Illúzió maradt a szoros élcsoport Indiában

Vágólapra másolva!
2012.10.26. 10:23
null
Sebastian Vettel az idén is verhetetlennek tűnik Indiában (Fotó: Reuters)
Címkék
Egészen Sebastian Vettel lágy gumis gyors köréig úgy tűnt, szoros lehet az Indiai Nagydíj második szabadedzésének élcsoportja: a McLaren, a Ferrari, a Lotus és a Mercedes pilótái is közel voltak Vettelhez és a másik Red Bull-Renault-val száguldó Mark Webberhez. Ám a német és az ausztrál a második lágy gumis gyors körét megnyomta, és – egyelőre – szertefoszlott a kiélezett versengés illúziója. Pénteken bebizonyosodott, hogy a Red Bull Indiában is a riválisai előtt jár.

Az Indiai Nagydíj második, helyi idő szerint 13 órakor kezdődő edzésére 30 fokosra melegedett a levegő Újdelhiben, az aszfalt pedig 38 fokos volt a tréning elején. A látási körülményeket a tavaly is megtapasztalt sűrű szmog rontotta.

Elsőként Kobajasi hagyta el a boxutcát. A Saubernél a japán mellett a délutáni edzésen már Pérez készülődött azok után, hogy az első másfél órában Esteban Gutiérrez, a svájciak tartalékpilótája körözött. A fiatal mexikóinak Pérez hétközi betegsége alatt megígérték, hogy lehetőséget kap, és bár honfitársa felgyógyult, már nem változtattak. Egyébként sem ártott Gutiérreznek, hogy a jövő évi esetleges versenyszerződése előtt gyakoroljon kicsit.

A pályáról ide kattintva olvashat
A pályáról ide kattintva olvashat

Az első mért kör Vergne-é volt, 1:37.147-tel nyitott, tíz másodperccel gyengébb idővel, mint amilyennel Vettel az első edzést az élen zárta. A másik francia, Grosjean 1:30.201-gyel átvette a vezetést a Lotusszal.

Az edzés hatodik percében a két Ferrarin kívül mindenki a pályán volt már. Grosjean 1:29.794-re javított, miközben Vettel a legjobb első szektorral kezdett, de csak a 14. helyre jött be. Ricciardo állt az élre 1:29.5-tel. Vettel másodikra a biztató első két részideje után forgalomba keveredett, és nem javított az eredményén.

Csapattársa, Webber viszont 1:28.847-tel átvette a vezetést. Az edzés 11. percében Button, majd Vettel került az élre, a német eredménye 1:28.064 volt.

Ekkor a két Ferrari is elhagyta a boxutcát, Alonso az élre is ugrott 1:27.785-ös körével.

A Red Bullról nyugtalanító hírek láttak napvilágot: a Renault-nak ugyanis fogynak a tavaly gyártott generátorai, amelyeket azért vettek elő, mert az idei megbízhatatlansága miatt Vettel Valenciában és Monzában is kiesett a versenyről. Ha minden igaz, az Amerikai Nagydíjra elfogynak a tavalyi generátorok, az ideiekről meg még mindig nem derült ki, miért mentek tönkre.

Alonso 1:27.772-re javított, ám Hamilton egy századdal nála is jobbat ment – ám még ezzel is elmaradt Vettel első edzésen elért idejétől (1:27.619). Alonso viszont már jobbat ment, 1:27.402 perces eredménye biztató volt.

2. INDIAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
7.30–8.30: 3. szabadedzés
10.30–11.30: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.30: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Az ötödik helyen álló Massa közben megcsúszott a pályán, és mázlija volt, hogy az első légterelőjét nem vitte le egy hirdetőtábla. Így néhány mély sóhaj után folytatni tudta. Grosjean is hibázott, keresztbe állt a pályán, mielőtt újra egyenesbe tudta rakni a Lotust. Bruno Senna sem maradt ki a sorból, ő is megpörgette a Williamst.

Miután a tavalyi edzést néhány, a pályára rohanó kutya miatt meg kellett szakítani, a szervezők az idén különleges biztonsági rendszert fejlesztettek ki a négylábúak távol tartására: ultraszonikus hullámokkal igyekeztek ellehetetleníteni a kutyák közeledését – ám végül ezt a rendszert az állatvédők ellenzése miatt nem vetik be. A szervezők egyébként is bíznak benne, hogy mivel az idén már nem voltak munkások, akik megosztották volna ételeiket a kóbor kutyákkal, elszoktak a pálya mellől az ebek.

Vettel 1:27.256-tal visszavette a vezetést.

A nap másik sztorija, hogy Bernie Ecclestone-tól 400 millió dolláros kártérítést követel a német BayernLB bank, amely ekkora kárt szenvedett az F1 gazdasági jogainak 2005-ös eladásakor. Ecclestone fizetni nem akar, de a német börtönökbe sem vágyik.

Petrov és Ricciardo a lágy gumikra váltott, az ausztrál feljött a 7. helyre. Räikkönen is tett egy próbát a sárga feliratú abroncsokkal, 25 százados hátránnyal feljött a 3. helyre. Grosjean több mint másfél percet javított a kemény gumis idején, és a 2. helyre ugrott előre.

BUDDH INTERNATIONAL CIRCUIT

A pálya adatai:
Hossza: 5.137 km
Teljes versenytáv: 60 kör (308.2 km)
Körrekord: 1:27.249 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

 

Tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:24.178; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:30:35.002; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:27.249; Red Bull)

Button kemény keverékű abroncsokon jött ki az újabb menetre, míg Vettel első kerékfelfüggesztését a Red Bull garázsában szerelték. Räikkönen egy lazább kör után ismét belehúzott, és 1:27.030-val élre állt.

A tréning derekán Alonso és Massa Ferrarijára is felkerültek a lágy gumik. Alonso Grosjean mögött, a 4. helyen ragadt velük, Massa pedig újra kicsúszott a bukótérbe. Rosberg ugyanakkor a Mercedesszel 1:27.022-vel az élre került.

Alonso másodikra 71 ezredre megközelítette Rosberget, ezzel harmadiknak jött fel. 36 perc maradt hátra.

Vettel 1:26.921-es kört futott a lágy gumikon, s az élre állt velük. Az első négy továbbra is 109 ezreden belül volt. Hamilton 4 tizeddel, Button egy másodperccel maradt el a némettől a lágy gumikon.

Vettelt Alonso és Webber is megelőzte, mielőtt a német 1:26.221-gyel visszavágott. A szoros élmezőny illúziója pillanatok alatt elillant, Vettelhez képest csak Webber volt fél másodpercen belül, Alonso a 3. helyen hat, Rosberg a negyediken 8 tizedre volt a vb-éllovastól.

Massa a megpördüléseit az autó rossz egyensúlyának beállítására fogta, a szerelőgárda nekiesett a Ferrarinak, így a brazil az edzés utolsó fél óráját a pilótafülkén kívül kezdte meg, miközben a többiek teletankolt autóval tértek vissza a pályára, hogy a verseny első részének szimulációjába fogjanak a lágy gumikon. A csapat a Twitteren közölte, a lágy és a kemény keverékű gumijai is súlyosan károsodtak a megcsúszásai során, így nem is nagyon lenne értelme kimennie.

A többiek viszont hosszas körözésbe kezdtek, hogy a menet során a lehető legtöbb adatot összegyűjtve felkészíthessék az autót a vasárnapi versenyre, amely magyar idő szerint 10.30-kor kezdődik. Ugyanúgy, mint szombaton az időmérő – Indiában a kvalifikáció egy órával korábban lesz, de nálunk a vasárnap hajnali óraátállítás miatt mindkét esemény 10.30-ra esik.

A Red Bull nemcsak sebességben, hanem kiegyensúlyozottságban is a többiek előtt járt, igaz, ezen a téren Alonso és Hamilton lemaradása nem volt olyan jelentős.

Karthikeyan edzése is idő előtt véget ért, az indiai autóját hidraulikai hiba miatt a boxban javították.

INDIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.221 átlag: 213.984 km/ó 35 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.339 0.118 mp h. 33
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.820 0.599 34
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.022 0.801 38
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:27.030 0.809 40
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:27.131 0.910 38
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.182 0.961 24
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:27.233 1.012 37
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:27.397 1.176 36
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:27.738 1.517 36
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:28.004 1.783 32
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:28.178 1.957 39
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:28.222 2.001 37
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:28.239 2.018 37
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.296 2.075 23
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.455 2.234 40
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:28.596 2.375 38
18. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:29.167 2.946 35
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:29.320 3.099 43
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:29.606 3.385 22
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:30.950 4.729 37
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:31.113 4.892 35
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:31.372 5.151 20
24. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:31.493 5.272 31

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 7 13 215
2. Fernando Alonso 3 9 14 209
3. Kimi Räikkönen 6 15 167
4. Lewis Hamilton 3 6 12 153
5. Mark Webber 2 3 13 152
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 8 88
9. Felipe Massa 1 10 81
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Nico Hülkenberg 8 45
13. Paul di Resta 8 44
14. Michael Schumacher 1 7 43
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 5 9
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 367
2. Ferrari 290
3. McLaren-Mercedes 284
4. Lotus-Renault 255
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 89
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 21

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik