Cikkünk folyamatosan bővül, az új bejegyzések megtekintéséhez frissítse az oldalt!
A leggyorsabb kört Valtteri Bottas teljesítette a Williams-Mercedesszel, a legtöbbet pedig Carlos Sainz Jr. a Toro Rosso-Ferrarival a barcelonai teszt hatodik napján, amelyen hét csapat jutott 120 kör fölé, az újonc Haas viszont a Ferrari-motor meghibásodása miatt csak egyet ment. Összefoglaló csapatról csapatra.
MERCEDES
A két versenyző programot cserélt. Délelőtt Lewis Hamilton az aero menetek után időmérős szimulációt végzett könnyű autóval lágy gumikon, délután Nico Rosberg versenyszimulációt teljesített. Hamilton hat tizeddel lassabb volt a lágy gumikon, mint kedden Rosberg, az angol szerint az autó beállításai és az üzemanyag mennyisége sem volt ugyanaz. A Barcelona-specialista Rosberg versenye zökkenőmentes volt, a csapat megint tökéletes megbízhatóságot mutatott 164 körével.
FERRARI
Ha Sebastian Vettel ül az autóban, akkor működik. Így volt ez az első héten, és így alakul most is. A német több mint kétszer annyi kört tett meg, mint Kimi Räikkönen az előző napon, és gyorsabb is volt a közepesen kemény gumikon.
WILLIAMS
A keddi 123 köre után 108-at tett meg a téli tesztelést ezzel befejező finn, aki a nap legjobb időeredményével zárt. A szuperlágy gumis tempó azt mutatja, hogy a csapat megint versenyben lehet a Ferrarival és a Red Bull-lal a vb-dobogóért. Csütörtöktől Felipe Massa ül az autóban.
RED BULL
Daniel Ricciardo délutáni versenyszimulációja a többiekétől eltérően nem lágy és közepesen kemény, hanem a közepesen kemény és a kemény gumikon történt, de a keményebb gumikon alig ment az ausztrál, pedig gyors volt. A délelőtt a kerékcseréké volt, összesen harmincnál is több bokszkiállást szimulált a Red Bull.
FORCE INDIA
A múlt heti látványos köridők után ezzen a héten a mennyiségre helyezte a hangsúlyt a csapat, Nico Hülkenberg után Sergio Pérez is 120 kör fölé jutott. Nagyjából azt a programot hajtja végre az istálló, mint a múlt héten a Williams. Szépen, csendben, megbízhatóan.
RENAULT
Kevin Magnussennek egy szava sem lehet a téli tesztidényre. A kedden az autó üzemanyagtartályát az uitolsó percekben szándékosan kifogyasztó dán újra probléma nélkül körözött. A négy nap alatt 509 kört tett meg, ami a legtöbb az egész mezőnyben – igaz, többre nem is lesz lehetősége. A versenyszimulációja során roppant kiegyensúlyozott dán még egy Pérez elleni csatával is megmutatta, hogy nem kopott meg a tudása a partvonalon töltöt egy év alatt.
TORO ROSSO
Carlos Sainz Jr. egy hete közel került hozzá, hogy a nap legtöbb körét fussa, és ez most meg is lett. A 166 kör nagyszerű eredmény, a Toro Rosso az utolsó két napban a teljesítményét is megmutathatja, mert ma is csak közepesen kemény gumikon ment értékelhető kört.
SAUBER
Marcus Ericsson ma próbálhatta ki először az első napján megbízható Saubert, amelyen már jelentkeztek problémák. Az üzemanyag-adagpoló rendszer hibája (amely miatt a múlt héten Kimi Räikkönen első ferraris tesztnapja is későn kezdődött) miatt délelőtt szűk négy óra alatt három kört tett meg, mielőtt a hajrára bejött volna. A délután mozgalmasabb volt, de az autó az utolsó órában a nap egyetlen megszakítását okozta azzal, hogy a kerekét elhagyva a kavicságyba sodródott.
McLAREN
Az energiaátalakító rendszer hibája tényleg a múlté – ezt merte kijelenteni Eric Boullier csapatfőnök, akii szerint minden úgy működik, ahogy várták, és lassan a motort is fel lehet tekerni. Jenson Button és a csapat idei legértékesebb napja volt a szerdai.
MANOR
Pascal Wehrlein visszaült az autóba, amely nem mműködött tökéletesen, de legalább működött. A McLaren javuló formáját látva egyre kevésbé hisszük, hogy a Manor meg fogja előzni a legendás csapatot az idény első versenyein, de még van két tesztnap, amelyen még jobban elbizonytalaníthatnak minket.
HAAS
Az első teszthét túl szép volt, hogy igaz legyen. A második inkább azt mutatja, amit egy újonc csapartnak át kell élnie első tesztjén. A Ferrari-motor problémái az amerikaiaknál is jelentkeznek, és itt sokkal nehezebben javítják meg, mint a Ferrarinál, a Saubernél vagy a Toro Rossónál. De pont ezért van a teszt, itt kell rutint szerezni.
F1-ES TESZT, BARCELONA
A 6. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.261 (108 kör) – szuperlágy gumikon
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.622 (73) – lágy
3. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (126) – szuperlágy
4. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (151) – közepesen kemény
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (121) – lágy
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.235 (135) – közepesen kemény
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.300 (166) – közepesen kemény
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.593 (128) – lágy
9. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.298 (91) – közepesen kemény
10. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:27.064 (79) – lágy
11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.487 (55) – lágy
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
A TESZT PERCRŐL PERCRE
18.03 Ez volt a mai tesztnap.
18.01 Ericssont kockás zászlóval leintették, a legjobbját futotta a Sauberrel. Sainz két körrel többet ment, mint a Mercedes – először nem a világbajnok istállóé a legtöbb kör.
18.00 A Vettelt nemrég a célegyenesben megelőző Rosberget a bokszutcába menet utolérte a ferraris, és meg is előzte már a depóban, mielőtt a garázsába hajtott volna.
17.59 Ericsson még egy körre kiment a tesztnap zárása előtt.
17.53 Újabb részlet derült ki Ericsson kicsúszásáról. A Sauber egyik hátsó kereke nem volt az autón, amikor a kavicságyba sodródott.
17.52 Ha már Pérez kiment, javított is. 1:25.593-at ment a lágy gumikon.
17.49 „Van még idő kimenni? Mindig van idő. Kivéve, amikor nincs. De most van” – a Force India némi töprengés után kiküldte Pérezt egy utolsó menetre.
17.46 Wehrlein Rosberg nyomában halad. A két német Mercedes-pilóta összedolgozik. Sainz 160 kör után beállt a bokszba, Rosberg átveheti a vezetést a Mercedesszel.
17.42 A Renault ma már csak kerékcsere-gyakorlatokat hajt végre, méghozzá helyben. Magnussen nem megy több kört, írja a csapat a Twitteren.
17.41 Rosberg nem hagyja annyiban. Vettelnek egy körkell, hogy kétszer annyit menjen, mint Räikkönen kedden.
17.40 A Toro Rosso és a Mercedes 156-156 körrel holtversenyben a vonatkozó lista élén áll, de Sainz kint van a pályán.
17.38 A Red Bull ebéd előtt 25 kerékcsere-gyakorlatot hajtott végre, és a délutáni versenyszimuláció alatt ez a szám tovább nőtt.
17.34 Most Pérez belehúzott, és 1:26.0-ra javított a lágy gumikon. Maradt a 8. helyen.
17.33 Most Wehrlein a leggyorsabb a pályán, de a Manor németje is csak 1:28-as köröket megy.
17.28 A Sauber közölte a Twitteren, hogy Ericssonnak „incidense” történt, azaz kicsúszott, de a kocsinak és neki sncs baja..
17.26 Rosberg körönként három másodperccel gyorsabb Vettelnél, rohamosan közelít a Ferrari felé.
17.24 Közepesen kemény gumikon ment, végül elmaradt eddigi mai legjobbjától.
17.23 Rosberg is újra a pályán, nagyon gyorsan megy a Mercedesszel.
17.20 Vettel és Pérez újra a pályán.
17.18 A Saubert visszaszállították a bokszba, újra szabad a pálya.
17.16 Magnussen etapja a piros zászló előtt: 1:27.5, 1:28.6, 1:28.7, 1:28.4, 1:28.5, 1:28.8, 1:28.7, 1:29.1, 1:29.4, 1:29.5, 1:29.7, 1:31.0, 1:31.4, 1:31.4 (Pérez mögött), 1:30.8, 1:30.6, 1:31.2, 1:30.8, 1:31.7. Ricciardóé: 1:27.7, 1:28.6, 1:28.7, 1:28.4, 1:28.5, 1:28.8, 1:28.7, 1:29.1, 1:29.2, 1:29.6.
17.07 Piros zászló. Ericsson Sauberje állt le a négyes kanyarban. Ez az első mai kényszerszünet.
17.06 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.261 (93 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.622 (73)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (126)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (130)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (104)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.235 (116)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.300 (143)
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (119)
9. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.298 (71)
10. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:27.064 (66)
11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.862 (51)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
17.04 Vége Rosberg versenyének. Az utolsó etap köridői: 1:26.2, 1:27.7, 1:27.7, 1:27.8, 1:27.3, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.4, 1:28.4, 1:28.8, 1:35.1, 1:28.4, 1:28.3, 1:28.4, 1:28.6, 1:29.2, 1:29.0.
17.02 Egy óra maradt a mai tesztelésből. Magnussen körönként egy percet ver Pérezre.
16.59 Magnussen fogta magát, és keményen elment Pérez mellett az ötös kanyarban. A mexikói nem hagyta magát, de a dán úgy gondolta, ideje gyakorolni a kerék kerék elleni csatát is, ha már 2015-ben egyáltalán nem versenyezhetett a McLaren tartalék pilótájaként.
16.55 Magnussen Pérez mögé ragadt. Kedden ugyanígy járt Verstappennel, ami érdekes, mert a Renault-motort tavalyi Ferrarira cserélő Toro Rosso könnyedén maga mögött tartotta a francia gyári csapat kocsiját.
16.50 Rosberg nagydíja hamarosan véget ér. A Mercedes ma nem hibázott a bokszkiállásoknál.
16.46 Ennyit Ricciardo két kiállásos szimulációjáról… Az ausztrál kilenc kör (1:28.3-ról romlott fokozatosan 1:29.3-ra) után friss közepesen kemény gumikat kapott.
