Sebastian Vettel a 3. Indiai Nagydíjon megszerezte harmadik indiai pole pozícióját, és tökéletes helyzetbe került a vasárnapi futam előtt. A negyedik világbajnoki címéhez az ötödik helyezés is elég lenne, de ennél egyértelműen több van a futamában.
Az egyetlen, ami veszélyben forog Vettel számára, a százszázalékos mérlege az Indiai Nagydíj élen befejezett körei tekintetében, hiszen amíg ő és a rajtrácson mögé kerülő Mercedes-pilóták a lágy gumikon rajtolnak, a negyedik rajtkockát megszerző Mark Webber a közepesen keményeken indul, és sokkal tovább marad kint a pályán a rajt után, így várhatóan az élre fog állni csapattársa boxkiállását követően.
Hogy melyik valójában a jobb stratégia, az majd a versenyen derül ki, de Webberen kívül így gondolkodott Fernando Alonso és a két McLaren-pilóta is, ők is biztosan a közepesen keményen rajtolnak.
Kimi Räikkönen a 6. helyről lágyakon indul, míg csapattársa, Romain Grosjean a 17. rajtkockába szorult, miután ezúttal nem jött be az a nagyon magabiztos húzás, hogy az első szakaszból a keményebb keveréken futott körével is továbbjut majd. Az előző futamokon sikerrel járt, most viszont túl gyorsak voltak a riválisok a lágy gumikon. Még Jules Bianchi Marussiája is négy tizedre megközelítette a Lotust.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.119 | átlag: 219.332 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.871 | 0.752 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.941 | 0.822 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.047 | 0.928 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.201 | 1.082 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:25.248 | 1.129 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:25.334 | 1.215 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.826 | 1.707 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:26.153 | 2.034 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.487 | 2.368 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.519 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.711 | |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:25.740 | |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.798 | |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:26.134 | |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.336 | |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.577 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.842 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:26.970 | |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:27.105 | |
21. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:27.487 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:28.138 |
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Alonso elfékezte magát az utolsó kanyarban.
Hamilton a 3. helyre jött fel, Massa ötödik lett Webber mögött, aztán Räikkönen, Hülkenberg, Alonso, Pérez és Button következett.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Vettel még mindig megállíthatatlan Indiában (is) |
2. szabadedzés: A Red Bull nem tervezi, hogy esélyt adjon riválisainak |
Reakciók: Árad a dominancia Vettelből - csak Webber győzheti le? |
SZOMBAT |
2. szabadedzés: A Red Bull a 40 perces edzésen is verhetetlen volt |
VASÁRNAP |
10.30: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években. |
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok várható mindhárom napon. |
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha… …Alonso nem végez az első két hely valamelyikén. ...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb. ...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb. |
11.30: Rosberg a lágyakon 1:24.8-cal feljött a második helyre.
A végére Webber újra a keményebb gumikon jött ki, akárcsak Alonso. A két McLaren döntött még a kemények mellett.
11.28: Räikkönen a lágy gumikon 1:25.248-at ment, Webber mögé jött be.
11.26: Rosberg a lágyakon indult el, a McLaren pilótái lágyakon száguldottak.
A többiek nem fejezték be mért körüket, mindenki kivárt inkább.
11.25: Vettel 1:24.119-cel az élre állt. Webber 1:25.215-tel a második a keményeken.
Alonso 1:25.826-tal kezdett, Webber az első körében még lazított. Massa, Hülkenberg és Raikkönen maradt a boxban. Vettel autójában a hatodik és hetedik fokozatban elsötétült a műszerfal.
11.21: Vettel lágyakon eredt utánuk. Neki két készlet friss abroncsa maradt a lágyakból, az egyiket most kezdte meg.
11.20: Webber és Alonso közepesen kemény gumikon hagyta el a boxutcát.
A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren párosa, valamint Räikkönen és Hülkenberg készült az első tíz.
2. SZAKASZ
A 11. helytől lefelé Ricciardo, Di Resta, Sutil, Vergne, Bottas, Gutiérrez sorrend alakult ki.
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Button | 1:25.574 | 1. | Vettel | 1:24.568 |
2. | Webber | 1:25.665 | 2. | Alonso | 1:24.885 |
3. | Ricciardo | 1:25.673 | 3. | Webber | 1:25.097 |
4. | Massa | 1:25.793 | 4. | Räikkönen | 1:25.191 |
5. | Hamilton | 1:25.802 | 5. | Hamilton | 1:25.259 |
6. | Räikkönen | 1:25.819 | 6. | Rosberg | 1:25.304 |
7. | Rosberg | 1:25.833 | 7. | Hülkenberg | 1:25.339 |
8. | Hülkenberg | 1:25.883 | 8. | Pérez | 1:25.365 |
9. | Di Resta | 1:25.908 | 9. | Massa | 1:25.389 |
10. | Alonso | 1:25.934 | 10. | Button | 1:25.458 |
11. | Vettel | 1:25.943 | 11. | Ricciardo | 1:25.519 |
12. | Gutiérrez | 1:26.057 | 12. | Di Resta | 1:25.711 |
13. | Pérez | 1:26.107 | 13. | Sutil | 1:25.740 |
14. | Vergne | 1:26.155 | 14. | Vergne | 1:25.798 |
15. | Sutil | 1:26.164 | 15. | Bottas | 1:26.134 |
16. | Bottas | 1:26.178 | 16. | Gutiérrez | 1:26.336 |
17. | Grosjean | 1:26.577 | |||
18. | Maldonado | 1:26.842 | |||
19. | Bianchi | 1:26.970 | |||
20. | Van der Garde | 1:27.105 | |||
21. | Pic | 1:27.487 | |||
22. | Chilton | 1:28.138 |
11.13: végül az utóbbi hetekben megszokott trendnek megfelelően Hülkenberg jutott még a harmadik szakaszba, méghozzá a 7. helyen.
A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren párosa, valamint Räikkönen biztonságban volt, egy hely még kiadó a tízben.
11.11: Alonso három tizedre megközelítette Vettelt, feljött a 2. helyre.
Räikkönen feljött a 3. helyre.
Webbert elküldték még egy gyors körre, az a kitérő ugyanis félő, hogy büntetést von maga után, hiszen Vettelét leszámítva a nap leggyorsabb szektora lett.
11.09: Vettel 1:24.568-cal megelőzte csapattársát.
11.08: Webber a pálya melletti bukóteret is bőven kihasználva 1:25.097-tel az élre állt.
11.06: Button bejött a második helyre a két Mercedes közé.
A két Mercedes és a két Ferrari mögött Di Resta, Vergne és Bottas állt, Webber hat perccel a vége előtt jött ki, Vettel is csatlakozott hozzá – a címvédő értelemszerűen friss lágy abroncsokon.
11.03: Rosberg 1:25.337-tel az élre állt, Hamilton alig maradt el tőle.
Massa feljött a 2. helyre, a két Red Bull a boxban maradt.
11.01: Räikkönen 1:26.279-et ment, Alonso 1:25.546-tal megelőzte.
A két Toro Rosso a többiektől eltérően friss lágy gumikon jött ki.
Vettel 11. helyezése az első szakaszban elriaszthatja a Red Bullt attól, hogy a harmadik szakaszban a keményebb gumikat használja.
10.58: Räikkönen ment ki elsőként a pályára. Alonso ment utána. Mindenki a lágyakat használta.
Alonso autójában elromlott az a síp, amely jelzi a spanyolnak, mikor kell váltani. Nagy sürgés-forgás volt a Ferrari körül.
1. SZAKASZ
Grosjean mérnöke a rádión: „Ezt masszívan elb..tuk, 17. hely." Grosjean: „Ilyen nincs!"
