Két év szünet után visszatér a Formula–1-be Fernando Alonso, aki 2021-től ismét a Renault istálló versenyzője lesz: a McLarenhez távozó Daniel Ricciardo helyét foglalja el – számolt be róla szerdán kora délután a Renault hivatalos Twitter-csatornáján.
A bejegyzésből kiderül, a spanyol 2+1 éves szerződést köt régi-új csapatával és néhány korábbi sajtóhírrel szemben nem idén, hanem csak jövőre tér vissza és Esteban Ocon lesz a csapattársa.
Volt azért a bejelentésnek némi „előzménye” délelőtt: előbb ugyanis Fernando Alonso posztolt az Instagram-sztorijába egy videót a kerékpározásról, miközben a Vissza a jövőbe című film zenéjét hallgatja. Röviddel később a Mercedes F1-es csapata kapcsolta be az értesítéseket a Renault Twitter-csatornáján, nehogy lemaradjon bármiről is.
Végül délután egy óra előtt maga a Renault istálló posztolt három rövid montázst, amelyben először egy V10-es motor hangját hallhattuk, s mellette a szöveget olvashattuk: „Ez a hang... Ismerős?”. Másodjára már Alonso emlékezetes diadalüvöltése következett, amikor első világbajnoki címét ünnepelte a 2005-ös Brazil Nagydíj dobogóján, végül az arcát is felfedték a visszatérő spanyolnak. Pár perccel később, jött a hivatalos bejelentés, amivel szinte egy időben a csapat hivatalos honlapján is megjelent a hír.
„Nagy büszkeséggel és túláradó érzelmekkel tölt el, hogy lehetőséget kaptam a csapatnál, amelyik annak idején esélyt adott nekem pályafutásom elején. Az istálló télen mutatott előrelépése hitelesíti a jövőre vonatkozó célkitűzéseket. Minden korábban szerzett tapasztalatomra számíthat az istállónál mindenki, a szerelőktől kezdve a csapattársamig, mert én is ugyanoda vágyom, mint ahogy a csapat: vissza a dobogóra” – idézi a közlemény Alonsót.
„Fernando Alonso szerződtetése egyértelműen a csapat azon törekvéseit szolgálja, hogy visszatérjen az élmezőnybe. Jelenléte a csapatnál rendkívüli jelentős. A kötelék Fernando, a csapat és a szurkolók között szinte természetes választássá tette őt számunkra. A múltban együtt elért sikerek mellett, megvan vele a közös akarat, hogy a jövőbeli projektet is sikerre vigyük. Fernando szerepe Esteban mellett az lesz elsősorban a küldetése, hogy az istállót minél jobban felkészítse a 2022-es idényre” – mondta a közleményben Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke.
Fernando Alonso a 2018-as idényben jelentette be: 2019-ben egy évet pihenni szeretne, és nem versenyez a Formula–1-ben, így tavaly a hosszú távú sportautózás töltötte ki napjait, amelyben világbajnoki címet szerzett, s megvédte címét a Le Mans-i 24 óráson – s akadt még egy sikertelen próbálkozása Indy 500-as kvalifikáción.
Született: 1981. július 28., |
Nemzetisége: spanyol |
Aktív évei: 2001, 2003–2018, 2021–??? |
Versenyek: 314 (311 rajt) |
Győzelmek: 32 |
Rajtelsőségek: 22 |
Dobogós: 97 (32, 37, 28) |
Leggyorsabb kör: 23 |
Világbajnok: 2005, 2006 |
Alonso előre bejelentett szabadságából a mai bejelentés értelmében egy helyett két év lesz, mert ugyan voltak olyan pletykák, hogy esetleg már az idén elfoglalja Ricciardo helyét, erre nem kerül sor, a spanyol csak a jövő évi idénynyitó futamon kezdi meg szereplését a Renault-nál – pályafutása során immár harmadszor.
Először a Minardinál töltött bemutatkozó idénye után, 2002-ben került a francia istállóhoz, amelynél első évében még tesztpilótaként alkalmazták, majd 2003-tól négy idényen át versenyzőként, utolsó két évében (2005, 2006) egyaránt világbajnoki címet szerzett. Ebben az időszakban 71 futamon vett részt a csapat színeiben, s ezeken összesen 15 futamgyőzelmet aratott – az elsőt még 2003-ban a Hungaroringen.
Kétszeres világbajnokként 2007-ben a McLarenhez ment egy évre, ám a wokingiakhoz tett kirándulás nem sikerült túl jól – hogy finoman fogalmazzunk a kémkedéssel, a McLaren konstruktőri vb-ről való kizárásával, s az Alonso és Hamilton közötti viszony elmérgesedésével záruló idénnyel kapcsolatban.
Gyakorlatilag vsszamenekült a franciákhoz 2008-ban, ahol újabb két évet töltött, 35 versenyen indult, és újabb két győzelmet rakott az istállónál szerzett korábbi 15 mellé, majd 2009 végén ismét elhagyta a gárdát: aláírt a Ferrarihoz.
Az olaszoknál három vb-második helyig jutott a domináló Red Bull mögött, majd visszatért a McLarenhez, amellyel viszont ezúttal sem alakultak remekül a dolgok: az F1-be 23 év után visszatérő Honda motor és a McLaren három éven keresztül szenvedett egymással, mire szakítottak. Alonsónak azonban még egy idény jutott a wokingiaknál, akik 2018-ra új motorpartnert találtak maguknak: a Renault-t.