16.45 A Haas feladta a turbó javítását, ma már nem megy ki Gutiérrez. Ma egy, két nap alatt 24 kör jutott a mexikóinak.
16.41 Magnussen is kereket cserélt. Ő Rosberghez hasonlóan lágy és közepesen kemény gumikat használ és három kerékcserével megy, szemben a két pit-stopot végrehajtó Ricciardóval. A dán előző menete (forgalommal kezdődött): 1:31.3, 1:29.5, 1:30.5, 1:30.1, 1:30.0, 1:30.0, 1:30.0, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.4.
16.38 Az ausztrál előző menete közepesen kemény gumikon: 1:29.9, 1:30.5, 1:29.9, 1:30.4, 1:30.3, 1:30.2, 1:30.2, 1:30.4, 1:30.4, 1:30.7, 1:30.3, 1:30.5, 1:30.4, 1:30.6, 1:30.6, 1:30.7, 1:30.6, 1:30.5, 1:30.9, 1.31.1, 1:31.2, 1:31.2, 1:30.9, 1:31.2, 1:31.4, 1:31.6.
16.37 Ricciardo versenyszimulációjából 23 kör van hátra, az ausztrál a hagyományos spanyol GP-s gumikeverékeket használja, a közepesen kemény után a keményet.
16.33 Magnussen zsinórban a hetedik körében ment 1:30.2-t. Elképesztően kiegyensúlyozott a dán. Frédéric Vasseur csapatfőnök ma elmondta, mindkét pilótájuk szerződése egyéves.
16.30 Vettel 1:32-es köröket ment legutóbbi etapjában közepesen kemény gumikon. Nem tudni, mit gyakorol a Ferrari, de Rosbergnek egy köre sem volt még 1:32-n kívül.
16.28 Rosberg túl az utolsó kerékcseréjén. A köridői: 1:28.7, 1:30.5, 1:29.9, 1:28.9, 1:29.0, 1:28.8, 1:28.6, 1:29.0, 1:29.1, 1:29.2, 1:29.0, 1:29.0, 1:29.6, 1:30.2, 1:29.5, 1:29.8, 1:29.6, 1:29.6.
16.25 Rosberg versenyszimulációja azt jelenti, hogy folyamatosan nő a Mercedes körszáma, már csak kettőre van a Toro Rossótól.
16.22 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.261 (93 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.622 (73)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (94)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (107)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (86)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.235 (83)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.300 (121)
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (103)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:27.064 (56)
10. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.862 (50)
11. Rosberg (német, Mercedes) 1:28.697 (45)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
16.17 Bottas szuperlágy gumikat kapott, 1:23.261 perccel átvette a vezetést. Kedden 1:23.229-et ment ultralágyon.
16.15 Magnussen Rosberghez hasonlóan versenyszimulációt teljesít, a második etapja ilyen volt a Renault-val: 1:30.7, 1:31.0, 1:31.6, 1:31.3, 1:31.6, 1:31.5, 1:31.4, 1:31.7, 1:31.9, 1:31.4, 1:31.6, 1:32.9, 1:31.9, 1:32.0, 1:31.7, 1:32.0, 1:32.0. A dán szerint a Renault-tól már a pontszerzés is hatalmas siker lenne az Ausztrál Nagydíjon.
16.13 Wehrlein majdnem egyórányi várakozás után újra a pályán.
16.09 Bottas újabb gyors kört ment lágy gumikon, 1:24.070-re javított. Rosberg is megfutotta mai legjobbját az egyre könnyebb Mercedesszel.
16.07 Sainz után Vettel és Pérez is túl a 100 körön. Magnussen és Bottas 89-89-cel áll.
16.04 Bottas közben 1:24.233-ra javított, ezzel maradt harmadik.
16.00 Rosberg körei a két kerékcsere között: 1:30.4, 1:29.9, 1:29.5, 1:30.2, 1:30.3, 1:37.5, 1:30.4, 1:30.1, 1:30.3, 1:30.0, 1:30.2, 1:30.6, 1:30.9, 1:37.6, 1:30.5, 1:31.2, 1:31.4. A két 1:37-es körében forgalomba került. Az első etappal ellentétben a másodikban Hamilton keddi részideje jobb volt, de Rosberg nagyobb forgalomban ment.
15.58 Rosberg a második kerékcseréjén is túl van.
15.57 Hamilton azt mondta, nem tudja pontosan, de sejti, hogy Rosberg kedd délelőtt más üzemanya-mennyiséggel ment, mint ma ő, és ezzel magyarázható, hogy a német legjobb lágy gumis köre hat tizeddel jobb volt.
15.55 Button végül lelassított és elengedte Rosberget, aztán hagyott némi hézagot maguk között.
15.48 Nagy a forgalom, Bottas és Ricciardo mellett Magnussen, Vettel, Button, Pérez, Ericsson és Rosberg is köröz.
15.47 A finn lágy gumis köre 1:24.522 volt, ezzel harmadik.
15.46 Ricciardo 1:31.2-vel nyitott, a Red Bull is telitankolt autóval tesztelhet. Bottas viszont abszolút legjobb első szektort ment.
15.43 Ricciardo újra a pályán.
15.42 Button újra a pályán. Rosberg elé jött vissza, de nem tartja fel a Mercedest, távolodik a McLarennel, amelybe bizonyára jóval kevesebb üzemanyagot töltöttek.
15.40 AZ ÁLLÁS
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.622 (73 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (67)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (92)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.151 (76)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (66)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.235 (62)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.300 (102)
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (83)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:27.064 (53)
10. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.862 (40)
11. Rosberg (német, Mercedes) 1:28.850 (20)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
15.35 Hamilton a keddi versenyszimulációján a lágy gumikon 1:31.9 és 1:32.8-as kört ment, mielőtt kereket cserélt, Rosberg utolsó két köre 1:30.2 volt.
15.33 Sainz érte el elsőként a 100 kört.
15.28 Elkiabáltuk a McLaren dicséretét, Button tétlenkedik, az autót hatan szerelik, nem éppen nagy meggyőződéssel.
15.26 Rosberg hat kör után kereket cserélt, lágy helyett közepesen keményen folytatja. Simább volt a gyors szerviz, mint kedden Hamiltonnál.
15.22 Rosberg negyedik köre ugyanazon a készlet lágy gumin 1:29.8
15.19 A McLarennél elégedettek az első két nap eredményeivel. „Ez új motor a múlt hetihez képest, de a program bizonyos részét teljesítenünk kell, mielőtt feltekerjük, és megtudjuk, mit is tud igazán. Az adatok biztatóak, pont ezt vártuk” – mondta Eric Boullier csapatfőnök.
15.16 Rosberg első mért köre 1:28.8 perc.
15.14 Rosberg újra a pályán. 75 perc alatt 3 kört tett meg a Mercedesszel.
15.13 Az időmérőről kiderült, hogy mégiscsak megváltozik az Ausztrál Nagydíjra, nem várnak vele a Spanyol GP-ig. Ugyanakkor csak az első két szakaszban esnek ki 90 másodpercenként a versenyzők, a harmadikban nem.
Az új formula szerint a 16-16 perces első két szakaszban hét perc után esik ki az utolsó helyezett, majd 90 másodpercenként mindig elbúcsúzunk az utolsótól. Hét-hét versenyző esik ki, az utolsó, 12 perces etapban nyolcan maradnak, ők ugyanúgy mennek a pole pozícióért, mint eddig.
15.10 A McLaren az idei teszt hatodik napjának felénél több kilométernél tart, mint amennyit tavaly 12 nap alatt összesen megtett. Az idén ugyebár csak nyolcnapos a teszt.
15.07 A levegő 20, az aszfalt 34 fokos.
15.05 A Haas autója ma még csak egy kört tett meg, és még órákig nem várható, hogy kijöjjön. „Az előző hét túl jó volt, a mostani két nap azonban visszaszálltunk a földre. Talán ilyennek kell lennie egy újonc csapat tesztjének. Nagy kár érte, mert szép az idő, remek a pálya. Most azt a részét tanuljuk, hogyan kell megoldani a problémákat” – mondta Gene Haas tulajdonos.
14.55 Rosberg a két pit-stop gyakorlata után újra a bokszban várakozik.
14.51 A folyamatosan köröző Sainz 80 körnél tart, a Toro Rosso megelőzi a Ferrarit (78) és a Mercedest (76) is.
14.49 A következő kör után simább volt a bokszkiállás.
14.47 A Mercedes kedd délután több kerékcserét is elrontott. Ma Rosberg első kerékcsere-gyakolatánál sokáig időztek a jobb hátsó kerék cserélésekor. Nem javult a helyzet.
14.42 Az idei tesztsorozatban páratlanul hosszú várakozás után elhagyta a depót a gyári Mercedes.
14.40 Ericsson már húsz körnél tart, Vettel pedig túljuttatta a Ferrarit a Mercedes napi mennyiségén.
14.38 Jean Todt FIA-elnök a Sport Bildnek adott interjújában elmondta, az 1993-as Olasz Nagydíj után két órán át beszélt Ayrton Sennával, akit szerződtetni akart a Ferrarihoz. Közel álltak az egyezséghez, de amikor kiderült, hogy Jean Alesinek és Gerhard Bergernek élő szerződése van, hiába mondta Todt, hogy könnyedén semmissé teszi, Senna szerint ez nem lenne igazságos. Hetekkel később Todt újra megkereste egy 1995-ös szerződés kapcsán, de addigra Senna többéves szerződést kötött a Williamsszel.
14.33 A következő napokban a McLaren is kap új padlólemezt, első légterelőt és további elemeket, amelyek növelik az aerodinamikai hatékonyságot.
14.31 A Renault új aerodinamikai elemeket próbál ki az autóján, és délelőtt a Ferrarihoz is nagy dobozok érkeztek – bennük új alkatrészekkel.
14.28 Ricciardo elkezdte a körözést a Red Bull-lal, Vettel újra a pályán, Rosberg még nem jött ki. A Ferrari megelőzheti a Mercedest megtett körök számában. Eddig mindegyik napon a világbajnok csapaté volt a legtöbb kilométer.
14.20 Sainz és Pérez is megkezdte a délutáni körözést. A Haas még mindig dolgozik Gutiérrez autóján, amely egyetlen kört tett meg. A turbó hibásodott meg.
14.19 A svéd túl a tíz körön. A Mercedes, a Renault, a Ferrari, a Williams, a Toro Rosso és a Force India már az 50-en is jóval túl jár.
