem tesztelt ilyen hidegben, ráadásul a folytatásban is változékony időt jósolnak, miközben több alakulat, köztük a Ferrari és a McLaren is fejlesztésekkel készült – ezek a tényezők tovább nehezítették a megfelelő beállítások minél gyorsabb megtalálását.
A Racing Point azonban nem várt kihívás előtt találta magát: egy autóval volt kénytelen gyűjteni az adatokat, miután a magát rosszul érző Lance Stroll nem tudott részt venni a tréningen, és egyelőre kétséges, hogy a délután 15 órakor kezdődő időmérőn pályára tud-e hajtani a kanadai. A csapatnak már van B-terve: a pozitív koronavírustesztje nyomán két hétvégét kihagyó Sergio Pérezt akkor helyettesítő Nico Hülkenberg még az edzés vége előtt megérkezett a Nürburgringre.
A mezőny különböző programokkal és gumikeverékeken vágott neki a gyakorlásnak: egyesek gyorsabb körökkel, mások hosszabb etapokkal nyitottak, az első köröket követően így Max Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse állt az élen, míg például Valtteri Bottas a nyolcadik, Lewis Hamilton a tizenkettedik helyet foglalta el a Mercedesszel.
Félidőben aztán elkezdtek „szállingózni” az igazán gyors körök: az élre először Esteban Ocon állt a Renault-val, majd nem sokkal később Lando Norris vette át a vezetést 3 ezredes előnnyel. Azonban nem sokáig tartott a McLaren trónfoglalása, hiszen rövidesen az élcsapatok is feltették a lágy keveréket, és megfutották az időmérős szimulációjukat. Az első helyre az első nagyobb menet után Bottas ugrott1:26.968-cal, mögötte Verstappen jött, aztán a több kisebb hibát is vétő Hamilton, Ricciardo, Albon, Norris, Ocon, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Carlos Sainz Jr. tette teljessé az első tízes sorát.
A folyamatosan javuló körülmények között azonban gyorsan változott a sorrend, és többen nagy előrelépést mutattak be az utolsó percekben. Bottas viszont nem engedte ki a kezei közül az első pozíciót, ráadásul sikerült is javítania, végül 1:26.225-ös körrel zárta az élen a harmadik tréninget. Mögötte csapattársa, Hamilton végzett 136 ezredes hátránnyal, majd nagy meglepetésre Leclerc következett a harmadik helyen a Ferrarival. A negyedik leggyorsabbnak Verstappen bizonyult, majd ötödikként Vettel érkezett a másik SF1000-essel. Az egyszer megforgó négyszeres világbajnokot Norris, Pérez, Ricciardo, Albon és Gasly követte a top 10-ben.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.225 | átlag: 214.935 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.361 | 0.136 mp h. | 27 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.681 | 0.456 | 25 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.896 | 0.671 | 24 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.038 | 0.813 | 25 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:27.167 | 0.942 | 29 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:27.245 | 1.020 | 25 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:27.392 | 1.167 | 23 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:27.449 | 1.224 | 23 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.528 | 1.303 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:27.634 | 1.409 | 27 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.795 | 1.570 | 26 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:27.924 | 1.699 | 29 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.956 | 1.731 | 25 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:28.115 | 1.890 | 27 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:28.293 | 2.068 | 27 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:28.343 | 2.118 | 30 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.370 | 2.145 | 25 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:28.941 | 2.716 | 26 |