ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330 | |||
ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 5.00–6.00 | |||
Időmérő: 8.00–9.00 | |||
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 8.10–10.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az első szabadedzésen Sebastian Vettel a közepes keveréken is a leggyorsabbnak bizonyult, míg a második gyakorláson csupán 27 ezred volt a lemaradása az élen záró Valtteri Bottas mögött. Charles Leclerc péntekje eközben nem alakult jól, a második tréningen először forgalomba került a lágy gumis körén, majd rontott, s ezt követően vissza sem tudott térni a pályára, miután a hűtéssel adódott problémája.
„Úgy hiszem, nagyon szoros csata vár ránk, a Mercedes és a Red Bull is meglehetősen közel van hozzánk, szóval érdekes lesz” – kezdte Leclerc az értékelést.
„A Red Bull ráadásul közelebb is van, mint arra számítottunk, de jó látni, hogy ennyire együtt vagyunk” – árulta el, és hozzá hasonlóan Vettel is nagy küzdelemre számít, miközben azt is elmondta: sok potenciál van még a kocsiban.
„Még el kell végeznünk néhány házi feladatot, a helyzet hasonló ahhoz, mint amit Bahreinben is láthattunk, ahol versenyképesnek tűntünk, azonban amíg bizonyos területeken erősek voltunk, addig másokon nem annyira, és ezeken kell dolgoznunk” – mondta a német.
„Egy kör nem ad teljes képet, de úgy tűnik, szombaton és vasárnap is nagyon szoros lesz a harc” – tette még hozzá Vettel, akit továbbra is favorizál csapaton belül a Ferrari.
A Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is azon versenyzők között volt, akik sokat szenvedtek az abroncsok működésre bírásával, amit jól mutatott, hogy a brit és a finn is megforgott a felvezető körén a második edzésen.
Azonban amíg Bottas össze tudott rakni egy remek kört a lágy keveréken, addig Hamilton szenvedett, és egyetlen kör után visszahajtott a bokszba. A Mercedesek új első szárnyvéglapjai ráadásul szabálytalanok is, így a gárdának cserélnie kell az elemet az időmérőig.
„Pénteken eléggé szenvedtem az autóban, így sok munka vár még ránk. Méghozzá leginkább az én oldalamon, mert úgy tűnt, Valtteri sokkal kényelmesebben érzi magát a kocsiban. Nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy erősebben térjünk vissza. Alapvetően megvan az autó tempója ahhoz, hogy az élen harcoljunk, azonban ehhez meg kell találnunk a helyes beállításokat” – magyarázta a címvédő.
„Jó látni, hogy ilyen közel vagyunk egymáshoz képest a Ferrarival és a Red Bull-lal. Mint ahogy arra számítottunk is, a Ferrari az egyenesekben továbbra is előnyben van, azonban összességében közel van egymáshoz a három élcsapat, és úgy gondolom, ez holnap sem lesz másként” – tekintett előre már az időmérőre.
Míg Hamilton egyelőre keresi a megfelelő beállításokat, Bottas 1:33.330-as idejével a leggyorsabbnak bizonyult a második gyakorláson.
„A Ferrari még mindig gyorsabbnak tűnik az egyenesekben, azonban a legtöbb kanyarban mi voltunk előnyben a második tréningen – hasonlította össze az SF91-est és a W10-est egymással. – Még javulhatunk bizonyos területeken, s tisztában vagyunk vele, hogy a többiek is keményen fognak dolgozni az autójukon. Szóval nem tehetünk mást, mint megvárjuk az időmérőt, hogy lássuk, ki mennyit lépett előre a másikhoz képest” – jelentette ki, majd azt is megosztotta, milyen tényező lehet még hatással az erősorrendre.
„Az előrejelzések szerint a következő két napban változik a szélirány, ami trükkössé teheti a helyzetet. Láttunk erre példát már Bahreinben is, szóval érdekes lesz figyelni, mi történik.”