14.16 Ericsson 1:28.1-re javított.
14.14 A Ferrari bejelentette, hogy két új pilótával bővült az immár Massimo Rivola által vezetett akadémiája: a monacói Charles Leclerc és a francia Giuliano Alesi is a GP3-ban szerepel az idén. Utóbbi a Ferrari-legenda Jean Alesi fia. Leclerc a Haas F1-es csapatánál lesz fejlesztő pilóta.
14.11 Vettel elkezdte a délutáni körözést. A Ferrari közleménye szerint délelőtt a beállításokkal voltak elfoglalva, miközben végig a közepesen kemény gumikat használták.
14.10 „Megtettem a köreimet, már értem, miben erős az autónk és miben nem erős. Összességében jó a tesztünk. Nem néztem, hogy állnak a többiek, de ilyenkor természetes, hogy mindenki minket dicsér. Nem tudjuk, mennyi üzemanyag volt a Ferrariban, jónak tűnik. A Williams is erős, de nem akarok ítélkezni róluk” – mondta Hamilton a Sky Sportsnak a délelőtti etapja után.
14.06 A McLarennek a délelőtti szakasz végén volt némi problémája, de a felfüggesztést megjavították, és Button a pályára hajtott.
14.03 Ericsson Sauberje törte meg a csendet. A hétfőn leleplezett új autó délelőtt két órát állt, ment három kört, majd megint állt két órát, mielőtt a svéd megfutotta vele első mért körét.
14.02 Zöld a lámpa a bokszutca végén, de senki sem igyekszik vissza a pályára.
14.00 Újra itt vagyunk, hamarosan folytatódik a száguldás Barcelonában.
13.10 A teszt 14 órakor folytatódik, a Mercedesben akkor már Rosberg ül. Hamarosan jövünk a folytatással.
AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.622 (73 kör) – lágy gumikon
2. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (56) – szuperlágy
3. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (63) – közepesen kemény
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.151 (57) – közepesen kemény
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (45) – lágy
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.235 (42) – közepesen kemény
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.300 (59) – közepesen kemény
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (58) – közepesen kemény
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:27.064 (43) – lágy
10. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:30.309 (7) – közepesen kemény
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
13.05 Kockás zászló, most van vége a délelőtti etapnak.
13.04 Három autó, a Mercedes, a Manor és a Renault vesz részt a tesztben. Kétperces köröket futnak.
13.02 Vagy a virtuális safety car rendszerét tesztelik, az autók ugyanis a pályán vannak, de mindegyik lassan halad.
13.00 Hamilton az élen, de hat tizeddel gyengébb idővel, mint amit kedden Rosberg ment. A kockás zászlót még nem lengették meg, a pályabírók rendszerét ellenőrzik öt percig.
12.58 A svéd első mért köre 1:30.3 perc a 2016-os Sauberrel.
12.57 Ericsson a pályán a Sauber-Ferrarival. Több mint két óra után először.
12.53 Hamilton egy utolsó menetre visszatért a pályára.
12.50 Ricciardo 1:25.235-tel Sainz elé ugrott.
12.42 Húsz perc sem maradt a délelőtti szakaszból.
12.37 Wehrlein lágy gumikon 1:27.0-ra javított. A Manor még mindig a 9. A Sauber és a Haas mért kört sem tudott menni.
12.32 1:23.622 Hamilton mért köre. Ezzel az élre állt, de még mindig messze (pontosan hat tizedre) van a keddi Rosberg-időtől.
12.31 Magnussen újra kijött szuperlágy gumikon, 1:24.0-t ment rajtuk. Hamilton is a pályán, megint lágy gumikon.Lassú körrel (1:40) kezdett, ezt az időmérőkön is láttuk a Mercedestől.
12.30 Sainz közepesen kemény gumikon ment 1:25.300-at.
12.27 Hamilton a legutóbbi gyors köre után a bokszba hajtott, lekapcsolta a motort.
12.23 AZ ÁLLÁS
1. Magnussen (dán, Renault) 1:23.933 (43 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.967 (61)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (52)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.151 (45)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.183 (45)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.353 (45)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.434 (32)
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (45)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.351 (31)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
12.18 Hamilton is belehúzott. Lágy gumikon 34 ezreddel elmaradt a Renault-tól. Ez kilenc tized hátrány Rosberg keddi eredményéhez (1:23.022) képest.
12.15 Magnussen 1:23.933-mal az élre állt a szuperlágy gumikon.
12.14 Sokan gyorsulnak, a délutánra tervezett versenyszimulációk előtt gyors körökre számíthatunk. Bottas 1:25.1-gyel negyedik.
12.10 A levegő 15, az aszfalt 33 fokos, zavartalan a napsütés.
12.06 A Haas közölte, valóban az éjszaka kicserélt hajtómű turbójával van gond, még sokáig kell dolgozni a megoldáson.
12.05 Hamilton és Ricciardo egymás után a bokszba hajtott, a pálya órák óta először üres lett, de Vettel nem hagyta sokáig ilyen állapotban.
12.01 Kezdődik! Hamilton 1:24.723-mal a második helyre jött fel. Ricciardo 1:25.434-et ment. A Mercedesen jelölt, azaz fehér szélű, a Red Bullon jelöletlen közepesen kemény gumik vannak.
12.00 Lassan eljön az idő, hogy Hamilton feltegye a lágy gumikat, Rosberg tegnap ez idő tájt váltott rájuk. Hamilton egyébként a kedd délutáni versenyszimulációja során 1:41 perccel gyorsabban teljesítette a 66 kört, mint Rosberg a tavalyi Spanyol Nagydíjon. Igaz, az angol lágy és közepesen kemény keverékű gumikat használt, míg a 2015-ös futamra a Pirelli közepesen keményet és keményet szállított.
11.56 Bő egy óra maradt a délelőtti etapból. A Pirelli várja a délutáni versenyszimulációkat, és sajnálja, hogy egy csapat csak egy autóval körözhet. Twitter-üzenete szerint megnézné, milyen csatát vív egymással a két Mercedes – egymás mellől rajtolva, 66 körön.
11.53 A Sauber a C35-ös elektronikus rendszerével bajlódik, ezért áll csak három kör Ericsson neve mellett.
11.50 Button, szintén lágy gumikon, néhány századot javított, 1:25.183 az új legjobbja. Alonso kedden 1:24.7-et ment ezen a keveréken.
11.47 Magnussen lágy gumikon jött fel a második helyre. A dánt a köre végén feltartotta Pérez Force Indiája.
11.46 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.611 (43 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:24.945 (34)
3. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.226 (35)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.328 (36)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.353 (35)
6. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.026 (53)
7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (32)
8. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.693 (27)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.351 (21)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
11.41 Sainz 1:25.3-ra javított, Ricciardónak is megvan az első mért köre. 22-t tett meg összesen.
11.37 Az a hír érkezett a Haas háza tájáról, hogy turbóhibás a motor, és a 14 órakor kezdődő délutáni szakaszig biztosan nem látjuk az újonc istálló kocsiját. Kezdeti nehézségek.
11.31 Hamilton 1:26.0-ra javított. Button több rajtgyakorlatot végrehajtott, a többségük nagyon jól sikerült. Bár a rajtokkal már tavaly sem volt gond a McLarennél, a csapat ritka erőssége volt.
11.28 Végsebesség-adatok keddről, a célegyenesben elhelyezett hivatalos mérőpontból. Érdekes a nap legjobb köridejét jegyző Rosberg és Alonso összevetése.
Nasr (Sauber) 346.1 km/h
Magnussen (Renault) 341.7 km/h
Hamilton (Mercedes) 338.5 km/h
Bottas (Williams) 337.5 km/h
Haryanto (Manor) 336.4 km/h
Verstappen (Toro Rosso) 334.3 km/h
Räikkonen (Ferrari) 332.3 km/h
Gutiérrez (Haas) 331.2 km/h
Hülkenberg (Force India) 331.2 km/h
Rosberg (Mercedes) 327.2 km/h
Alonso (McLaren) 326.2 km/h
Kvjat (Red Bull) 322.3 km/h
11.26 Toto Wolff csapatfőnök elismeri, hogy a Mercedesnek még sohasem volt ennyire zökkenőmentes a felkészülése. Ugyanakkor hozzátette a kötelező óvatosságokat, miszerint még egy versenyt sem nyertek meg, és egyik rivális sem mutatta meg, mit tud.
11.24 Hamilton már 2173 kilométernél tart ezen a télen, ami több mint a Ferrari vagy a Red Bull össztermése. A Mercedes túl van a 4000-en, egyik rivális sem érte el a 3000-et.
11.17 Fernando Alonso váratlan megbízatást kapott: az idei Európai Nagydíj nagykövete lett. Elsőként nézhet körül a júniusi versenynek otthont adó baki pálya helyén. A versenyt az azeri főváros központjában rendezik meg, a főtérre felállított elbontható bokszépületeknél.
11.15 Button 1:25.226-tal második a McLaren-Hondával. Lágy gumikon ment a 2009-es világbajnok.
11.12 Vettel és Wehrlein is javított. A ferraris 1:24.611-re írta át a nap legjobbját, a manoros 1:28.464-re a sajátját.
11.07 Gutiérrez tegnap 23 körig jutott a Haas-Ferrarival, ma pedig csak egy próbakört tett meg. Ez nem az ő hete. Az újonc csapatnál is visszaüthet, ami a múlt héten a Renault-nál: az első két nap Jolyon Palmer ült az autóban, és alig körözött a harmadik és negyedik napon lehetőséghez jutó Magnussenhez képest. A váltott napokon körözés, amit az istállók többsége alkalmaz, jobb megoldásnak tűnik, a McLarennél a múlt héten is jutott egy-egy jó nap Buttonnak és Alonsónak, mielőtt bemondta az unalmast a McLaren-Honda.
11.05 Nem mintha sokat számítana, Vettel legjobb köre két tizeddel jobb annál, mint amit Räikkönen kedden szintén közepesen kemény gumikon ment.
11.03 Mindenki közepesen kemény gumikon érte el eddigi legjobb időeredményét.
11.01 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.628 (30 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.328 (18)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.784 (25)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.188 (16)
5. Magnussen (dán, Renault) 1:26.511 (20)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.833 (23)
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.235 (38)
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.598 (15)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) idő nélkül (20)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) idő nélkül (2)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
10.53 Hamilton 38 körnél tart, Vettel 28-nál. Most csak Bottas van a pályán.Lassan minden felhő eltűnik a pálya fölül.
10.46 A Sport Bildben megjelent egy nagy interjú Vettellel. A címe: Az 1-es rajtszámnak a piros autón a helye. Tény, erre 2008 óta nem volt példa, sőt,ez lesz egymás után a harmadik év, hogy nem lesz egyes rajtszámú autó a mezőnyben, Hamilton ugyanis ragaszkodik a 44-eshez.
10.44 A Renault mára időmérős szimulációt ígért, Magnussen legutóbbi 1:26.5-je még nem ennek a része.
10.42 Vettel jelöletlen közepesen kemény gumikon 1:24.628-ra javította a nap legjobbját.
10.37 És pályán is a Sauber C35-öse.
10.36 Az eső továbbra sem esik, sőt, a felhők közül kisütött a nap. A Sauber garázsajtaja kinyílt, Ericsson hamarosan a pályára gurul.
10.33 Alonso a Cadena Ser rádiónak azt mondta, 2014-ben szóba került, hogy a Ferrarit elhagyva a Mercedeshez szerződik, és gyakorlatilag helyet cserél Hamiltonnal, de végül nem lett belőle semmi. „Talán Lewis nem is tudott róla, hogy ez szóba került” – mondta a spanyol.
10.31 Bottas a közepesen kemény gumikon 25 ezredre megközelítette Vettel legjobbját. Sainz a hatodik helyre jött fel.
10.29 A csapatok és a pilóták reagáltak az új időmérő rendszerre, amely technikai okok miatt csak a Spanyol Nagydíjon mutatkozik be. Button szerint szükségtelen („Nem ez a fő probléma”), a Ferrari szerint elfogadhatatlan („Egy jól működő rendszert tesznek tönkre”), Alonso szerint őrültség („Még tovább bonyolítja a nézők számára”). Rosberg nem ellenzi, de aggasztónak tartja, hogy össze-vissza halogatják.
10.23 Ericsson öltözködik, hamarosan pályára hajthat az új Sauberrel, amelyet ezen a héten látunk először. Kedden Felipe Nasr alatt jól működött. A Haas-Ferrarit Gutiérrez próbaköre óta nem láttuk a pályán.
10.20 Button feljött a 3. helyre, Hamilton a „lecsupaszított” Mercedesszel 1:27.2-t ment, ezzel negyedik.
10.14 „A Mercedes nagyon erős. Nem hiszem, hogy bárki meg tudná szorongatni az első versenyeken. Sőt, ez tény” – Bottas szerint senki sem került közelebb a Mercedeshez.
10.11 A Red Bull kerékcsere-gyakorlatokat végez, Ricciardo minden köre végén a depóba jön.
10.10 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:25.303 (18 kör)
2. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.491 (9)
3. Magnussen (dán, Renault) 1:27.413 (14)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.796 (13)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.175 (10)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:29.487 (8)
7. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:29.830 (8)
8. Hamilton (brit, Mercedes) 1:30.113 (17)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) idő nélkül (6)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari)
10.04 Pérez második a Pirelli jelöletlen gumijaival. Ezek közepesen kemények, amelyeket nem a törökországi gyárban készítettek, mint a versenygumikat, hanem Romániában.
10.01 „Nem éreztem nagy különbséget a múlt heti motorhoz képest, inkább az autó beállításaival foglalkoztunk” – Fernando Alonso kedvetlenül beszélt a keddi tesztnap után a Honda új erőforrásáról. A japánok egy jobb motort ígértek erre a hétre, és még újabbat az Ausztrál Nagydíjra.
10.00 A teszteken nagy a titkolózás, ahogy beér egy autó a bokszba és megáll a garázs előtt, a csapatok azonnal paravánokkal veszik körül. A Ferrarinál erről ma megfeledkeztek, Vettel autóját a garázsba tolták, mielőtt elkezdték volna a falakat rendezgetni.
9.55 Másodikra Sainz egy tizedet, Button négy másodpercet javított.
9.53 Az angol 1:32-es, a spanyol 1:27.8-as körrel kezdett.
9.52 Vettel hat, Magnussen 14 kör után újra a bokszban. Button és Sainz köröz.
9.51 Vettel következő három köre 1:26.2/1:26.3 volt.
9.45 Vettel újra a pályán, 1:25.303-ra javított.
9.44 Ricciardo és a Red Bull először a pályán. A Saubernél nemhogy paravánok lennének a garázs előtt, le van csukva az ajtó. A kocsit állítólag teljesen szétszedték. Pedig biztató volt az első nap.
9.41 A Haas kedd délutánja nem veszett teljesen kárba az üzemanyag-adagoló rendszer meghibásodása miatt. „Először találkoztunk a problémával, tudtuk, hogy nem lesz egyszerű megoldani, ezért estére halasztottuk a munkát. Délután elmentünk az FIA ellenőreihez, és átnézettük a kocsit, minden szabályos-e” – mondta Günther Steiner csapatfőnök.
9.39 13 körös aero menete után Hamilton újra a depóban.
9.36 Magnussen és Bottas túl az első szerdai mért körén.
9.35 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:26.978 (9 kör)
2. Magnussen (dán, Renault) 1:27.413 (4)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:29.487 (5)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:30.113 (11)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (4)
Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) idő nélkül (3)
Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) idő nélkül (2)
Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (1)
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer)
Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari)
9.28 Vettel a depóban. Kilenckörös menet végén érte el legjobbját. Gutiérrez és a Haas a pályán.
9.27 Vettel legújabb ideje 1:26.978. Közepesen kemény gumikon köröz a Ferrarival.
9.24 Vettel már 1:27.266-tal áll. Az első napján nagyon megbízhatónak bizonyuló Saubert, a fékhiba miatt sokat álló Red Bullt és a kedden az üzemanyag-adagolóval küszködő Haast ma még nem láttuk.
9.22 Vettel 1:27.431-re javított.
9.21 Wehrlein és Magnussen először a pályán. A dán, akárcsak Bottas a Williamsszel és Gutiérrez a Haasszal, ma tesztel utoljára az Ausztrál Nagydíj előtt.
9.20 Vettel 1:28.619-cel kezdett. Hamilton részidői is jók voltak, de a célegyenesben lassan halad, mert a Mercedesére tett áramlásmérő rácsok révén így jut pontos adatokhoz a csapat.
9.18 Hamilton 1:30.9-nél jár, Vettel újra a pályán.
9.17 A teszten mindenre fel kell készülni. A Renault új autója most esett át az FIA gyors ellenőrzésén, amire akár az időmérő alatt is sor kerülhet.
9.15 Rosbereg dél és negyed egy között futotta a leggyorsabb körét kedden. Vajon Hamiltonnal ugyanezt a menetrendet tervezi a Mercedes, vagy az esőfelhők miatt más a terv vele?
9.13 Hamilton 1:31.611-re javított, természetesen még messze van Rosberg 1:23-as körétől.
9.12 Hamiltoné a nap első mért köre: 1:34.516.
9.10 Hamilton is kijött, és a többiektől eltérően nem ment azonnal vissza a depóba, hanem kint maradt újabb körre. Az angol kedd délutáni 66 körös versenyszimulációja három kerékcserét foglalt magába, kettőnél is gondok voltak a bal első kerékkel, úgyhogy maradhatott hiányérzet a Mercedesben. Azért náluk is lesz mire figyelni Ausztráliában.
9.07 Sainz az ötödik, aki elkezdi a munkát.
9.04 Pérez is a pályán.
9.02 A napi munkát megosztó Mercedes-pilótákon kívül Vettel (Ferrari), Bottas (Williams), Ricciardo (Red Bull), Pérez (Force India), Magnussen (Renault), Sainz (Toro Rosso), Ericsson (Sauber), Button (McLaren), Wehrlein (Manor) és Gutiérrez (Haas) ül autóba.
9.01 Vettel, Button és Bottas máris a pályán.
9.00 Zöld a lámpa. Nyolc fok van, összefüggő felhőréteg takarja el az eget a Circuit de Catalunya-Barcelona felett, a pálya meteorológusai szerint 78 százalék esély van arra, hogy elered ma az eső. Eddig szerencséjük volt a csapatoknak az időjárással.
8.59 Kedden Rosberg gyors köröket futhatott a Mercedesszel, amely először mutatta meg valós erejét. Hamilton versenyszimulációt teljesített, talán szerda délelőtt ő kap lehetőséget arra, hogy megnézze, időmérős menetekben mit tud az új autó.
8.57 Miközben kedden a Mercedes féktelenül rótta a köröket, a Ferrarinak, a McLarennek, a Red Bullnak, a Haasnak, a Renault-nak és a Manornak is meg kellett birkóznia műszaki hibával. Ennél jobb szerdára számítanak a riválisok.
8.55 Köszöntjük olvasóinkat a barcelonai F1-es tesztelés hatodik napját végigkísérő cikkünkben!
Emlékeztetőül a keddi eredménysor – a részletekért kattintson ide!
F1-ES TESZT, BARCELONA
AZ 5. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.022 (82 kör) – lágy gumikon
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.229 (123) – ultralágy
3. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:24.735 (93) – lágy
4. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.836 (72) – közepesen kemény
5. Kvjat (orosz, Red Bull-TAG Heuer) 1:25.049 (69) – lágy
6. Hamilton (brit, Mercedes) – 1:25.051 (90) – közepesen kemény
7. Verstappen (holland, Toro Rosso-Ferrari) 1:25.176 (144) – lágy
8. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:25.336 (121) – lágy
9. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:25.493 (103) – lágy
10. Magnussen (dán, Renault) 1:25.760 (119) – lágy
11. Gutiérrez (mexikói, Haas-Ferrari) 1:26.661 (23) – közepesen kemény
12. Haryanto (indonéziai, Manor-Mercedes) 1:27.625 (44) – lágy
kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
Mercedes | Ros./Ham. | Hamilton/Rosberg | Ros./Ham. | Ham./Ros. |
Ferrari | Räikkönen | Vettel | Räikkönen | Vettel |
Williams | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
Red Bull | Kvjat | Ricciardo | Kvjat | Ricciardo |
Force India | Hülkenberg | Pérez | Hülkenberg | Pérez |
Renault | Magnussen | Magnussen | Palmer | Palmer |
Toro Rosso | Verstappen | Sainz | Verstappen | Sainz |
Sauber | Nasr | Ericsson | Nasr | Ericsson |
McLaren | Alonso | Button | Alonso | Button |
Manor | Haryanto | Wehrlein | ? | ? |
Haas | Gutiérrez | Gutiérrez | Grosjean | Grosjean |