A 17. helytől lefelé Grosjean, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton sorrend alakult ki. A szakaszt Button nyerte meg 1:25.574-gyel. Vettel a 11. lett.
A francia már versenyek óta kockáztatott ezzel a stratégiával, de eddig mindig tovább tudott jutni a keményebb gumikon – most melléfogott a Lotus.
Bottas javított, Massa csúszott hátra, a ferraris is feljött, és a boxban lévő Grosjean esett ki. Csúnyán eltaktikázta a Lotus.
10.50: Van der Garde megelőzte a két Williamst, Vergne kimenekült a veszélyzónából.
Räikkönen a lágy gumikon 1:25.802-vel az élre ugrott, majd Webber vette át a vezetést 1:25.665-tel.
10.48: Di Resta Vergne elől az első helyre menekült 1:25.908-cal.
Továbbra is Vergne és Maldonado volt kieső helyen. Lassan az összes autóra felkerültek a lágy gumik – Vettelére és Grosjeanéra nem.
10.46: Webber a lágyakon a harmadik helyre jött be.
10.45: Alonso 1:25.934-gyel az élre állt. Vettel a 9 ezreddel elmaradt tőle a közepes keveréken.
Webber is a lágy gumikon jött ki, ez alátámasztja a közepesen kemény gyors körös elméletet a 3. szakaszra.
Alonso lágy gumikon hagyta el a depót. Vergne és Maldonado volt a veszélyes zónában.
10.43: Gutiérrez már lágy abroncsokon ment, a abszolút legjobb szektoridőkkel 1:26.057-tel az élre állt.
Räikkönen feljött a 2. helyre, Alonso és a két Red Bull 8 perccel a vége előtt még a boxban volt.
10.39: Pérez 1:26.533-mal az élre ugrott. Rosberg szinte azonnal visszavette az első helyet 1:26.252-vel.
A két Williams viszont mögöttük maradt, pedig Bottas a középső szektorban abszolút csúcsot futott.
A Marussiák és a Caterhamek lágy gumikon érkeztek, de ezekkel is a többiek mögött maradtak.
10.36: Rosberg 1:26.622-vel átvette a vezetést. Hamilton az első körével bejött másodiknak.
10.35: Hülkenberg végül 31 ezreddel elmaradt csapattársától.
Rosberg lassú mért körel kezdett, Hülkenberg viszont gyorson volt.
10.33: 1:27.529-cel kezdett Gutiérrez.
Többen követték a Sauber pilótáját.
10.30: Gutierrez ment ki elsőként a pályára. A mexikói a közepesen kemény gumikat használja.
A FOM-közvetítés rendezője a Dél-Koreában látott technikát alkalmazva közeli képeket mutat a szurkolókról, hogy ne lehessen látni, mennyi üres szék van a lelátókon.
10.27: az aszfalt 39 fokos, a kérdés a szokásos: melyik két pilóta esik ki az első szakaszban a Caterham és a Marussia párosa között?
Senki sem hozott magával büntetést az időmérő edzésre.
10.25: hézagos lelátók, szmog, 30 fok, szélcsend – minden adott az Indiai Nagydíj időmérőjének megkezdéséhez.
A Red Bull egyes szakértők szerint megtehetné,. hogy az időmérő harmadik szakaszában közepesen kemény gumikat használ, ezzel ugyan a pole pozíciót vagy akár az első rajtsort is elbukja, de kedvező helyzetbe kerül a versenyen, hiszen amint a lágy gumisok kiállnak a boxba, faképnél hagyja a mezőnyt, és csak a verseny legvégén, hatalmas előnye birtokában áll ki a lágy abroncsokért. Érdekes elmélet (mondhatni, az ehhez hasonlókkal lehet izgalmasan tartani egy Indiai Nagydíjat), de érdemes-e kockáztatni az esetleges biztonsági autós időszakkal?
DRS-ZÓNA
Indiában két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a négyes kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.