Max Verstappen zárt a harmadik helyen a második szabadedzésen, és lemaradása úgy is 221 ezred volt, hogy egy nagyobb hibát elkövetett az utolsó kanyarban a gyors körén – anélkül akár az élre is állhatott volna. A holland ennek ellenére nem volt elégedett a péntekjével, leginkább a gumikkal akadt problémája.
„Eléggé gyengék ezek az abroncsok, főleg a lágyabb keverékek nagyon gyorsan koptak, így nem volt túl élvezetes a vezetés, mert leginkább a gumimenedzselésről szólt” – emelte ki, majd arról is beszélt, sikerült-e kiküszöbölniük a Bahreinben tapasztalt beállításbeli gondokat.
„Ez mindig kérdőjel, de elég magabiztos vagyok afelől, hogy megoldottuk a problémát. Már most jobbnak érződik, és ezt szerintem az eredmények is megmutatták” – mondta és a csapatfőnök, Christian Horner is összegezte a pénteken látottakat.
„Ha nincs Max megingása az utolsó kanyarban, akkor simán hozta volna azt a köridőt, amit Bottas és Vettel futott. Szóval biztos vagyok abban, hogy jó versenygéppel szállhatunk harcba ezen a hétvégén” – jelentette ki, azonban nem véli úgy, hogy egyszerű lenne megismételniük az egy évvel ezelőtti eredményt, amikor az akkor még a csapatnál versenyző Daniel Ricciardo győzött.
„Nagyszerű munkát végzett a Ferrari. Autói gyorsak az egyenesekben, miközben nem kis szárnyállással mennek, szóval jelenleg őket kell legyőzni. A teljesítményük még a Mercedeséhez képest is lenyűgöző” – dicsérte az olaszok konstrukcióját, majd arra is kitért, a Hondával már nekik is van-e időmérős motormódjuk.
„Előre fogunk lépni. Nem tudom, hogy a többi csapathoz képest ez mekkora javulást jelent, azonban ez olyan dolog, amin a Honda nagyon keményen dolgozott a téli szünetben. Határozottan több erőnk lesz a kvalifikáción, ami nagyon jó érzés, és ez csak még jobb lesz, ahogyan fejlesztjük a motort” – tette hozzá az osztrák.
A Kínai Nagydíj programja szombat hajnali 5 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.911 | átlag: 208.959 km/ó | 19 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.118 | 0.207 mp h. | 21 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.167 | 0.256 | 21 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.334 | 0.423 | 20 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.653 | 0.742 | 23 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:35.239 | 1.328 | 23 |
7. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:35.428 | 1.517 | 23 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:35.447 | 1.536 | 24 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:35.466 | 1.555 | 25 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:35.507 | 1.596 | 24 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.517 | 1.606 | 25 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:35.591 | 1.680 | 22 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:35.631 | 1.720 | 24 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:35.695 | 1.784 | 26 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.729 | 1.818 | 23 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:35.756 | 1.845 | 24 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:35.820 | 1.909 | 24 |
18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:36.847 | 2.936 | 27 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:37.619 | 3.708 | 29 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | 2 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.330 | átlag: 210.260 km/ó | 37 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.357 | 0.027 | 33 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.551 | 0.221 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.037 | 0.707 | 32 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:34.096 | 0.766 | 31 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:34.141 | 0.811 | 36 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.158 | 0.828 | 13 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:34.296 | 0.966 | 38 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:34.336 | 1.006 | 32 |
10. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:34.455 | 1.125 | 32 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.551 | 1.221 | 33 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:34.634 | 1.304 | 37 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:34.694 | 1.364 | 20 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:34.779 | 1.449 | 37 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:34.784 | 1.454 | 35 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:34.788 | 1.458 | 34 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:35.704 | 2.374 | 32 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.914 | 2.584 | 40 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:36.121 | 2.791 | 38 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:36.229 | 2.899 | 35 |