A július elején újrainduló Formula–1-es idény előtt a sportág vezetői leszögezték, hogy akkor sem fogják félbeszakítani a csonka idényt, ha néhányan elkapják a koronavírust. Chase Carey, az F1 igazgatója elmondta, ha a pilóták közül betegszik meg valaki, a csapatának a tartalék pilótát kell beültetnie helyette az autóba.
Az Autosport magazin összegyűjtötte, melyik istálló kire számíthat, ha valamelyik versenyzőjének pozitív lesz a koronavírustesztje.
Persze szögezzük le, minimális az esély arra, hogy bárkinek be kell ugornia emiatt.
A Mercedes első számú tartalékja a belga Stoffel Vandoorne, aki azonnal bevethető volna, ha a szükség úgy hozná. A világbajnok alakulat fejlesztő pilótája Esteban Gutiérrez, de mivel az 59 F1-es futamot maga mögött tudó mexikói 2016 óta nem indult a Formula–1-ben, neki a szuperlicenchez szüksége lenne egy tesztre, amelyen legalább 300 kilométert megtesz.
A Mercedes hivatalos partnereként a Racing Point is számíthat Vandoornéra, illetve ha a gyári csapatnál munka adódna a belga számára, akkorGutiérrezre.
A McLaren tavaly Szergej Szirotkint alkalmazta tartalékként, de mivel a wokingi team 2021-re motorszállítói szerződést kötött a Mercedesszel, az idén már szintén számíthat a Vandoorne, Gutiérrez párosra – viszont a Mercedes és a Racing Point mögött csak a harmadik a sorban. Ugyanakkor az Autosport itt megjegyzi, hogy az istállónak továbbra is jó a viszonya Fernando Alonsóval, aki szükség esetén beugorhat az istállóhoz.
A Red Bull helyzete roppant egyszerű, Max Verstappen vagy Alexander Albon esetleges megbetegedése esetén a B-csapattól hívnák fel Pierre Gaslyt vagy Danyiil Kvjatot.
A Toro Rossóból átalakuló Alpha Taurinál üresedés esetén Sérgio Sette Camara az első számú jelölt, ám a brazil a japán Super Formula-bajnokságban versenyez, és problémás lehet számára az utazgatás. Ez esetben a Formula E-ben mind ez idáig aktív Sébastien Buemiszállhat be, ő ugyanis azóta is szerződésben áll az osztrák istállóval.
A Ferrarinál hasonló a helyzet, szükség esetén Antonio Giovinazzi ugrik be az Alfa Romeótól.
Az Alfa Romeo tartalék pilótája Robert Kubica, így ő az első számú pótmegoldás, de végszükség esetén Marcus Ericsson is készen áll.
A Renault két hivatalos tartalék pilótája a kínai Csou Kuan-jü és a dán Christian Lundgaard, csakhogy egyiküknek sincs szuperlicence. Cyril Abiteboul csapatfőnök az Autosportnak nem tudott jobbat mondani, mint hogy majd kitalálnak valamit, de kézenfekvőnek tűnik Nico Hülkenberg vagy Szergej Szirotkin bevetése, tavaly még mindketten szerződésben álltak a francia vállalattal.
A Haas két alkalmas tartalék versenyzőre is számíthat Louis Delétraz és Pietro Fittipaldi személyében, míg a Williams Jack Aitkent nevezte meg harmadik számú pilótájának.