Az Indiai Nagydíj második, helyi idő szerint 13 órakor kezdődő edzésére 30 fokosra melegedett a levegő Újdelhiben, az aszfalt pedig 38 fokos volt a tréning elején. A látási körülményeket a tavaly is megtapasztalt sűrű szmog rontotta.
Elsőként Kobajasi hagyta el a boxutcát. A Saubernél a japán mellett a délutáni edzésen már Pérez készülődött azok után, hogy az első másfél órában Esteban Gutiérrez, a svájciak tartalékpilótája körözött. A fiatal mexikóinak Pérez hétközi betegsége alatt megígérték, hogy lehetőséget kap, és bár honfitársa felgyógyult, már nem változtattak. Egyébként sem ártott Gutiérreznek, hogy a jövő évi esetleges versenyszerződése előtt gyakoroljon kicsit.
Az első mért kör Vergne-é volt, 1:37.147-tel nyitott, tíz másodperccel gyengébb idővel, mint amilyennel Vettel az első edzést az élen zárta. A másik francia, Grosjean 1:30.201-gyel átvette a vezetést a Lotusszal.
Az edzés hatodik percében a két Ferrarin kívül mindenki a pályán volt már. Grosjean 1:29.794-re javított, miközben Vettel a legjobb első szektorral kezdett, de csak a 14. helyre jött be. Ricciardo állt az élre 1:29.5-tel. Vettel másodikra a biztató első két részideje után forgalomba keveredett, és nem javított az eredményén.
Csapattársa, Webber viszont 1:28.847-tel átvette a vezetést. Az edzés 11. percében Button, majd Vettel került az élre, a német eredménye 1:28.064 volt.
Ekkor a két Ferrari is elhagyta a boxutcát, Alonso az élre is ugrott 1:27.785-ös körével.
A Red Bullról nyugtalanító hírek láttak napvilágot: a Renault-nak ugyanis fogynak a tavaly gyártott generátorai, amelyeket azért vettek elő, mert az idei megbízhatatlansága miatt Vettel Valenciában és Monzában is kiesett a versenyről. Ha minden igaz, az Amerikai Nagydíjra elfogynak a tavalyi generátorok, az ideiekről meg még mindig nem derült ki, miért mentek tönkre.
Alonso 1:27.772-re javított, ám Hamilton egy századdal nála is jobbat ment – ám még ezzel is elmaradt Vettel első edzésen elért idejétől (1:27.619). Alonso viszont már jobbat ment, 1:27.402 perces eredménye biztató volt.
SZOMBAT |
7.30–8.30: 3. szabadedzés |
10.30–11.30: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Az ötödik helyen álló Massa közben megcsúszott a pályán, és mázlija volt, hogy az első légterelőjét nem vitte le egy hirdetőtábla. Így néhány mély sóhaj után folytatni tudta. Grosjean is hibázott, keresztbe állt a pályán, mielőtt újra egyenesbe tudta rakni a Lotust. Bruno Senna sem maradt ki a sorból, ő is megpörgette a Williamst.
Miután a tavalyi edzést néhány, a pályára rohanó kutya miatt meg kellett szakítani, a szervezők az idén különleges biztonsági rendszert fejlesztettek ki a négylábúak távol tartására: ultraszonikus hullámokkal igyekeztek ellehetetleníteni a kutyák közeledését – ám végül ezt a rendszert az állatvédők ellenzése miatt nem vetik be. A szervezők egyébként is bíznak benne, hogy mivel az idén már nem voltak munkások, akik megosztották volna ételeiket a kóbor kutyákkal, elszoktak a pálya mellől az ebek.
Vettel 1:27.256-tal visszavette a vezetést.
A nap másik sztorija, hogy Bernie Ecclestone-tól 400 millió dolláros kártérítést követel a német BayernLB bank, amely ekkora kárt szenvedett az F1 gazdasági jogainak 2005-ös eladásakor. Ecclestone fizetni nem akar, de a német börtönökbe sem vágyik.
Petrov és Ricciardo a lágy gumikra váltott, az ausztrál feljött a 7. helyre. Räikkönen is tett egy próbát a sárga feliratú abroncsokkal, 25 százados hátránnyal feljött a 3. helyre. Grosjean több mint másfél percet javított a kemény gumis idején, és a 2. helyre ugrott előre.
A pálya adatai:
Tavalyi verseny: |
Button kemény keverékű abroncsokon jött ki az újabb menetre, míg Vettel első kerékfelfüggesztését a Red Bull garázsában szerelték. Räikkönen egy lazább kör után ismét belehúzott, és 1:27.030-val élre állt.
A tréning derekán Alonso és Massa Ferrarijára is felkerültek a lágy gumik. Alonso Grosjean mögött, a 4. helyen ragadt velük, Massa pedig újra kicsúszott a bukótérbe. Rosberg ugyanakkor a Mercedesszel 1:27.022-vel az élre került.
Alonso másodikra 71 ezredre megközelítette Rosberget, ezzel harmadiknak jött fel. 36 perc maradt hátra.
Vettel 1:26.921-es kört futott a lágy gumikon, s az élre állt velük. Az első négy továbbra is 109 ezreden belül volt. Hamilton 4 tizeddel, Button egy másodperccel maradt el a némettől a lágy gumikon.
Vettelt Alonso és Webber is megelőzte, mielőtt a német 1:26.221-gyel visszavágott. A szoros élmezőny illúziója pillanatok alatt elillant, Vettelhez képest csak Webber volt fél másodpercen belül, Alonso a 3. helyen hat, Rosberg a negyediken 8 tizedre volt a vb-éllovastól.
Massa a megpördüléseit az autó rossz egyensúlyának beállítására fogta, a szerelőgárda nekiesett a Ferrarinak, így a brazil az edzés utolsó fél óráját a pilótafülkén kívül kezdte meg, miközben a többiek teletankolt autóval tértek vissza a pályára, hogy a verseny első részének szimulációjába fogjanak a lágy gumikon. A csapat a Twitteren közölte, a lágy és a kemény keverékű gumijai is súlyosan károsodtak a megcsúszásai során, így nem is nagyon lenne értelme kimennie.
A többiek viszont hosszas körözésbe kezdtek, hogy a menet során a lehető legtöbb adatot összegyűjtve felkészíthessék az autót a vasárnapi versenyre, amely magyar idő szerint 10.30-kor kezdődik. Ugyanúgy, mint szombaton az időmérő – Indiában a kvalifikáció egy órával korábban lesz, de nálunk a vasárnap hajnali óraátállítás miatt mindkét esemény 10.30-ra esik.
A Red Bull nemcsak sebességben, hanem kiegyensúlyozottságban is a többiek előtt járt, igaz, ezen a téren Alonso és Hamilton lemaradása nem volt olyan jelentős.
Karthikeyan edzése is idő előtt véget ért, az indiai autóját hidraulikai hiba miatt a boxban javították.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.221 | átlag: 213.984 km/ó | 35 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.339 | 0.118 mp h. | 33 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.820 | 0.599 | 34 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.022 | 0.801 | 38 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:27.030 | 0.809 | 40 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.131 | 0.910 | 38 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.182 | 0.961 | 24 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:27.233 | 1.012 | 37 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:27.397 | 1.176 | 36 |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:27.738 | 1.517 | 36 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:28.004 | 1.783 | 32 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:28.178 | 1.957 | 39 |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:28.222 | 2.001 | 37 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.239 | 2.018 | 37 |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:28.296 | 2.075 | 23 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.455 | 2.234 | 40 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:28.596 | 2.375 | 38 |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:29.167 | 2.946 | 35 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:29.320 | 3.099 | 43 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:29.606 | 3.385 | 22 |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:30.950 | 4.729 | 37 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:31.113 | 4.892 | 35 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:31.372 | 5.151 | 20 |
24. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:31.493 | 5.272 | 31 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |