Hamilton megbüntették, de nem lehet csalódott (Fotó: AFP) |
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212 |
VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
A címvédő Lewis Hamilton csak a 14. rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását, míg legnagyobb ellenfele, Sebastian Vettel a pole pozíciót foglalhatta el Németországban. A brit azonban gyors ütemben kezdte meg a felzárkózást, ám az élen autózó német pozícióját egyáltalán nem veszélyeztette.
A megérkező eső viszont fordulatot hozott kettejük harcában, hiszen a ferraris hibázott a nedves aszfalton, és autóját végül a fal állította meg. Az eset miatt a pályára küldték a biztonsági autót, és mivel az első négyesből Hamilton kivételével mindenki kiállt, ezért a brit állt az élre.
Igaz, később kiderült, nem sokon múlt, hogy a címvédő is kereket cseréljen, ugyanis már a bokszutca felé tartott, amikor csapata rászólt, mégse jöjjön ki. A brit aztán a füvön hajtott át és tért vissza a nyomvonalra – az esetet bár a futam közben nem kezdték el vizsgálni, a leintést követően sportfelügyelők mégis beidézték a mercedesest
A bokszbejáratos incidens:
A brit végül megrovást kapott az eset miatt, így megtarthatja 66. futamgyőzelmét és 17 pontos előnyét a vb-összetettben.
A hivatalos indoklás:
Az FIA közleménye alapján három faktor játszott abban szerepet, hogy Hamilton nem kapott komolyabb büntetést. Egyrészről a versenyző és a csapata is beismerte a hibát, miközben a két fél közötti kommunikáció sem volt egyértelmű. Másrészről az eset a biztonsági autós fázis alatt történt, harmadrészt pedig a brit nem veszélyeztette a versenyzőtársait sem.
A Német Nagydíj végeredménye így nem változott.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.290 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | +4.535 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | +6.732 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | +7.654 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | +26.609 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | +28.871 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | +30.556 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | +31.750 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | +32.362 |
10. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | +34.197 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | +34.919 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | +43.069 |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | +46.617 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
15. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | +1 kör |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | |||
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 53 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 51 | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 51 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 27 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 8 | 10 | 188 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 6 | 10 | 171 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 7 | 9 | 131 |
4. | Valtteri Bottas | - | 5 | 9 | 122 |
5. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 7 | 106 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 8 | 105 |
7. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | 52 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 7 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | 39 |
10. | Sergio Pérez | - | 1 | 4 | 30 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 6 | 29 |
12. | Carlos Sainz | - | - | 7 | 28 |
13. | Romain Grosjean | - | - | 2 | 20 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 3 | 18 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | - | - | 3 | 5 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | 4 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | - | 0 |
1. | Mercedes | 310 |
2. | Ferrari | 302 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 211 |
4. | Renault | 80 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | Haas-Ferrari | 59 |
7. | McLaren-Renault | 48 |
8. | Toro Rosso-Honda | 20 |
9. | Sauber-Ferrari | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |