Valtteri Bottas karrierje hetedik pole pozícióját szerezte meg a Kínai Nagydíj időmérőjén, míg Lewis Hamilton a második helyet szerezte meg, így a Mercedes párosa várhatta az első rajtsorból a piros lámpák kialvását a Formula–1-es világbajnokság 1000. versenyén.
ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330 | |||
ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:32.830 | |||
Időmérő: 1: Bottas 1:31.547 | |||
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Vettel | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A történelmi futam felvezető körén is volt már történés: az ötödik rajtkockát megszerző Max Verstappen megpördült, mint ahogyan a Williams lengyel pilótája, Robert Kubica is.
Bottas nem tudta megtartani a vezetést, Hamilton azonnal elment mellette, és a mezőny élére állt. A Mercedeshez hasonlóan a Ferrarinál is pozíciócsere történt: Charles Leclerc lestartolta márkatársát, Sebastian Vettelt, és besorolt az „ezüstnyilak" mögé.
Bár a mezőny eleje simán eljött, hátrébb történt némi kakaskodás: Carlos Sainz Jr. először eltalálta Lando Norrist, majd Danyiil Kvjatot is, utóbbi pedig megröptette a McLaren britjét. Sainznál a első szárnyat kellett cserélni, Norris padlólemeze sérült, míg az orosz bokszutca áthajtásos büntetést kapott. Az eset miatt rövid ideig biztonsági autós szakasz is érvénybe lépett.
A tizedik körben aztán jött a csapatutasítás a Ferrarinál, amely gárda csapatfőnöke még pénteken elmondta az 50-50 százalékos esetekben Vettelt fogják favorizálni. A olaszok pedig úgy tűnik, ilyen helyzetnek látták Vettel közeledését Leclerc-re. A monacóit először arra szólították fel, gyorsuljon, különben el kell engednie márkatársát. Bár Leclerc emelt a tempón, érkezett az újabb utasítás: engedje el Vettelt, a monacói pedig ezúttal szót fogadott – Vettel vette át a harmadik helyet.
A német azonban folyamatosan hibázgatott, és a két Ferrari ahelyett, hogy közeledett volna a Mercedesekre, inkább még jobban leszakadt, Leclerc pedig többször jelezte, sok időt veszít a négyszeres világbajnok mögött, és gyorsabb is tudna lenni. A németre rá is szóltak, gyorsuljon, ám újabb helycsere nem történt.
Ráadásul miután az élmezőnyből Verstappen elsőként – a 18. körben – kereket cserélt, a maranellói gárda Vettelt hívta ki előbb, így a német a holland előtt tudott maradni. Leclerc első etapját eközben próbálták megnyújtani, viszont a monacói csak 4 körrel maradt kint tovább, mint csapattársa, és a maga kiállása után Vettel és Verstappen mögött az ötödik helyen tért vissza a pályára.
Igaz, Leclerc ugyanabban a körben cserélt, mint az élen álló Hamilton – az élmezőnyből így a brit és a monacói húzta a legtovább. A 36. körben aztán a Red Bull újabb kiállást hajtott végre, Verstappen kiállásra pedig a Ferrari Vettellel, míg a Mercedes mindkét versenyzőjével azonnal reagált. Hamilton és Bottas így egy körön belül váltott, míg a brit használt, a finn új közepes keveréket kapott.
Igaz, miközben a címvédő visszaállt az élre, Bottas Leclerc mögött a harmadik helyen sorolt vissza. Ám a 77-es rajtszámmal induló pilóta nem vesztett sok időt a Ferrari mögött, és meg is előzte, így a Mercedes kettőse a 39. körben visszafoglalta az első két helyet.
Leclerc aztán a 43. körben az élmezőny versenyzőihez hasonlóan egy második cserét is megejtett, és az ötödik pozícióban folytatta a futamot. Az élen ezután már nem történt változás: Hamilton pályafutása 75. győzelemét aratta a Formula–1-es világbajnokság 1000. versenyén, így átvette a vezetést az egyéni vb-összetettben, míg Bottas tette teljessé az idény harmadik kettős Mercedes-sikerét!
A dobogóra még Vettel állhatott fel, míg a negyedik pozícióban Verstappen szelte át a célvonalat. Az ötödik Leclerc, mögötte Pierre Gasly, a Renault-val első pontjait szerző Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Kimi Räikkönen és a bokszutcából startoló Alexander Albon zárta a pontszerzők sorát.
A leggyorsabb körért járó egy pontot Gasly szerezte meg, akinek Red Bulljára az utolsó körökre felkerült még a lágy keverék.
Hárman adták fel a versenyt: Hülkenberg újabb meghibásodás miatt kényszerült kiállni – a Renault így már négy nullázást jegyez, holott még csak három versenyhétvége zajlott le –, míg a futam elején balesetbe keveredő Kvjat és Norris sem tudott végigmenni.
Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 6.552 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 13.744 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 27.627 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 31.276 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1'29.307 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör |
12. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör |
17. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 2 kör |
FELADTÁK | MEGTETT KÖR | |||
Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 50 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 41 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 16 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 3 | - | 68 |
2. | Valtteri Bottas | 1 | 3 | 3 | 1 | 62 |
3. | Max Verstappen | - | 1 | 3 | - | 39 |
4. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 37 |
5. | Charles Leclerc | - | 1 | 3 | 1 | 36 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 2 | 1 | 13 |
7. | Kimi Räikkönen | - | - | 3 | - | 12 |
8. | Lando Norris | - | - | 1 | - | 8 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 8 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 6 |
12. | Sergio Pérez | - | - | 1 | - | 5 |
13. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 3 |
14. | Lance Stroll | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Daniil Kvyat | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 130 |
2. | Ferrari | 73 |
3. | Red Bull-Honda | 52 |
4. | Renault | 12 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 12 |
6. | Haas-Ferrari | 8 |
7. | McLaren-Renault | 8 |
8. | Racing Point-Mercedes | 7 |
9. | Toro Rosso-Honda | 4 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |