Lewis Hamilton magabiztosan uralta a Stájer GP-t, amelyen sikerült is megszereznie a győzelmet, illetve az azért járó 25 pontot. A hatszoros világbajnok szerette volna, ha egy egységgel többel távozhatna Ausztriából, ám a leggyorsabb körért járó pluszpontról le kellett mondania. Hamilton azonban így is elégedett a spielbergi verseny végkimenetelével.
„Hihetetlenül furcsa ez az év, de jó volt újra itt lenni és versenyezni, főleg ilyen teljesítménnyel – mondta a Mercedes pilótája. – A csapat remek munkát végzett a stratégiát illetően, utána pedig már csak rajtam múlt, hogy összerakjam a dolgokat, távol maradjak a kerékvetőktől, és célba érjek az autóval. A végén próbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de már negyven kör volt a közepes gumikban, szóval nem volt esélyem olyanokkal szemben, akik frissebb abroncsokon voltak.”
JÚLIUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:04.867 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:03.660 | |||
JÚLIUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: törölték | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:19.273 | |||
JÚLIUS 12., VASÁRNAP | |||
Verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja |
A negyedik pozícióból indulva, a csapattársa mögött 13 másodperccel, a második helyen ért célba Valtteri Bottas. A Mercedes finn versenyzője szerint többek között azért nem szállhatott harcba a győzelemért, mert nem alakult éppen a legfényesebben a szombati időmérője, ráadásul Hamilton sem adott neki lehetőséget a jobb eredményre mondjuk azzal, hogy hibázott volna.
„Lewis indult a pole-ból, és jól is kapta el a rajtot. Kontroll alatt tudta tartani a versenyt, és nem történtek olyan dolgok, mint a múlt hétvégén. Mivel a negyedik helyről indultam, számomra a mai nap a kármentésről szólt. Viszont sok pontot szereztem, amivel továbbra is vezetem az összetettet, szóval ez mégsem olyan rossz. A tegnapi napom nem alakult ideálisan, és ezért nem tudtam ma megszerezni a huszonöt pontot” – vélekedett Bottas.
Egészen a futam hajrájáig sikerült Max Verstappennek tartania a második helyet, de aztán hamar nyilvánvalóvá vált a számára is, hogy nem sok esélye lesz a mögötte érkező Bottasszal szemben. A finn el is vette tőle a pozíciót – bebiztosítva a Mercedes kettős győzelmét.
„Mindent megpróbáltam, de egyszerűen túl lassú volt – mondta a Red Bull teljesítményéről Verstappen. – Olyan keményen nyomtam, amennyire csak tudtam, és amikor Valtteri megpróbált megelőzni, megpróbáltam megnehezíteni a dolgát. Viszont tudtam, hogy úgyis meg fog előzni egy körrel később. Legalább ezt élveztem, mert a futam többi része elég unalmas volt. Jó volt a dobogón állni, de még sok dolgunk van.”
Lando Norris alig egy héttel azt követően, hogy az Osztrák Nagydíjon megszerezte élete első F1-es dobogós helyét – 3. lett –, a Stájer Nagydíjon ötödik helyen végzett, és úgy nyilatkozott: eddigi F1-es karrierjének egyik legjobb versenye volt a Red Bull Ringen futott idei második viadal.
„Nagyon élveztem az egészet, különösen az utolsó néhány kört, illetve a második etapot is nagyon bírtam. Az elsőt kevésbé, ott gyakorlatilag egy DRS-vonattá álltunk össze, és nem igazán tudtunk mit csinálni. Sokkal tovább tudtam a lágy gumikon menni, mint azt terveztük, végül egészen a negyvenötödik körig használhatóak voltak, és ez tökéletesen a kezünkre is játszott, amikor közepesekre váltottunk, mert sokkal jobb volt a tempóm, és a tapadásom, mint a körülöttem lévőknek” – fogalmazott Norris a futamot követően.
„Pérezzel a végén kis szerencsém volt az utolsó kanyarnál, de ezzel együtt is azt mondanám, hogy F1-es karrierem egyik legjobb versenye volt a mai. A versenyek tavaly nem igazán voltak az erősségeim, de a szünetben igyekeztem ezen a téren fejlődni. Várom a következő futamokat is, de ezzel együtt azt hiszem, hogy készen kell állnunk még nehezebb és keményebb hétvégékre” – mondta a 23. F1-es versenyén szereplő fiatal brit.
Sergio Pérezt a nap versenyzőjének választották, miután a 17. helyről rajtolva a 6. helyen végzett. Igaz, ha kicsit szerencsésebb, és nem fut bele egy héten belül másodszor is Alexander Albonba, előrébb is végezhetett volna. Néhány körrel a leintés előtt azonban találkozott a mexikói Racing Pointja a thaiföldi Red Bulljával, aminek következtében a rózsaszínű Mercedes első szárnya megsérült.
„Az autó nagyon jó volt, gyors volt, a stratégiánk remek volt, és közel álltunk a negyedik hely megszerzéséhez – mondta Pérez. – Igyekeztem Albont nyomás alatt tartani, és azt gondolom, nem volt más lehetőségem arra, hogy megelőzzem, mint ahol és amikor megpróbáltam. A kanyar kijáratánál alulkormányzott volt az autó, miközben gyorsult, aztán össze is tört az első szárnyam. Szerencsém volt, hogy csak egy helyet veszítettem emiatt, és végül sikerült a hatodikként beérnem.”
A rajt utáni körök a Ferrari miatt maradhatnak emlékezetesek, Charles Leclerc és Sebastian Vettel ugyanis rögtön a futam legelején összeütközött, ami mindkettőjük versenyének a végét jelentette. Bár Leclerc az eset után nyilvánosan bocsánatot kért Vetteltől, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem akar senkit sem vádolni az ütközésért, ahogyan a szigorú elbeszélgetést sem tartja indokoltnak a pilótákkal.
„Nem hiszem, hogy túl sokat kellene mondanom a versenyzőinknek. Fájdalmas így befejezni egy futamot, ráadásul csupán két kör után – ismerte be Binotto. – Ez volt ennek az amúgy is nagyon rossz hétvégének a lehető legrosszabb befejezése. Viszont úgy érzem, ez nem a megfelelő idő a felelősségre vonásra vagy a vádaskodásra, annak az ideje jött el, hogy összedolgozzunk. A gyárunkban megvannak a megfelelő embereink ahhoz, hogy fejlődjünk.”
Arról, hogy az esettel kapcsolatban mit mondtak a Ferrari versenyzői, itt olvashatnak!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.50.683 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 13.719 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 33.698 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 44.400 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:01.470 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:02.387 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:02.453 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:02.591 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
15. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | |||
Esteban Ocon | francia | Renault | 25 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 4 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK* | PONT | |
1. | Valtteri Bottas | 1 | 2 | 2 | – | 43 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 2 | – | 37 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 2 | 1 | 26 |
4. | Charles Leclerc | – | 1 | 1 | – | 18 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 2 | – | 16 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 1 | – | 15 |
7. | Carlos Sainz | – | – | 2 | 1 | 13 |
8. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 12 |
9. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 6 |
10. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
13. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 2 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | – | 1 |
15. | Sebastian Vettel | – | – | 1 | – | 1 |
*: LEGGYORSABB KÖRÖK |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 80 |
2. | McLaren-Renault | 39 |
3. | Red Bull-Honda | 27 |
4. | Racing Point-Mercedes | 22 |
5. | Ferrari | 19 |
6. | Renault | 8 |
7. | Alpha Tauri-Honda | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |